mütaitle daire almak için para verdim alamıyorum

Soru

selam. ben bir müteahhitle iş karşılıgı daire aldık . 18000. tl para verdik müteahhit daireyi yappamıyor bizde dava açtık hakim davayı reddetmiş elimizde para verdiğimize dair imzalı kaşeli makbuzda var. ben hakimin davayı reddetmesini anlayamadım. şimdi biz bu parayı alamayacakmıyız cevaplarınızı bekliyorum. teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Şubat 2014 | 10:57 ali kolcu 218 Kişi okudu

kaymakamın başkanlık ettiği ilçe tahkim komisyonu

Soru

yukarda belirttiğim gibi kaymakamı başanlık ettiği ilçe tahkim komisyonun karalarına karşi hangi sürede hangi yargı yerinde ne tür bir dava açabılırm

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
26 Şubat 2014 | 21:44 stj.av. ercan karaca 217 Kişi okudu

ipotek yüksek yazılması

Soru

sayın ahmet bey ben yeni tarla almak için krediye başvurdum. neyse tarlayı üzerime geçirdim. banka bu tArlayı ipotek aldı benim çektiğim kredi tutarı 76bin ancak tarlaya 1milyon tl ipotek kondu bunda her hangi sorun olabilirmi

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
02 Nisan 2014 | 23:19 ali 217 Kişi okudu

tapu harcı

Soru

merhabalar. 97500 tl kredi çekerek bir ev almaya karar verdim bu bedel üzerinden harcı binde 40 üzerinden 3900 tl yapıyor.tapu üzerinde gözüken 6000 tl civarı komik bir rakam(iskanı henüz alınmamış) ben bu bedeli 60 000 tl gibi yükseltsem 2400 tl ödüyorum aradaki fark tespit edilirse. kalan miktar için vergi ziyai cezası ne kadar öderim burada ayrıca gecikme zammı ödermiyim benim hesabıma göre kalan 1400 tl ye 350 tl ceza gelir (%25 vergi ziyai cezasından) ama gecikme zammı olurmu ve en önemlisi bu tarz risklere değermi. bir alıcı olarak devletin bize yüklediği bu yükü çok ağır buluyorum binde 4 tamamını alıcı ödüyor öyle olmasada. yanıtlarsanız çok sevinirim şimdiden çok teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Nisan 2014 | 23:04 Yıldırım Karakoç 218 Kişi okudu

Oturmak için ev alımı

Soru

Tebernüş bey iyi günler, istanbulda ev almak istiyorum, tavsiye ettiğiniz bir proje var mı? iyi çalışmalar değerli cevabınız için şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Nisan 2014 | 22:08 Abdülkadir Hazan 217 Kişi okudu

Değer artış kazancı

Soru

Selamün aleyküm. 2007 yılında arsa aldım. 2011 yılında kat karşılığı olarak mütahit ile anlaştım ve 4 daire aldım. 4 daireden 2 sini sattım. Değer artış kazancı vergisi ödeyecekmiyim ? Yardımınız için teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Mayıs 2014 | 09:06 samet özbek 217 Kişi okudu

miras hakkında

Soru

sayın tebernüş bey. eşimin babası 20 yıldır vefat etmiş. kaınvalidemin iki tane evi var. bir oğlu bir kızı var. eşime miras bırakmak istmiyor. iki evini de oğluna vermek istiyor. bu durumda eşim ne yapmalı. kayınvaidem gidip satışı oğluna verse bizim hç hakkımız kalmıyor mu. yardımalrınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Mayıs 2014 | 19:31 ahmet can 218 Kişi okudu

Gelir Vergisi Tutarı

Soru

2012 Mart ayında 98 bin tl tapu bedeli ile satın alınan daire içinn 250 bin tl tapu bedeli gösterilmesi halinde net ödenecek gelir vergisi tutarı ne olur? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Mayıs 2014 | 13:51 Emine Baykara 217 Kişi okudu

Yabancilar gayrimenkul alim ve oturma izini

Soru

Merhaba yabancilarla ilgili gayrimenkul alimda oturma iziniyle ilgli bilgi almak isterim bana yardimci olmanizi rica ederim saygilarla

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Aralık 2014 | 20:38 Amir pejman taherzadeh 218 Kişi okudu

büyükşehirden arsa alımı sonucu oluşacak borç

Soru

iyi geceler İstanbul kağıthane'de 18 senelik tek kat üzerine 8 daireli bir binanın bodrum katına sahibim.zamanında yatırım amaçlı almıştım ama ne toprak tapusu vardı nede başka bir tapusu vardı, noter satışlı almıştım, aradan geçen senelerden sonra diğer daire sahipleri binanın arsasını almamız gerektiğini söylediler yoksa devletin arsayı ihale ile istediğine satabileceğini söylediler. sonra İstanbul büyükşehir bel. müracaat ettik 08.03.2015te ihaleye girdik 111 m2 binanın bulunduğu arsayı 250.000 tl bedelle aldık ama kimi daire sahipleri bu parayı ödeyecek durumu yok. 31.250 tl kişi başı para vermemiz gerekiyor 1 ay içerisinde.bu miktarı peşin mi vermemiz gerekli yoksa taksit imkanı var mı? sonradan kendi payıma düşen 13 m2 arsa hissemi alabilirmiyim ilerleyen zamanlarda? başka kredi ödemelerim var kredi çekemiyorum .ne gibi yollar izlersem arsadaki payıma sahip çıkarım? arsanın bulunduğu arsa ada bazlı proje için ideal bir yerde yani ilerleyen zamanlarda daha çok değerlenecek. satmak istersem nasıl bir yol izlemeliyim. tşk ederim iyi çalışmaiar

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
10 Mart 2015 | 22:52 cumhur şahin 218 Kişi okudu