lansman ikilemi

Merhabalar.son donemde lansmana cikan bircok projede fiyatlarin ciddi anlamda bir yukseliste oldugu gorulmekte.projelerin lokasyonlarindaki 2.el ayni evsaftaki satis bedellerinden lansmana ciktigini gormekteyiz.ozellikle yatirimcisi ve oturumcusuna lansmanda kazandiran sirketlerin artik bu ozelliklerini kaybettigini iizlemekteyim.Baslica sirketlerin yeni projeleri lokasyonlarinin neredeyse tavan rakamlarinda ve artik yatirimciya ve oturumcuya ayrilan kazanc rasyosu neredeyse sifir.bu durum maliyet artisimidir yoksa artik yatirimciya kazandirma devrinin kapanisimidir.saygilar

Cevap : Merhaba. Güzel bir tespit... Yükselen arsa fiyatları ve yatırımcıların bilinçli olmaması... Aynı lokasyonda hemen teslim evler daha ucuz. Ama insanlar yeni projelere saldırıyor... Ayrıca yılbaşından bu yana arz az... Piyasada bilinç düzeyi yükseldikçe piyasalar dengelenir... İnsanlar önde araştırıp düşüneceği sonra alacağı yerde önce alıyor sonra düşünüyor... Kentsel dönüşüm arzları başlarsa piyasalar dengelenir...