Asansöre yeşil etiket alınması

Merhabalar sayın hocam öncelikle bir önceki sorumu cevapladıgınız için cok teşekkür ederim. Komsuluk hukuku konusundaki fikirlerinize aynen katılıyorum. Malumlarınız üzerine 15 Haziran 2015 tarihinde yeni bir asansör yönetmeligi çıktı. Mühendisler odası da bu yönetmelige göre görevlendirildi. Bizler Haziran 2015 tarihinde evlerimizi teslim aldık, yani tam bu yönetmelik yürürlüge girdiginde. daha sonra haziran 2016 yılında odadan yetkililer gelerek bir yıllık kullanılan asansörü kırmızı etiketlediler ve gerekli eksikliklerin tamamlanmasını istediler.Hocam asansörler de 4 ay kırmızı etiket kaldıktan sonra daha 1 yıllık asansörlerin eksiklikleri ve yeşil etiketin alınması için yapılan onarım giderleri olan 8 bin tl lik faturayı site işletme giderlerinden ödenmek üzere yönetime rucu ettiler. Ben bu faturaya itiraz ettim. Çünkü insaat firması yaptıgı asansörün yeşil etiketini alacak ve bize öyle teslim edecek bu kanuni bir yükümlülük olarak biliyorum.. Ancak insaat firması da bu faturayı kabul etmiyor. Ortada kaldık hocam komşuluk hukuku maalesef işlemiyor.Şimdi bu olayda bu parayı kat maliklerimi ödemesi gerekir yoksa insaat firmasımı. iskan tarihimiz 15 temmuz 2015 yani teslimden bir ay sonra , asansör garantiside devam ediyor.Bu konu ile ilgili fikirleriniz nedir hocam cevabınız için şimdiden çok teşekkürler saygılar

Cevap : Merhaba, evet asansörler ile ilgili son yıllarda sık ve gittikçe detaylanan bir mevzuat değişimi yaşıyoruz. Kırmızı, mavi, yeşil, özel statü vs. Müteahhitler, imalat aşamasındaki mevzuata uygun olarak asansörleri planlamakta, imalata dahil etmektedir. mevzuat değişimimi olduğunda bu duruma uygun hale getirmenin muhatabı bina sahiplerinin oluşturduğu yönetimdir.Teşekkür ediyorum. www.konutsitesiyonetimi.com