Site yönetiminin sorumlulukları - kiracı hakları

Merhaba, bir sitede kiracı olarak oturuyorum. Her ay düzenli aidatımı ödüyorum. Gördüğüm kadarıyla ödemeyen çokça kiracı var ve bu da site hizmetlerinin aksamasına yol açıyor. Bu konuda düzenli aidat ödeyen kiracıların bir hakkı var mı? Diğer bir sorum ise, bir kiracı olarak site yönetiminden aylık olarak harcamalarlar veya sitede devam eden hizmetlere ilişkin süreçlerle ilgili yazılı bilgi /döküman talep etme hakkım var mı? Site yönetimi bunu kiracılara bildirmekle yükümlü mü? Daireyi kiralarken söylenen 5 site hizmetinin yalnızca bir tanesi aktif, bu durumda kiracıların bir hakkı bulunuyor mu? Teşekkür ederim, Ayşenur

Cevap : Merhaba. Temel kural olarak, site yönetimlerinin muhatabı Kat Malikleridir, yani ev sahipleri? Bu konuyu ev sahibiniz üzerinden site yönetimine bildirmelisiniz. Bu konunun mevzuat yanı. Sosyal olarak, site yönetimine şikayetlerinizi bildirebilirsiniz, ancak mevzuat olarak site yönetimi mal sahibini muhatap alır. Çünkü siz orada ev sahibi ile yaptığınız kira sözleşmesinden dolayı faydalanıyorsunuz. Hukuki olarak ise, mağduriyetinizin bir suça dayalı olduğunu iddia ederek, her zaman (Kat Mülkiyeti üzerinden değil) genel hükümler üzerinden mahkemeye de gidebilirsiniz. Site yönetimi, yönetim planında belirtilen tarihlerde kat maliklerine hesap verir. Bunun yanında, site yönetiminden kat maliklerinin yarıdan bir fazlası her zaman hesap sorabilir. Bunun dışında site yönetiminin, değil kiracıya, herhangi bir mal sabine dahil açıklama yapmak zorunluluğu yok. Daireyi kiralarken, temenni olarak size verilecek hizmetlerden bahsedilmiştir, ancak yukarıda da belirttiğiniz gibi, bazı aidat ödenmezliğinden dolayı sitenin (hukuki-mali-idari-sosyal) dörtlü yapısından biri olan mali yapı sarsılmış ve temenniler yerine getirilememiş olabilir. Teşekkür ediyorum. www.konutsitesiyonetimi.com