ev sahıbı olmak ıstıyorm

Soru

merabalar ben niğde ili bor ilçesinde ikamet etmetkteyım ev sahıbı olmak ıstıyorum özel bı sırkette güvenlıkcıyım asgarı ucret alıyorum 10 bın lıra param var tokıde oldugu gıbı bı mıktar para pesınatla kıra oder gıbı ev sahıbı olabılecegım baska fırmalar mevcutmudur niğde bölgesınde bılgı almak ıstıyorum ıyı gunler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Nisan 2014 | 13:47 murat durmaz 201 Kişi okudu

Evin müteahhite verilmesi

Soru

Önceden kiracı oturan evime 25 bin TL masraf yaptım.Eve masraf yapmadan 2 komşuma binanın müteahhite verilip verilmeyeceğini sordum.Müteahhitin 45-50 bin TL para karşılığında binayı yapmak istediğini,ancak kimsenin bu parayı vermeye razı olmadığını öğrendim.Bende 4-5 sene otururum düşüncesiyle masraf yaptım.Ama daha evime oturmadan müteahhite verilecek duyumları aldım.Müteahhitten bu masrafımı talep edebir miyim? Ya da bi çözüm yolu nedir?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Nisan 2014 | 09:52 Uğur Gür 202 Kişi okudu

avrupa konutlari tem1

Soru

iyi aksamlar tebernus bey , 1 yil arayis sonucunda varmis oldugum 1+1 , 78m2 (358bin) anahtar teslim daire icin kapora vermis bulunmatayim, kendim oturmayi dusunuyorum , ilerde de yatirim araci olarak degerlndirmek nasip olur insallah. satisi da sorunsuz atlatirsak, %50 kredi yi geri odemesi kaldi sadece :-) . Size vermis oldugunuz degerli bilgilerden dolayi tekrar cok tesekkur ederim. saygilar..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Mayıs 2014 | 20:16 hakan ilgaz 201 Kişi okudu

kentsel dönüşüm imar degişikligi

Soru

1 sene önce noter anlaşması ile daireler belirlendi .şimdi mütahit belediye den imar degişikligi olduğunu ve emsalin 4.14 den 4 de düştüğünü m2 bügüdügünü farkını ödememizi istiyor . kira ödemelerini yapmıyor. ilk noter anlaşmasının hükmü varmı biz kabuletmiyoruz.ne yapmaliyiz.teşekkürederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Haziran 2014 | 01:06 seda başgül 201 Kişi okudu

değer artış kazancı vergisi istisnasına giriyor muyuz?

Soru

neredeyse 25-30 yıldır anneme ait bir daire var.apartman yeniden yapılacak.evin şuanki değeri 300-400bin tl civarı ancak yapıldıktan sonra tahmini 700-800bin tl civarı olacak.biz yeni yapılacak daireyi satmak istiyoruz.ancak gelir vergisine tabi tutulursa çok yüksek bir bedel çıkıyor sanırsam.(100bintlyi aşkın) ama okuduğum bir(tasarı maddesi) maddeye göre tek evi olupda bunu bu şekilde satanlar istisna olacakmış.Annemin üzerinde bu ev haricinde 1 tane başka evin yüzde 50 hissesi var.Acaba annem bu gelir vergisinden istisna durumunda mıdır?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Haziran 2014 | 01:37 mustafa çergel 202 Kişi okudu

kentsel dönüşüm hakkında bilgi

Soru

Sayın Gürsel Bey mayıs 2013 tarihinde ikamet ettiğimiz site (5er kat 10 daireden 8 etaplık 2500 daire) imzalı dilekçelerimiz ile resmi gazetede yayınlanarak kentsel dönüşüme alındı.15 ay geçmesine rağmen hiçbir ilerleme yok.kentsel dönüşüme alınan yerler için belirli bir süre var mıdır?Biz daire sahipleri nasıl yol izlemeliyiz ? bizim evler yıkılacak mı yıkılmayacak mı kimseye bilgi verilmiyor? bu konuda aydınlatıcı bilgi verirseniz sevinirim.

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
30 Temmuz 2014 | 23:16 seda ak 202 Kişi okudu

kentsel dönüşümde kira

Soru

SAYIN HOCAM BİLGİLERİNİZ BANA IŞIK TUTMAKTADIR .ÖNCELİKLE TEŞEKKÜR EDERİM. BENİM İKİ AYRI BİNADA KİRADA DAİREM VAR. KİRACILAR ÇIKTI KENTSEL DÖNÜŞÜMDEN DOLAYI EV BOŞALTILDI VE YIKILDI.ŞİMDİ BEN O DAİRELERDE HİÇ OTURMADIĞIM HALDE KENTSEL DÖNÜŞÜMDE İKİ AYRI BİNADAKİ DAİRELERİM İLE İLGİLİ KİRA BEDELİ ALABİLİR MİYİM .KİMİN İKAMET YADA FATURASINI GÖSTERMEM GEREKİR. ÇÜNKİ BEN O DAİREDE İKAMET ETMEDİM NASIL OLMASI KONUSUNDA AYDINLATIRSANIZ SEVİNİRİM SAYGILARIMLA

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
08 Aralık 2014 | 00:59 rabia gürçekiç 201 Kişi okudu

Mayıs 2014 öncesi aplikasyon müracaatının inşaat alanına getirdiği artış

Soru

Biz de apartmanını yenilemeye çalışan bir kat malikleri gurubuyuz. İlkbaharda yayınlanan bir mevzuatla aplikasyon krokisini Mayıs 2014'ten önce alınması halinde inşaat alanında 300 m2 kadar artış olduğu, bu tarihten sonra alınacak aplikasyon krokilerinde bu artıştan yararlanılamayacağı bildirildi. Bu konu ile ilgili bilginiz var mı? Var ise ilgili mevzuatı paylaşabilirseniz sevinirim. Teşekkürler,

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
11 Aralık 2014 | 23:12 Okan ÜREKSOY 202 Kişi okudu

kentsel donusum sebebi ile alinan kira yardimi

Soru

Sayin hocam uc aydir kentsel donusumden dolayi her ayin onbesinde kira yardimi aliyordum .Ne oldu bilmiyorum bu ay kira yardimim yatirilmadi.Nereye basvurup bu sorunumu giderebilirim

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
21 Ocak 2015 | 23:47 nurettin yilmaz 202 Kişi okudu

izmir yesilderede gece kondu evimizi belediye cok cüzzi rakama aldı

Soru

4 evimiz vardı vergisini ödedik 50 yıldan fazla ve simdi kentsel dönüsüm geldi bir ev degeri vermedi belediye tapusunu alamamıstık evlerin ama vergisi ödeniyodu 200metre kare yer var ama ev duvarını sayarız dedi belediye ne yapmalıyız

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
01 Şubat 2015 | 01:28 nazife aksoy 201 Kişi okudu