Devre mülkten caymanin prsetörü

Soru

İyi gunler ben rana 30.10.2016 tarihinde bir sirketten devre mülk söz lesmesi imzaladim bize sözlesmeden cayma hakkımızin olduguna ikna ederek imzaladim fakat daha sonra hesaplarima uymadigindan dolayi.06.11.2016 tarihinde satici firmayi arayarak caydığımı belirttim satıcı bana caymam halinde sozlesmenin %2 cezai isleminin oldugunu bildirdi imzalar gece gec saate bırakıldıgı icin sözlesmedeki o maddeyi farketmemisim saticiy mağdur etmemek icin cezayi kabul ettigimi belirttim fakat saticı cezayi odeyerek kurtula bilecegimi sanmamami söyleyerek isi yokusa sürmek için icin bu olayın sirket avukatlariyla çözülebilecegini bunun %2 cezadan fazlaya mal olacagini söyleyerek krediyi cekip sözlesmeyi kabul etmemi ısrarla teklif etti benim nasıl bir yol izlemem lazım yardımınız için simdiden teşe?ürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
07 Kasım 2016 | 19:30 Rana keskin 736 Kişi okudu

Arsama ev, ağır, garaj yapıldı

Soru

Babamdan bize kalan 1974 yılından beri evimizinde içinde bulunduğu aramıza, yanımızda arsası bulunan amcamız zaman zaman inşaat (evin bir kısmı, ağırın tamamı, garajın yarısı) yapmak suretiyle (enson 2016 yılında) arsamızın sınırlarına tecavüz ettiğini öğrenmiş bulunmaktayım. Arsamızı geri alabilirmiyim yada dava açsam nelerle karşılaşırız. Teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
01 Kasım 2016 | 04:47 Hamza Bayındır 735 Kişi okudu

Tapu belgesinde kendi adima tescilli hisseli tarla

Soru

Merhaba kolaygelsin 35000 m2 lik bir tarlanin icinden 3000 m2 sini tapu belgesinde kendi adima tescilli olarak hisseli sekilde aldigim tarlami su an diger hisse sahiplerine sormadan onayini almadan başkasina satmam mümkünmudur bana ait olan tapuda diger hisse sahiplerinin ismi yazmiyor sadece satan kisinin ve benim adim yaziyor kendi üzerime tescillendigi tapuda acikca belirlenmis.diger hisse sahiplerinin onayini almadan satmam mümkun mu acaba tesekkur ederim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Ekim 2016 | 08:58 Adnan Hopa 735 Kişi okudu

Ferdi iskan ve sahte imza

Soru

Mrb.2013 yılı aralıkta annem arsasını mütahite verdi ve 2014 aralıkta vefat etmiştir mütahit genel iskan almış a blok b blok bir olmasına rağmen a bloka kendi uhdesinde kalan bölüme ferdi iskan almış b bloğa almamıştır ferdi iskan aldığı tarihte annemin ölümünden 5 gün sonradır annem öldükten sonra annemin imzasını atmışlardır ilgili belediyede bunu kabul etmiş bu yasalmıdır bizim b bloğun sa halen ferdi iskanı yoktur artı sözleşmedeki kira bedelimizde kesmiştir iskan olmadğından dolayı evimde oturamıyorum 1yılı aşkındır mağdurum kirada oturuyorum mütahit teslim ettim git otur demekte bunlar kanuna uygunmudur saygılarımla cevabınızı bekliyorum.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Eylül 2016 | 09:51 Saniye karagöz 736 Kişi okudu

Daire Kartal Projesi Hakkında

Soru

Merhaba. Daire Kartal Projesi nden 50 m2 net 80 m2 brüt 1+1 almayı planlıyoruz. Fiyatı 387.000 tl. Deniz gören kattan alacağız. Teslim tarihi Eylül 2017. Kafamız çok karışık. ( evde 2 kişi oturacağız, ilk evimiz olacak)

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Eylül 2016 | 00:33 Mustafa Kaya 736 Kişi okudu

hayattepe konut alımı hk.

Soru

üstadım merhabalar. Hayattepe projesinden içinde 1200 TL kira bedeli ile oturan kiracısı olan 1+0 daire için 230.000 TL mantıklı bir fiyatmıdır?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Eylül 2016 | 13:38 egemen çıtak 736 Kişi okudu

Dam kullanımı ile ilgili anlaşmazlık.

Soru

İyi günler Benim sorum şu olacak. Ben bir apartmanda en üst kattan ev aldım. Evi aldığım müteahhit bana üst katı alırsam damın da bana ait olacağını söyledi. Bunun için diğer daire sahiplerinden dam için muvaffakatname alacağını söylemişti. Ancak evi aldıktan sonra diğer kat sahiplerinden itiraz edenler oldu. Biz evi damla birlikte alacağımızı düşünerek ev için ara katlarla aynı parayı ödedik. Yani ara kat alan 150 bine aldı, bizde 150 bine aldık. En üst katların kat farkını gözetmedik. Şimdi ne yapmamız gerekiyor? Müteahhite dava açsak damı ya da kat farkını alabilir miyiz? Nasıl bir yol izlemeliyiz. Şimdiden teşekkürler. İyi çalışmalar

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
16 Ağustos 2016 | 10:14 Umit Kutlu 736 Kişi okudu

Satilik ve Kiralik Daire Hk.

Soru

Tebernüs Bey mrb;Çanakkale ilinde satiliga cikarmis oldugum bir dairem var malum piyasa kosullarinda emlak satisi pek hareketli degil.Benim sormak istedigim evi ilana ayri ayri olarak hem satilik hem kiralik olarak koymak alici ve kiralayici uzerinde olumsuz bir etki yaratirmi sizin bu konuda ki onerilerinizi merak ediyorum.Vereceginiz cvp icin tesekkur ederim.Iyi calismalar.Saygilarimla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Temmuz 2016 | 15:35 Nazif Tuncer Erke 735 Kişi okudu

İcrimisil davasını kazanırmıyım?

Soru

Selamlar 3 kardeşiz babamız ve annemiz vefat etti. Ben en küçük kardeş, en büyük ağabeyim ile manisa daki iki katlı müstakil evde altlı üstlü oturuyorduk. Çeşitli sebeplerden dolayı haksız yere saldırıp beni darp etti, olay daha büyümesin diye taşınıp kiraya çıktım, şikayetçi oldum ama hakim karşı tarafın suçlu olduğunu anlağı halde ikimizede para cezası verdi. Mal paylaşımı davası açtım dava ihale usulü satılabilir kararı verdi ama karşı taraf temyize gitti yargıtaytan geri gelmesi en az bir sene sürermiş. Yaklaşık 2 senedir kirada oturuyorum, kira bedelimi istiyorum icrimisil davası açarak kira bedelini alabilirmişim sizce bu davayı açarak 2 senelik kiramı alabilirmiyim. Teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
02 Temmuz 2016 | 05:19 Kemal şahin 735 Kişi okudu

Lokasyondaki diğer sitelerin fiyatı hakkinda

Soru

Merhaba tebernus bey..al sat yapmak için sizinde söylediğiniz gibi .çevredeki sitelerdeki fiyatlara bakiyorum.ben alırken kazandigimi anlamak için sifir binada mesela.alacağım sitedeki ev 1+1 100 binse cevredeki 1 yıllık sitedeki evler1+1 150 binse ben 50 bin karla aldığımı söyleyebilirmiyim yada bir yıl sonra çevredeki bir yıllık 1+1 lerin ortalama fiyatini bulacağını düşünebilirsiniz. Saygilar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Haziran 2016 | 17:59 Sadık gunes 736 Kişi okudu