Müteahitler neden satış sonrası hizmetin değerini anlayamıyor?

Soru
Selamlar. Yıllardır gözlemlediğim bir ayrıntıyı paylaşmak istiyorum. Bildiğiniz gibi İstanbul'da projeler yapan Artaş grubu 2 yönüyle ön plana çıkıyor. Birincisi onutları zamanında hatta erken teslim ediyor ikincisi ise satış sonrası hizmetler konusunda çok takdir topluyor. İşte bu 2 küçük ayrıntı sayesinde Artaş'ın satışlarının iyi olduğunu düşünüyorum. Artaş, satışlar bitti mi çıkıp gitmiyor, yönetimi de kendisi yapıyor. Artaş grubu bana göre çok zekice hareket ediyor çünkü vatandaşın ne istediğini iyi tespit etmiş. En düşük aidat karşılığında bana göre en iyi site yönetimi veren firma. Bunun sonucunda ne oluyor? Satışa çıktığı gün millet koşup gözü kapalı maketten ev alıyor. (Bu arada Artaş reklamı yaptığım düşünülmesin görüşlerim genelde olumlu olmasına rağmen mesela Tema projelerini hiç beğenmiyorum ve eleştirecek bazı önemli noktalar görüyorum.) Yıllardır durum bu olduğu halde diğer inşaat şirketleri bunu neden örnek almaz anlamış değilim. Benim inşaat şirketim olsa önce profesyonel bir site yönetimi şirketi kurar bu alanda verdiğim hizmetler müşteri memnuniyeti sağlayarak bu alanda tanınmaya başlardım doğrusu. Ama hala inşaat firmalarının site yönetimi ve satış sonrası hizmete gereken önemi vermediğini görünce hayretler içinde kalıyorum. Tamam tapuyu verip tatlı parayı cebe atmak site yönetimi hizmeti vermekten daha kolay. Ama zoru becerip insanları memnun edemezsen konut satamazsın. Size gelen sorulardaki şikayetleri görüp üzülüyorum. Makette başka teslim başka evle karşılaşan müşteriler, tapuları verilmeyenler, site yönetimine dair hiçbir şey yapmayıp insanları ortada bırakanlar, suyu doğalgazı bağlanmayanlar vs vs. Bence o dönemler bitti artık, internet var, hangi firma insanları nasıl mağdur ediyor açıkça belli. Bana fikir "soranlara şu firmalardan ev alabilirsin ama şunlardan asla alma" diyorum. Sonuçta müteahhitin vatandaşa attığı kazık ufak değil ki gözükmesin...Siz müteahhitlerin site yönetimimi ve satış sonrası hizmet konusunu hala önemsememesini neye bağlıyorsunuz?



Yanıt : Selam. İşin önemini anlamamalarına bağlıyorum. Ama bu ikisi yetmez. Bir şirketin başarılı olması için 5.5 önemli kriter vardır. 1) Son konut satışında bile alacaklara kazandırmak. 2) Zamanında teslim. 3) İyi bir satış sonrası hizmetler. 4) Başarılı bir site yönetimi. 5) Verilen hizmete göre düşük hizmet. 5.5) Teslimleri Mayıs-Ağustos dönemine denk getirip bu süreçte bitirmek.
Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Ocak 2015 | 09:17 deniz yıldırım 1214 Kişi okudu

Yorumlar

    Henüz yorum yok.
    Üye işlemlerinden üye olup / giriş yaparak sizde yorum yapabilirsiniz. Üye işlemleri için tıklayın