Sayın Kireççi, tekrar merhaba. Size verdiğiniz değerli hizme

Soru

Sayın Kireççi, tekrar merhaba. Size verdiğiniz değerli hizmetler, kaliteli yayın politikanız, ciddi ve öğretici açıklamalarınız için tekrar teşekkür ediyorum. Ben İsthanbul evlerinden bir daire aldım. 137 m2 205,000 tl. Ancak 1-2 yıl içerisinde kendi işimi kurmak imkanım olabilir. Dolayısıyla 1-2 yıl içinde daireyi satmak zorunda kalabilirim. Daire kiraları 800 tl civarında. Daireyi kiraya verirsem, kiracılı olarak satmanın zor olacağı kanısındayım. Ayrıca kiracının daireyi kullanmasından dolayı daire artık sıfır vasfını kaybedecek. Daire yatırımı yapmayın uyarınıza rağmen aldım.(Hanım ısrar etti)). Şimdiden teşekkürler. Saygılarımla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Kasım 2009 | 17:05 edip eryüz 155 Kişi okudu

selamlar, kiptaş esenyurt 4. etap da 95 metrekare daire konumu g

Soru

selamlar, kiptaş esenyurt 4. etap da 95 metrekare daire konumu güzel sitenin içine bakıyor 110 bin tl ye satılıyor. oturmak için değil yatırım amaçlı düşünüyoruz. 5 sene sonra satmayı düşünüyoruz. nasıl bir yatırım sizce. kiptaş esenyurt 4. etap gelişmeye müsait mi ? doğru yatırım mı? 5. etap da yapılacakmış galiba, bu 4. etabın fiyatlarını etkiler mi? sizce alınır mı? teşekkrler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Kasım 2009 | 16:43 mustafa cigerci 222 Kişi okudu

SELAMLAR HÜSEYİN TINAL. BEYE KATILIYORUM NEDEN BUKADAR YAVAŞ

Soru

SELAMLAR HÜSEYİN TINAL. BEYE KATILIYORUM NEDEN BUKADAR YAVAŞ İLERLİYOR BEN BU PROJEDEN PEŞİN PARAYLA ALDIM İNŞALAH Fİ YAPI BİZİ UTANDIRMAZ SAYGILAR.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Kasım 2009 | 16:15 MERT KAN 138 Kişi okudu

Sn.Kireççi , Trillium Konutlarındaki dairem brüt 98 m2 , 4.nc

Soru

Sn.Kireççi , Trillium Konutlarındaki dairem brüt 98 m2 , 4.ncü kat ve güney cepheli , satın alma fiyatım 138.000 TL ve şu an müteahhit firma halen kendi dairelerini 175.000 TL fiyata satışa sunuyor.Nakitte  civarı indirim sağlıyorlar.Sitede kiralık muhtelif cepheli daireler var , yaklaşık 550-600TL civarı rahat kiralanıyor.Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.Saygılarımla ,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Kasım 2009 | 15:39 mehmet sağlam 315 Kişi okudu

Sayın Kireççci,Kurtköy Esttanbul Evleri'nde 2 1 daire sahibiy

Soru

Sayın Kireççci,Kurtköy Esttanbul Evleri'nde 2 1 daire sahibiyim,bu daireyi 2008 yılında konut kredisi kullanarak satın aldım,şu an bu dairede oturuyorum, bu daire için kalan borcum 27 bin TL,2011 sonunda borcum bitiyor.Ayrıca yatırım amacı ile 2009 başında Kurtköy Trillium Konutlarında 2 1 daire satın almıştım.Bu daireye ait konut kredisi vb.borcum yok. Daireyi teslim aldım.Yatırım amacı ile satın aldığım Trillium Konutlarındaki bu daireyi satışa çıkarmak suretiyle nakde çevirmek ve temelden satışa sunulacak başka projeler araştırmak mı yoksa Kurtköy'ün ileriye dönük parlak geleceği düşüncesi ile satmayarak kiraya vermek mi uygun olacaktır.Değerli bilgi ve öngörülerinizi rica ederim.Saygılarımla ,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Kasım 2009 | 14:11 Mehmet Sağlam 737 Kişi okudu

İyigünler Tebernüş Bey. Yazınızı okudum ve çok ilgimi çe

Soru

İyigünler Tebernüş Bey. Yazınızı okudum ve çok ilgimi çekti. Ben doktorum eşim ise subay. İkimizde devlet memuruyuz. Şu anda İstanbul'da yaşıyoruz ama takdir edersiniz ki doğu hizmetimiz var ve tüm Türkiye'yi gezme ihtimalimiz yüksek. Eşimle emekli olduğumuzda bize güvence sağlayacak paramızı değerlendirebileceğimiz bir yatırımda bulunmak istiyoruz. Ancak hem paramız hem de kazancımız bizi risk almaya zorluyor. Bu nedenle uzun zamandır ne yapacağımıza birtürlü karar veremedik. Birikmiş 100.000 YTL paramız var. Aylık 3 milyara kadar kredi ödeyebiliriz. Şuan ve tüm memuriyet hayatımız boyunca lojmanlarda oturacağımızdan oturmak için eve ihtiyacımız yok. Bu amaçla ev ve kredi faizleri bu dönemde düşük olduğu için öncelikle konut alıp kira geliri getirmesini böylece kira ile hem kolayca faiz ödemeyi hem de ilerde bize ek bir kazanç olmasını planladık. Ancak deprem yönetmeliğine uygun ev fiyatları iyi semplerde bizim için çok pahalı. Bu durumda ya tam gelişmemiş bir bölgeden yeni konut veya iyi bir semtten eski konut veya da küçük daire alamız gerekiyor. Yeni yerleşim yerlerinden (Ümraniye, Çekmeköy)alırsak hem kiraya vermek zorlaşacak, kirası düşük olacak hem de ilerde 10-20 yıl sonra satmak istediğimizde bize kazanç getirisinden şüphe duyacağız. Gelişmiş semtlerden (Kozyatağı,Suadiye...) ise ancak eski binada daire alabileceğimiz için ilerde bina daha da yaşlı olacağından satarken güçlük çekebileceğimizi düşünüyoruz. Siz yazınızda ise yatırım için en mantıklı şeyin arsa almak olduğunu bahsetmişsiniz. Ancak biz bunun bizim için istimlak gibi durumlardan dolayı çok riskli olduğunu düşünüyoruz. Çevremizdeki kişiler çok farklı şeyler söylüyor. Kimileri istanbul'da arazi değerli, iyi bir semtte az katlı yaşlı bir binadan çok metrekareli daire alın, ilerde bina yıkılıp yeniden yapılabilir diyor. Kimileri ise bunun çok büyük bir risk olduğunu Kozyatağı Fenerbahçe gibi semptlere göre daha orta ölçekli bir yerden(Kartal, Maltepe gibi)yeni, deprem sonrası yapılmış bir daire almamızı bunun gelişmiş semptlere göre daha iyi bir yatırım olacağını söylüyor. (daha ucuza alıp ilerde gelişmiş bir bölge olacağında pahalıya satabileceğimizi varsayıyorlar). Bazı arkadaşlarımız ise daire yerine işyerinin mantıklı olduğunu söylüyor. Bizim kafamız çok karıştı. Üstelik çok fazla da paramız yok bu nedenle risklerden de korkuyoruz. Bu yüzden bir yatırım uzmanı olark sizin görüşleriniz bizim için çok değerli.Size sorumuz şu;1. Daire mi alalım? Alacaksak hangi semtten, nekadarlık, nasıl (yaşlı/genç) bir ev almalıyız.2. İşyerimi satın almalıyız?3. Arsamı almalıyız?Bize yardımcı olursanız çok seviniriz. Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederiz. saygılarUzm. Dr. Derya CANFatih Sultan Mehmet Eğitim Araştırma HastanesiBostancı-İstanbul

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Kasım 2009 | 00:56 DERYA CAN 618 Kişi okudu

mart 2007 de garanti koza ıspartakule evlerinden ev aldım. ağu

Soru

mart 2007 de garanti koza ıspartakule evlerinden ev aldım. ağustos 2009 da teslim edilecekti edilmedi. aylık 500 dolar kira bedeli şartı vardı ancak firma sözleşmeyi o kadar tek taraflı yapmış ki hak aramak mümkün değil. satışı yapan kişiler ve muhatap olduğumuz kişiler sürekli işten ayrılıyor. bizim ilk imzaladığımız sözleşmeyle son yapılan arasında çok büyük farklar var. bizden sonra insanların bu sorunu çekmemesi için yapılacak bir şey var mı? hakkımızı nasıl arayabiliriz? cep tel.5333367986

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Kasım 2009 | 22:10 melike gedar 136 Kişi okudu

Sn. Kireçci, web sayfanıza Fi Yapı ile ilgili çok sayıda sor

Soru

Sn. Kireçci, web sayfanıza Fi Yapı ile ilgili çok sayıda soru geliyor. Vatandaş için fiyatlar çok cazip ama herkesin kuşkulu olduğunu görüyorum. Ben de özellikle 54 dönüm araziye 3160 adet konutun nasıl sığdırıldığına bir türlü akıl erdiremedim. Dairelerin tümü 1 1 bile olsa 66 m2x3160 daire toplam 208560 m2 brüt inşaat alanı eder. Bu da arazi göz önüne alındığında 4 emsal demektir. Kaldıki bir çok 2 1 ve 3 1 daire mevcut. Yani emsal 4 sayısının bile üzerinde. Ben İstanbul'un hiçbir yerinde 4 emsal ile inşaat izni verildiğini görmedim. Özellikle Bahçeşehir ve çevresinde inşaat emsalleri 1,5 veya max. 2 emsal. Bu konu gerçekten çok önemli ve firmanın ve bu inşaata izin veren Esenyurt Belediyesinin mutlaka bir açıklama yapması gerekir. Burada imar izni açısından garip bir durum var. Bu arazi gerçekten 54 dönüm mü yoksa 100 dönüm mü ? Bir uzman olarak konuyu araştırıp yazdıklarınıza güvenen ve yatırım yapan insanlara bir açıklama yapmanız yerinde olur diye düşünüyorum. İyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Kasım 2009 | 20:36 Hüseyin TINAL 121 Kişi okudu

Merhabalar Tebernüş Bey,Fiyaka Beylikdüzü projesinin, şant

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey,Fiyaka Beylikdüzü projesinin, şantiye kamera sitemi tam olarak, hangi tarihte kurulacak acaba? Siz'İn Fikret Bey ile teşviki mesainiz olduğu için rahatça öğrenebileceğinizi düşünerek bunu soruyorum. Ben ve eşim Beylikdüzü projesi ilk satışa çıktığı gün ev aldık ancak, Ağaoğlu'nun bahçelievler'deki projesi de aynı tarihte satışa çıktı ve nerdeyse inşaatlar bitmek üzere iken, fiyapı, plajdaki ufak çocukların, kale yaparken harcadıkları eforu harcadıklarını düşünmeye başladık nerdeyse. Aylardır gidip geliyorum, yetkililerden hep aynı cevaplar, emin olun çok ilerleme var. Bence hicbir ilerleme yok, eğer onlar hala harfiyatın devam etmesine çok ilerleme var diyorsa, Ali Ağaoğlu kaba inşaatı bitmiş evlere, aslında bu inşaatlar bitti, Sİz geçin oturun demeli herhalde. İşin özünde, ben ve benim gibi bir çok kişi Fikret İnan'ın tüm işlerinin düzgün gitmesi için duacı ama birazda icraat görmek istiyor herkes. Her gittiğimizde bize Esenşehir projesini referans göstermeleri de çok hoş değil. Biz Beylikdüzü projesinden ev aldık ve bugüne kadar gözle görülen tek net şey, SATIŞ OFİSLERİNİ BU ARAZYE KURMUŞ OLMALARI Kİ, bahçeşehir in pazarlamasını burda yapıyorlar. bir sürü soru işareti var. Allah sonumuzu hayır eder inşaallah...Saygılarımla...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Kasım 2009 | 20:23 murat akın 356 Kişi okudu