Kanunla uyumsuz bina yönetim planı

Soru
19.12.2017 tarihinde aynı başlıkla sormuş olduğum soruları Sayın Özge ÖZDEMİR cevablandırmış. Teşekkür ediyorum. Ancak. herhalde ben soruyu tam izah edemediğimden olsa gerek cevapların soruyu tam karşılamadığını değerlendiriyorum. Soru-1: Aidatını zamanında yatırmayanlara uygulanacak gecikme tazminatı oranı Kat mülkiyeti kanununda %5 olarak yazmaktadır Ancak Bina yönetim planımızda bu oran %10 olarak ifade ediliyor. Yönetim olarak hangisini dikkate almalıyız.Eğer Kat mülkiyeti kanununda yazan oranı dikkate alacak isek genel kurul yaparak bina yönetim planında bu maddeyi değiştirmek gerekiyor mu?" şeklindeki sorumun cevabı nedir? göremedim. Bina yönetim planındaki gecikme tazminatı oranı mı yoksa kat mülkiyeti kanununundaki oranı mı uygulamalıyız.Verdiğiniz cevapta bahsedilmemiş. Soru-2: Bina yönetim planımızda "Kat maliklerinden herhangi biri, tüm kat malikerinin rızası olmadıkça; ana gayrimenkulün ortak yerlerinde inşaat, onarım ve tesisler ile değişik renkte dış badana veya boya yaptıramaz" maddesine karşılık kat mülkiyeti kanununda "Kat maliklerinden biri, bütün kat maliklerinin beşte dördünün yazılı rızası olmadıkça anagayrimenkulün ortak yerlerinde inşaat, onarım ve tesisler, değişik renkte dış badana veya boya yaptıramaz." şeklinde farklılık vardır. Hangisini esas almalıyız" şeklinde ki sorumun cevabını göremedim. Soru-6: İzin yönetmeliğinde formatı belirlenmiş olan Kapıcı izin takip defterinin nasıl doldurulacağına ait internette hiç bir bilgi bulamadım. Çevremdeki sitelerde bunu önemseyen de yok.Örnek doldurulmuş bir form veya doldurma talimatı var mı? " şeklindeki sorum yanlış anlaşılmış. Ben izin formunu sormuyorum. İzin yönetmeliğinde yer alan ve kapıcının bütün izin kayıtlarının yazıldığı defterin doldurulması ile ilgili soruyorum. Kusura bakmayın. Biraz zamanınızı alıyorum ama bu konuların önemli olduğunu ve benim gibi yönetimde görev alan bütün vatandaşlara da faydalı olacağını düşünüyorum. Saygılar sunuyorum.



Yanıt : Tekrar merhaba. Kat Mülkiyeti Kanunu uygulanan yönetimlerde kanunda yazan maddelerin uygulanması gerekiyor. Kurulu toplayarak maddeyi değiştirebilirsiniz. 2. madde için de aynı şekilde kanunun uygulanmalı. Bizde söz konusu takip defterinin örneği bulunmuyor.
Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
20 Aralık 2017 | 14:05 Celal VAROL 942 Kişi okudu

Yorumlar

    Henüz yorum yok.
    Üye işlemlerinden üye olup / giriş yaparak sizde yorum yapabilirsiniz. Üye işlemleri için tıklayın