Merhaba,Görüşlerinizin bir kısmına katılıyorum bir kısmı

Soru

Merhaba,Görüşlerinizin bir kısmına katılıyorum bir kısmına katılmıyorum. Esas olay sorduklarım soruların yerinde durması 1- Halkalıda ki projelerin Europe ya karşı ne avantajı var. Bence koskoca bir sıfır buna Avrupa Konutları 3 de dahil hiç bir avantajları yok. Sırf Süleyman Bey oraya yüksek fiyat verdi diye oraya europadan daha yüksek bir fiyat vermenin anlamı yok. Europe nın o projelere göre avantajları saymakla bitmez bunları daha önce yazdım. Bence tüm projeler bittiğinde 2. elde Europe en yüksek fiyattan işlem görecek dolayısıyla o bölgedeki şu an için en cazip proje Europe. Çukurda basık, havadar olmayan bir Halkalının ne üstünlüğü var hala belirtmiyorsunuz. 2- Ispartakulede yapılan en büyük hata illa bir hata arıyorsanız hastane okul falan değil bunlar Ataşehire bile 15 senede yapıldı. Oradaki en büyük yanlış ısrarla İhlas Bizim evlere arsa tahsis edilmesi, o hayat tarzını almak ve öyle bir sitede yaşamak isteyen bir kesim var ki ben her türlü hayat tarzına aşırı saygılıyım sorun o hayat tarzını isteyen insanlara uygun bir yerleşimin yapılması değil. O hayat tarzını isteyen insanlar Bizim evler 1 den aldı 2 den de biraz aldı ama 2 yi bile tam olarak dolduramadı o bölge için durum böyleyken eldeki 2 yi bile tam satamayan bir şirkete 3 sonra da dalga geçer gibi 4 ün verilmesi o bölgeye yapılmış en büyük hata. 3 ve 4 ün yerine örneğin Teknik yapı, varyap, mesa gibi şirketlere orada bir alternatif yaratma imkanı ve zemini hazırlansa idi. Ispartakulede m2 fiyatları şu an için Halkalının çok önündeydi ileride de öyle olacak zaten şu an için gecikti. İstanbulda prim yapacak en iyi evler şu an için Ispartakulede bu tüm Ispartakule için geçerli Ağaoğlu ve Avrupa Konutları da dahil en iyi fırsatlar orada zaten avm ve otel ile esas prim süreci başladı. Olay bundan ibaret.Lütfen madde madde halkalıdaki projelerin europeya karşı ne fazlası olduğunu. Ve halkalının Ispartakuleye bir yaşam bölgesi olarak hangi konularda fark attığını yazın. Böylesi daha bilgilendirici olur. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2011 | 10:10 enver öğüt 399 Kişi okudu

Merhaba,Şu Datça olayına bir netlik getirebilirmisiniz? Ahmet

Soru

Merhaba,Şu Datça olayına bir netlik getirebilirmisiniz? Ahmet Bey ile sanki şifreyle konuşuyor gibi bir havanız var. Datça imara açılıyor galiba. Ahmet Beyin herhalde orada biraz arazisi var çok seviniyor. İlk başta biz sınırlı imara açıyoruz , korkmayın doğayı bozacak bir imar olmayacak denir sonrasında yavaş yavaş bölge ve doğası tahrip edilir bitme noktasına getirilir aynen Bodrum da Marmariste olduğu gibi çünkü talan ve rant hırsı başlayınca bitmez. Kim takar ülkenin bakir kalmış tek deniz bölgesini korumak .Ülke sınırları içerisinde bakir olan tek bölgeyede talan geliyor anlaşılan. Zaten bu zihniyetin oraya ulaşmaması düşünülemezdi bu kadar geç kalmaları şaşırtıcı. Sonrasında Bozburun da gider. Memlekette temiz denizi olan hiç bir yer kalmaz. Ahmet Bey gerçekten Datçayı düşünüyor olsa bu kadar sevinmezdi. Çok zahmet olmazsa şu büyük Datça olayını açarmısınız çünkü bu tür konuşmalardan bir şey anlaşılmıyor.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2011 | 09:18 Haci güsel 659 Kişi okudu

Merhaba,Tebernüş bey öncelikle iyi haftalar dilerim. Son zaman

Soru

Merhaba,Tebernüş bey öncelikle iyi haftalar dilerim. Son zamanlarda sorulara verdiğiniz cevaplarda birbirleriyle uyumsuzluk gösteren bir takım noktalar var. Mesela Mall of İstanbul 2500-3000 bandından satışa çıkarsa yatırım açısından iyi bir fırsat olabilir diyorsunuz ki, bence 3000 tl m2 fiyatı o proje için ilk çıkış fiyatı olarak pahalı ve prim potansiyelini çok azaltan bir fiyatlama umarım Torunlar böyle bir hatayla piyasaya çıkmaz. Sonra bir başka soruda, Süleyman Şahin beyin sorusuna m2 si 2300 tl den My world Europe dan daire alınması konusunda getirisi alternatif yatırım enstrümanlarına göre daha iyi olur diye standart bir cevap veriyorsunuz. Şunu anlamak mümkün değil Mall of İstanbulla My World Europe arasında 1 km bile yok. Yani 3000 tl den satışa çıkacak bir projeyi yatırım için iyi bir fırsat olarak nitelendirmek ama ona komşu ve Ağaoğlu markasını taşıyan üstelik konsept olarak çok çok iyi bir proje olan (ilk çıktığında my world europe yi çok beğendiğinizi söylemiştiniz) europe yi m2 fiyatı daha düşük olmasına rağmen çok iyi bir fırsat olarak nitelendirmemek bana anlaması zor gibi geliyor. Mall of İstanbul kendi içerisinde sinerji yaratacak güzel bir proje olabilir ama europe da hiç yabana atılacak bir proje değil. 3000 tl den çıkarsa ki( tekrar söylüyorum bu ilk çıkış fiyatı olarak bence pahalı bir fiyatlandırma) çok iyi bir yatırım ona 700 -800 m de son yılların konsept olarak en iyi projelerinden biri 2300 tl den standart bir yatırım?? Anlaşılması zor geliyor? Yani Mall of istanbul yatırımcısına iyi kazandırırken hangi noktaya gelecek m2 fiyatında? O noktaya gelirken ona komşu europe yerinde sayacak herhalde, böyle görüyorsunuz söylediklerinizden bu anlaşılıyor sanki. Bir diğer konu lokasyon olarak sürekli Halkalıyı övüyorsunuz. Bir çok insan, buna bende dahilim Halkalıda yapılan projelerin My world Europe ya karşı ne üstünlüğü olduğunu anlayamıyor, bütün etkenler değerlendirildiğinde. Yola yakın olan europe, havadar olan europe, içinde 50 ye yakın dükkan olan europe, yaklaşık 200 dönümde yerleştiği için yeşili bol ferah ve donatıları güçlü olan europe, kendi enerjisini üreterek orada oturanlara daha ucuz enerji sunacak europe. Marka olarak Halkalıda ki bir çok projenin önünde olan europe vs.. vs.. vs... Yani Toki ve Emlak Konut Halkalıyı parlatmak istiyor diye hiç bir mantıki nedene dayanmayan bir Halkalı daha pahalı konusu sanki kabul ettirilmeye çalışılıyor. Bu sitelerde yaşam başladığında herkes bu söylediklerimin doğru olduğunu görecek çünkü o zaman gizlenecek bir şey kalmayacak. Aynı konu Halkalı Ispartakule konusunda da var. Siz ilk başta Ispartakule lokasyonuna inandığınızı söyleyen bir çok yorum yaptınız burada fakat son zamanlarda Ispartakule için daha zaman gerek vs gibi sözler söylüyorsunuz. Halkalının Ispartakuleye karşı yaşam kalitesi olarak hiç bir artısı yok. Ispartakule her ama her konuda orada yaşayacaklar için daha ferah kaliteli bir yaşam vaad ediyor. Halkalının belki tek üstünlüğü İstanbula 2-3 km daha yakın olması olabilir o da 2-3 km yi çok fazla önemseyenler için??. Bunu da Halkalının ne üstünlüğü olabilir konusunda kafa yorup bir şey bulmaya çalıştığım için yazıyorum yoksa bence anlamlı bir konu değil çok fazla. Yani çukurda, havadar olmayan çevresinde kalkması mümkün olmayan bir sürü kötü yapılaşma olan bir yer sırf Toki ve Emlak Konut o bölgedeki arsalarını daha yüksek bir paylaşım oranından satmak istiyor ve bu konuya zemin hazırlıyor diye ortada saçma sapan bir psikoloji var Halkalıya karşı. Ama hiç kimse mantıklı nedenler sunamıyor. Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2011 | 08:51 enver öğüt 935 Kişi okudu

merhaba dun babil kulelerinin satıs ofısıne gıttık ıcımız

Soru

merhaba dun babil kulelerinin satıs ofısıne gıttık ıcımıze sınen bı proje oldu.İlk amacamız aslında oturmak ıcındi ama esım ve ben mecidiyekoy cıvarında calısıyoruz o nedenle yatırım amaclı almaya karar verdık.Yenı bı proje oldugu ıcın secenek fazla 1+1 lerde sıte ıcıne bakan 55m2 10. kat 72.000 sıte dısına bakanda aynı fıyat ve m2. ılerıde kıra getırısı bakımından hangını tercıh etmemız dogru olur homeofis olarak kıraya verme sansımız hangı katlarda daha fazla olur.şimdiden tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2011 | 08:40 Fulya Gedik 207 Kişi okudu

Günaydın Tebernüş bey, bir yakınımla iddiaya girmek üzerey

Soru

Günaydın Tebernüş bey, bir yakınımla iddiaya girmek üzereyim ) Ataköy konaklarının tam karşı parselinde de yapılaşma olacak mı hani hava harp okulunun hemen yanına denk düşen parsel ? kolay gelsin.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2011 | 08:24 ibrahim kara 835 Kişi okudu

Merhaba Tebernüş Bey,Öncelikle verdiğiniz cevaplar için teş

Soru

Merhaba Tebernüş Bey,Öncelikle verdiğiniz cevaplar için teşekkürler.. Her gün diğer soruları da okumaya çalışıyorum. Size şöyle bir sorum olacak. Daha önceki yazışmamızda İdealistkentte oturduğumuzu ancak eşimin ve benim işimiz sebebiyle karşıya taşınmak istediğimizi belirtmiştim.. Sizinde benimde ortak kesişim yeri Göktürk (Belki Zekeriyaköy olmuştu).. Ancak buralardaki dairelere baktığımda hem fiyat olarak yüksek hem de şu anki evimizi satmak istemediğimizden dolayı yüksek miktarda kredi çekmemiz gerekebiliyor.Şu anda 200bin TL civarında nakitimiz var. Acaba şöyle bir yatırım planlasak sizin görüşünüz nasıl olur.. Gelişme akslarından bitmiş veya bitmeye az kalmış 300bin max olacak şekilde 2 daire alarak bunları kiraya vermek karşı tarafta Göktürk'te kirada oturmak. Bu sizce uygulanabilir bir model mi? Yoksa biraz daha bekleyip elimdeki nakiti arttırarak Göktürk tarafından direk daire satın almak mı model olmalı.Teşekkürler,Hakan

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2011 | 08:22 Hakan AYDIN 317 Kişi okudu

Tebernüş bey,Teknik Yapı\'nın kartal\'da yaptığı Uptwins p

Soru

Tebernüş bey,Teknik Yapı'nın kartal'da yaptığı Uptwins projesinde 1+1 daire fiyatlerı 178 ile 199 bin arasında. Büyüklükler 55 m2 ile 56 m2 brüy.m2 fiyat 3250-3500 TL arasında.İlk çıktığı fiyata göre prim yapmamış ama m2 fiyat da çok ucuz sayılmaz. Adliyenin açılışının bölgeyi kalkındıracağını belirtiyorsunuz sürekli. Böyle bir yer 1000-1500 TL kiraya verilebilirse, sizce mantıklı bir yatırım olur mu?Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2011 | 08:19 Tahir Günelli 311 Kişi okudu

bilgileriniz için önce teşekkür ederim bizim site içinde 160

Soru

bilgileriniz için önce teşekkür ederim bizim site içinde 160bnTL deyerinde bir dairemiz var bankaya25bn kredi borcumuz kaldı bunu satarak nasıl sıfır daire sahibi olabilirim birde iki daire alabilirmiyim birisini peşin diyerini kredisiz kira öder gibi nasıl yapabilirim faizsiz hangi firmayı tavsiye edersiniz bilgilerinizi bekliyorum teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2011 | 02:04 tülay özdemir 243 Kişi okudu