Merhabalar Tebernüş Bey, size bir sorum olacak. Şu...

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey, size bir sorum olacak. Şu anda butik bir sitede 3+1-120m2-220 milyar değerinde ki dairemizde oturmaktayız. Herhangi borcmuz yok. 2 yaşında bir kızımız var.Halimizden memnunuz,evimizin bahçesi, otopark ve çocuk parkı olanağı şimdilik bizi tatmin etmekte. Ancak gelecekte çocuğumuz okul çağına geldiğinde ise müstakil bir evde oturmak istiyoruz. Yani 4-5 yıl sonra diyelim. Konu şu siz hep diyorsunuz ya “oturacağınız evi alın” diye ancak bizim gelecekte oturmak istediğimiz evi almak için çok ciddi faizler ödememiz gerekmekte. Üstelik 4 yılda ödeyeceğimiz maximum kredi miktarı 120milyar. Durum böyle olunca şöyle bir taktik mantıksız olur mu? Şu anda evimize yakın lokasyonlarda 100-120 milyar arasında hemen teslim bir mülk alıp,kiraya verip,kirasının banka kredisi faizini ödemesi. Sonrasında ise(4 yıl sonra) ister sonradan alınan evi,ister oturduğumuz evi yahut her ikisinde satıp, o anki duruma göre site içinde bir müstakil villa alma fikri nasıl? Hem kendimizi çok zorlamamış oluruz. Hemde bankaya ödenen gereksiz faiz kısmından da kurtulmuş oluruz. Siz ne dersiniz? Düşüncemde yanlış yada eksik bir şey var mı? Farkında olmadan bir mantık hatası yapmış olabilirm. Aydınlatırsanız çok sevinirim.İyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Mart 2012 | 11:52 Ahmet Kaan Tüter 227 Kişi okudu

Vialand çevresini değerini kiye katladı

Soru

Merhabalar..Yeşilpınar bölgesi Vialand Projesi ile birlikte bireysel ve kurumsal yatırımlar acısından fazlaca ilgi odağı oldu sanırım. Metrekare bazlı fiyatlar standart apartman dairesinde geçen sene 1000-1250TLm2 iken şimdi 2000-2500TL lere çıkmış gözüküyor. Yatırım açısından burada bireysel yatırım yapmak sizce hala mantıklı mıdır? Bölgeyi ve lokasyonu yorumlarsanız sevinirim..İyi çalışmlaar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Nisan 2012 | 10:24 Ferit Çetin 228 Kişi okudu

Tebernüş Bey merhaba,Eşimle beraber site içerisind...

Soru

Tebernüş Bey merhaba,Eşimle beraber site içerisinde bir ev arıyoruz. Eşimin Asya benim Avrupa yakasında çalışmamdan dolayı köprülere yakın lokasyonlara bakıyoruz. Bunun için Çengelköy - Doktorlar Sitesi ve Kavacak - ALYAP 2 Sitesini inceliyoruz.Elimizde nakit var ve banka kredisi kullanmayacağız. Bahsettiğim iki sitede de fiyatlar aşağı yukarı aynı (400 bin TL civarında). Bu fiyat her iki site için de uygun mudur, mantıklı mıdır?Doktorlar sitesinin henüz imar almadığını okudum. Bu konudaki görüşünüz nedir? 2B yasası sonrası imarın çıkması uzun sürer mi. 400 bin TL'ye aldığım bir daire için Belediye'ye ne kadar öderim, yüklü bir emlak vergisi beni bekler mi?ALYAP 2 ile ilgili görüşünüz var mıdır?Çok teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Nisan 2012 | 09:24 Taskin Osman AKSOY 228 Kişi okudu

Tebernus Bey merhabalar.Size bir kaç sorum olacak....

Soru

Tebernus Bey merhabalar.Size bir kaç sorum olacak.1)Torunlar GYO'nun Maltepe'de yapımına başlayacağı 500 konutluk projesi hakkında herhangi bir bilginiz var mı?(tahmini metrekare birim fiyatı ve proje özellikleri anlamında)2)Fer Yapı'nın Kartal'a yapacağı proje İst West tarzı bir proje mi olacak yoksa tek kule şeklinde mi yapılacak bu konuda bir bilginiz var mı?3)Mütekabiliyet yasası Kurtköy'deki konut satışlarını etkiler mi?4)Fikirtepe'deki projelerde metrekare birim fiyatının ortalama kaç olmasını bekliyorsunuz?Cevabınız için teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Nisan 2012 | 10:18 Veli Zora 228 Kişi okudu

Maltepe'de 600 bin TL'ye dükkan

Soru

Mrb Ist maltepe ılcesınden 600000 tl degerınde bır dukkan satın aldım.aylık kıra gerırısı 3000 tl ve her sene tufe oranında artıs olacak.herzaman kıraya verılebılecek bır yer.yerı alırken 150000 tl kredı cektım.ısyerı kat ırtıfak tapulu.yaptırım yatırım dogru bır yatırımmıdır

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Nisan 2012 | 21:09 ADEMSARI 228 Kişi okudu

slm tebernüş bey oncelikle yapmış oldugunuz ...

Soru

slm tebernüş bey oncelikle yapmış oldugunuz hizmetten dolayı minetlerimi saygı şükranlarımı sunarım 1350 metre kare paşakoy mevkide sancaktepe belediyesine balı bi arsam var.şahsi tapu arsam var babadan kalma 40 seneden beri sahibiyiz komşularımız iki yantarafı sattı biz ortatada kaltık .yeni komşularımız bizim arsamızıda istiyor biz satmak istemiyoruz. bize toprak cogunlugu onlarda diye ya al ya sat davası açacaklarmış.yasa bizi etkilermi madur eder mi bizim hepimizin bldiye tapularıvar 24 seneden beri bu duruma bi cevap lutfen rica ediyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Nisan 2012 | 18:29 ceyhun caliskan 227 Kişi okudu

Konutta KDV adtışı piyasaları nasıl etkiler?

Soru

Tebernus bey tekrar merhaba, oncelikle 1-2 haftadir sorularimi cevapladiginiz icin tesekkurler, 1.su anki mevzuata gore 150 mt2yi gecmeyen yani %1 kdvye tabi konut alimindan olusan kdv'yi tuzel kisilige sahip olmayan, bakkal manav gibi isletmeler kullanabiliyor mu? 2.kdv %18 olmasi durumunda hem kisa vadede hem uzun vadede, sifir ve ikinci eldeki konuta olan arz ve talep durumu nasil olur?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Mayıs 2012 | 16:23 Serdar Tatlitug 227 Kişi okudu

merhaba aydın didimden yazıyorum 35dönüm tapulu ar...

Soru

merhaba aydın didimden yazıyorum 35dönüm tapulu arazimizin 15 dönümü 1975 yılında makilik fundalık çalılık diye iptal edildi o tarihte bir kaç kişi avukat tutup yerlerini geri aldı ama insanların parası yok selanikten gelmiş sersefil bu dudumla ilgili bilgi rica ediyorum yer şu an tescil harici geçiyor bu şekilde 200 hane mağdur saygılar

Cihangir Dönmez tarafından yanıtlandı.
15 Mayıs 2012 | 13:28 öner cengiz 227 Kişi okudu

Merhaba;Yeni girne postacılar mahallesinde 8katlı ...

Soru

Merhaba;Yeni girne postacılar mahallesinde 8katlı binada 4.kat 102m2, geniş cepheli, yaklaşık 10yaşında evim var, doğalgaz binaya geldi eve henüz alınmadı. satıp 5yıl sonrası için arsatarla almak istiyorum, Neresi olabilir Şakran tarafına ne dersiniz,Teşekkür ederim,Saygılarımla

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
24 Mayıs 2012 | 13:36 isa gök 228 Kişi okudu