Kayaşehir Sorularına Cevaplar

Soru
Merhaba, Bu sefer soru için değil cevap için yazayım :) Kayaşehir ile ilgili 2 soruya olabildiğince cevap vermek istiyorum 1. Sinan Gunduz Bey'in sorusu: Kayaşehir - Başakşehir bağlantısını sağlayan ve boş arazide 90 derece viraj içeren o yoldan -bir inşaat firması hariç- herkes muzdarip. Fakat bence bu bir planlama sorunu değil "rant" sorunu. Şöyle ki; Başakşehir 1. Etap Arterium önünden gelen yol mevcut hali ile önce sola Olimpiyat Stadı istikametine dönüp Kayaşehir'den uzaklaşıyor, sonra alakasız bir yerden sağa tekrar Kayaşehir'e dönüyor ve o ucube (ölümlü kazaya yol açtı) virajla Kayaşehir'e yöneliyor. Halbuki yol Arterium'dan sonra düz devam etse doğrudan Kayaşehir merkezine ulaşım mümkün olacaktı. Fakat yolun mevcut durumunda ve alakasız diye düşündüğümüz yerlere sonradan hasılat paylaşımlı konut ve işyerleri yapıldığını (aynı firma tarafından:) gördük. Bu yolun ordan geçmesinin tek faydası -bu gereksiz yol planı yüzünden- anacadde üzerinde olan bu projelerin satış değerlerine oldu. İBB 2 yol önce yolun düzeltileceğini (virajın eğimi hatalı) belirtmişti ama hiçbir çalışma yok. O yolda olan her kaza/çalışma Kayaşehire köprü trafiğini yaşatıyor. Dediğim gibi sorunun nedeni plan yapamamak değil, planı ulaşıma göre değil de "rant"a göre yapmak. 2. Harzem Doğan Bey'in sorusu: Kayaşehir sınırı kuzeyde Fenertepe, güneyde Olimpiyat Stadına dayanıyor. İlk etap (değerlendi dediğiniz bölgeler 1-9, 14, 15) en kuzeye inşa edildi ve bir de AVM yapıldı. 1. etabın değer kazanmasının nedeni; AVM olması, Olimpiyat metrosu ve Başakşehire yakınlık, sağlık ocağı ve okulllar ile ulaşım olanağının çok olması. Bu sayede doluluk neredeyse %100 oldu kısa sürede 2. etap ise en kuzeye Fenertepe'ye yapıldı burda sosyal konutlar ağırlıklı ve sağlık ocağı/market ve toplu ulaşım sorunu var. Az değer kazanmasının en büyük nedeni bu. 17. bölge ise çok farklı bir tarzda hem de bu 2 etabın tam ortasına yapıldı. Etrafında hiçbir yerleşim yok, ileri derecede market/sosyal yapı ve toplu ulaşım sorunu var. Fakat burası İstanbul'un en büyük meydanının yapılacağı, metronun geçeceği, özel okul-gelir paylaşımlı projelerin yapılacağı, 3. köprü bağlantısının geçeceği yani ileride Kayaşehir'in merkezi olması planlanan bir bölge. Fakat bunun için oldukça sabır gerekiyor. Kiralarda fark olmasının nedeni de bu saydıklarım. Umarım yardımcı olabilmişimdir.



Yanıt : Merhaba. Çok teşekkür ederim. Umarım yoldaki hata bir an önce giderilir...
Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Haziran 2014 | 15:27 MURAT KASTAN 1415 Kişi okudu

Yorumlar

    Henüz yorum yok.
    Üye işlemlerinden üye olup / giriş yaparak sizde yorum yapabilirsiniz. Üye işlemleri için tıklayın