Deprem

Soru

Merhabalar. Biz yurt dışında yaşıyoruz. Yatırım amaçlı İstanbul'dan daire almak istiyoruz fakat deprem riskinden dolayı cok tedirginiz. Özellikle son zamanlardaki haberler bizi cok korkutuyor. Sayet büyük bir deprem olursa DASK ya da diğer poliçelerin %100 geri donus saglayacagını düsünmüyorum. Ne onerirsiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Haziran 2013 | 17:33 Özer Tanrıkulu 313 Kişi okudu

Tapu Tahsis Belgesi Hakkında

Soru

merhaba hilal hanım babam sene 1979 da bir gecekondu almış1984 yılında fen memurlarına ölçümünü yaptırarak bu gecekonduya ait tapu tahsis belgesini almış ve tapu harcının %70 ini ödemiş. dönemin belediyesi tapuların verilmeyeceğini söyleyince %30luk kısmı ödememiş. tapu tahsis belgesi ve ödediği dekontların hepsi mevcut. şuan bu gece kondu kentsel dönüşüme girdi ve babama önce 100 m2 lik bir daire verileceği söylendi. ama şimdide bu gecekondunun bulunduğu arsa 1954 yılında başkası adına tapulu olduğu söyleniyor ve kentsel dönüşümden hiç bir hakkınız yoktur deniliyor. babamın ne yapması gerekiyor. ayrıca bu gecekondu 1960 yılında yapılmış ve 1961 yılında babamın evi aldığı şahıs tarafından kayıtlara geçirilmiş. teşekkürlerimi sunar başarılar dilerim.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
29 Haziran 2013 | 08:47 Sami GÜROL 313 Kişi okudu

site yönetimi

Soru

sayın hilal hanım bakakşehir 4. etap site yönetimine 15 yıldır aidat ödüyoruz;daha ne kadar ödemek zorundayız;ödememe durumu hukuken nedir;seçim ve denetm yapılmıyor hukuken neler yapabiliriz

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
02 Temmuz 2013 | 17:06 SATILMIŞ DEMİR 314 Kişi okudu

istinye proje

Soru

tebernüş bey merhaba istinyede 45.000 tl ye 20m bi dükkan var binanın 2. katı ve bina 20 yaşındadır. krediye uygun sahile yürüme mesafesinde ben yatırım amacıyla düşünüyorum bu dükkan için düşüncelerinizi öğrenmek istiyorum ayrıca istinyede yapılacak projeler varmıdır yani ben bu dükkanı tapusuyla alırsam ilerde yıkılma gibi bi durumu olabilirmi yani kentsel dönüşümün içerisindemidir; kazançlı çıkarmıyım sizce vereceğiniz yanıtlar için şimdiden teşekkür eder iyi günler dilerim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Temmuz 2013 | 09:11 evren kartal 313 Kişi okudu

hissenin yüzde 75

Soru

öncelikle iyi günler.bir arsanın yüzde yetmişbeş hissesini bundan 8 yıl önce aldım.geriye kalan kısmını satın almak istedim ama hiise sahibi yanaşmadı şu anda kendisi satayım diyor ama istediği ücret değerinin çok üstünde başkasına satacağını söylüyor satması durumunda alan kişiyi dava etme hakkım varmı yada yapabileceğim başka bne va şimdiden teşekkürler

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
04 Temmuz 2013 | 22:14 serkan özer 314 Kişi okudu

çorlunun neresi

Soru

tebernüş bey iyi günler bir kaç haftadır yazılarınızı takip ediyorum ben memurum max 30 bin tl lik arsa bakıyorum yazılarınızı okuduktan sonra çorlu istikameti ilgimi çekmeye başladı. peki bahsettiğimiz bölge çok geniş bir bölge 10-15 yıl vadeli çorlunun hangi bölgesinii önerirsiniz. görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Temmuz 2013 | 10:44 hamdi yılmaz 314 Kişi okudu

borç ve miras

Soru

ben şu an emekli biriyim geçmişte kredi kartlarından borçlarım oldu temerrüte düştüm ve şu an bankalar alacaklarını tahsilat şirketlerine devrettiler. bu şirketler beni rahatsız ediyorlar.borcunuzu ödeyin diye,ilerid bir tarihte bana herhangi bir yakınımdan hisseli olarak miras düşerse farzedelim gayrimenkul gibi bende reddi miras yaparsam bu alacaklılardan kurtulmuş olurmuyum

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
17 Temmuz 2013 | 15:55 necdet yılmaz 313 Kişi okudu

vergi varmı

Soru

iyi günler.hizmetiniz için teşekkür ederim.1 ağustos 2012 tarihinde tapu satış bedeli 30 000 tl olan bir daire aldım.30 temmuz 2013 tarihinde bu daireyi satacağım.bana vergi çıkar mı_?dairenin gerçek değeri 70 000 tl.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Temmuz 2013 | 22:33 serkan kerim 314 Kişi okudu

Ne yapmalıyım

Soru

Merhaba size bir sorum olacak benim halkalı bezirganbahçe Toki'de bir dairem var bunu satıp yerine bizimevler projesinden almayı düşünüyorum fakat halkalı ve çevresi gelişmeye başladığı için bir türlü emin olamıyorum sizce ne yapmalıyım evimi satıp yerine bizimevler projesinden mi almalıyım yoksa biraz daha mı beklemeliyim birde bizimevler projesinin bulunduğu yerin yakınlarına metrobüs gelecek mi

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Temmuz 2013 | 14:38 Hilal değerli 313 Kişi okudu

başakşehir

Soru

merhaba tebernüş bey öncelikle size teşekkür ediyorum çalışmalarınızdan dolayı size sorum şu şekilde olacak. Başakşehir' de konut almayı düşünüyorum da acaba sizce 1 ve 2. etap mı yoksa 4 ve 5. etap mı yada kayaşehir mi. Şimdiden bilgilerinize teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ağustos 2013 | 00:09 burak usta 314 Kişi okudu