Üyelik Oluştur

Şifremi Unuttum

Şifreni mi unuttun? Lütfen kullanıcı adınızı ve e-posta adresinizi girin. E-posta yoluyla yeni bir şifre oluşturmak için bir bağlantı alacaksınız.

Tebernüş Kireçci | Emlak ile ilgili sorularınızı cevaplıyor!

Gayrimenkul ile igili tüm soruları buradan yanıtlıyor...

Soru Sormak İçin Tıklayınız..

  • Adınız Soyadınız
  • Yazar (Lütfen Soru Sormak İstediğiniz Yazarı Seçiniz)
  • E-Posta Adresiniz
  • Soru Başlığı
  • Sorunuz
  • Telefon Numaranız
  • img
Konutta pazarlama neden önemli?

Konutta pazarlama neden önemli?

Konutta pazarlama çok önemlidir… Peki… Neden? Yıllardır konutun patronlarına hep aynı şeyleri söylerim: Ben müşterilerinizin yanındayım

Müşterilerinizi her zaman memnun etmeyi önemseyin, Siz benim dostumsunuz. Ama dostluk bir noktaya kadar. İşinizi iyi yaptığınız sürece sizi desteklerim. İşinizi iyi yapmazsanız araya mesafe koyarım.İşinizi çok kötü yaparsanız bana ulaşamazsınız.

Şirketler ve patronlar organik yapıya sahiptir. İyi, kötüleşebiliyor? Kötü iyileşebiliyor, Çok iyi, dediğiniz sahibi olduğumuz sitelerden haber, fotoğraf ya da yorum desteği aldıktan sonra değişebiliyor. Benim işim bir çok noktada futbol hakemliğine benzer. İyi bir hakemin sahada otoriteyi sağlamak için kırmızı kartı?nı elini attığı an alacağı bir şekilde koyması gerekir. Sarısı olsun kırmızısı olsun zorunlu olmadığı sürece kartın çıkartılmayanı makbuldür. Biz de bu kartları zorunlu olduğu sürece çıkartmamaya çalışıyoruz.

Çoğu zaman bu tavır değişikliklerini Reklam vermediği için kötü yazıyor, seviyesizliğine indiren ve kapı kapı dolaşıp aleyhimize propaganda yapanlar yok değil. Bu ve bunların sektörde beslediği satış ve pazarlama müdürlerine en iyi yanıtı piyasalar veriyor. Tabii sektördeki bir çok patron ve profesyonel kimi zaman bizim reklam reddettiğimizi bilmiyor. Bunu bilmedikleri için de ilk başta bu yorumlara inanıyor. Fakat zamanla doğruları anlıyor.


Özetle işini iyi yapanlara ve yaptığını inandıklarıma bizim sitelerimize reklam versin ya da vermesin sonuna kadar destek veririz. İşini iyi yapmayanlara ise tavrımızı koyarız.

Bunları neden anlatıyorum. En iyi pazarlama işinizi doğru yapmaktır. İşinizi doğru yapmadığınız sürece istediğiniz kadar ürününüzü pazarlayın satışta başarıyı yakalayamazsınız. Kötü ürünün pazarlaması bir miktar satış getirir. Ama satışın performansı hiçbir zaman istenilen düzeyde olmaz.

Konut piyasasını takip etmeye başlayalı 8 yıl bitti 9. yıla girdim. 9 yıldır bu piyasada ciro açısından ilk sırada yer alan tek şirket var. Bunun dışında ilk 10 büyükte sıralamalar her yıl değişiyor.

Konut sektörünün yapısı hızlı büyümeye çok elverişlidir. Deyim yerindeyse jet hızı ile büyüyebilirsiniz. İşinizi düzgün yaptığınız sürece büyük kalırsınız. İşinizi düzgün yapmazsanız yere çakılışınız çok sert olur. Konut pazarlamasının en temel ilkesi işinizi iyi yapmaktır. NEF'in patronu Erden Timur'dan duymuştum: Memnun olan bir müşteri memnuniyetini en fazla 9 kişiye anlatıyormuş. Memnun olmayan ise en az 70 kişiye. Arada tam bir uçurum var.

Satış ofisine telefon açtırmanın, e-mail attırmanın, müşteri getirtmenin ve satış gerçekleştirmenin maliyeti her geçen yıl artıyor. Bu durumda mevcut müşterileri daha fazla memnun edip onları birer satış elçisi haline getirmek büyük önem kazanıyor.

Ama sadece işinizi iyi yapmak tek başına bir anlam ifade etmiyor.  Meseleyi sadece iyi ev yapmak olarak algılayan ve Türkiye'de konut mühendisliği olsaydı bunun okulu olacak nitelikteki şirketler son yıllardaki büyümeden hak ettikleri payı alamadılar. Bu şirketler meseleyi sadece iyi konut yapmak olarak algıladılar.

Son yılların hızlı büyüyen şirketlerinin hepsinin ortak özelliği imalat ve üretimden daha çok hizmet odaklı düşünmeleri, İşin pazarlama kısmına fazla önem vermeleri.

Sadece ev satanlar iyi kat planı, kaliteli ve sağlam malzeme seçimi, nitelikli bina yapımı gibi konulara önem vermesine rağmen yerinde saydı. Güzel konsept, yaşam tarzı, nitelikli sosyal tesis inşa edenler ise her geçen yıl büyüyor. Büyümesini her geçen yıl devam ettiriyor.

Özetle iyi pazarlama herşeyden önce büyümek ve büyük kalmak için önemlidir.


Pazarlama temelde ihtiyaçları karşılamayı öngörür. Bir ürünün pazara tutunabilmesi için bir ihtiyacı karşılaması gerekir. Ya da bir şeyi ihtiyaç haline getirmeniz gerekir.

Pazarlamanın modern tanımlarından birisi de şudur:  Satış elemanlarını evrak memuru haline getirme sanatıdır. Yani pazarlamayı o kadar iyi yapacaksınız ki satış ekibi sadece sözleşmeleri imzalatacak ve alınan evin bedelinin ödenmesi için muhasebe servisine dosyayı gönderecek.

Konut projelerinde pazarlama müşteri açısından da önemlidir. Bu önemin iki nedeni vardır.

Birincisi; iyi pazarlama iyi satış demektir. İyi ve seri satış ise beraberinde iyi primi getirir. Oturum için olsun yatırım için olsun ev alanların aldıkları evin daha fazla prim yapmasını sağlar.

İkincisi ise; pazarlamanın doğru yapılmaması beraberinde maliyetleri yükseltir. Özellikle öz sermayesi yapılacak işlere göre az olan şirketlerde projenin geç teslim edilmesine veya yarım kalmasına neden olabilir.

Yarın pazarlama maliyetleri neden yükselir?



Pazarlama maliyetleri neden yükselir?

Yorumlar

    Henüz yorum yok.
    Üye işlemlerinden üye olup / giriş yaparak sizde yorum yapabilirsiniz. Üye işlemleri için tıklayın
Tebernus Kirecci'e soru sorma kriterleri X