Ev satin almak

Soru

Tebernus bey merhaba, Ben AVRUPA KONUTLARI TEM'de 1+1 evde oturuyorum 1.500 tl kira veriyorum, Aylık gelirim 5.000 tl, bunun 1.000 tl si araç kredisine gidiyor geri kalanınıda ay sonuna yetiştiremiyorum. Ev sahibi olabilmek için ne yapmak gerekiyor yol gösterir misiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Eylül 2013 | 16:12 Osman Tambulut 221 Kişi okudu

Tapu

Soru

Merhaba Benım sorunum şu: Edirnede yaklaşık 6 yıl önce bır arsa aldık ve ev yaptırdık ancak tapu da suanda hala arsa olarak gozukuyor ve bunu duzeltmek için 5000 tl istiyorlar.Bu parayı vermeden halledebilecegimiz bir yontem varmıdır cevaplarsanız sevinirim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Eylül 2013 | 11:41 recep özgün 221 Kişi okudu

arsa ile ilgili

Soru

benim bahçekent projesine yakın ömerli ak tepe mevkiğinde arsam var satışları ve devirleri durduruldu bunların akıbeti ve değerleri hakkında bilgi almak istiyorum saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ekim 2013 | 19:23 ibrahim alemdar 221 Kişi okudu

Anadolu yakasında nerelerden ev alabliirim?

Soru

Merhaba, 100.000 TL peşin demedim. 100.000 tl peşin vererek ve kredide çekerek alamaz mıyım? 2. elde olabiir ama alabilir miyim? ve nerden nasıl? Bu şartlarda yani. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 09:38 Zeynep Gül 221 Kişi okudu

Kazanç değer vergisi

Soru

Ahmet bey soruma aşağıdaki gibi cevap verdiniz ,Çok teşekkür ederim . Ama Bu durumdan nasıl kurtulurum,pişmanlık beyannamesi vererek mi ve bana kaça patlar.Ayrıca bu durumda evi aldığım müteahhite bir sözüm olamaz mı? ... Önceki cevabınız:" kısaca şöyle anlatabilirim aldığınız gayrimenkulu 5 sene içinde satmanız durumunda değer artış kazancı hesaplanır , bu hesaplama yapılırken maliyet bedeli tapuda yazan bedel olacaktır.Bu durumda da yüksek tutar da kar doğacak ve bunun vergisini de ödemek zorundasınız. Ayrıca tapuda işlem yapılırken gerçek alım satım bedeli üzerinden işlem yapılması gerekirdir bunun tespiti halinde de ayrıca vergi cezaları ödemek zorunda kalacaksınız."

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
03 Aralık 2013 | 21:42 soner balcı 221 Kişi okudu

KDV İADESİ

Soru

Ahmet bey merhabalar; Ticari bir firmadan arsa satın almak istiyoruz. Ticari firma olması sebebiyle % 18 KDV söz konusudur. Hem firmanın hem de bizim maliyeden KDV alacağımız var. Arsayı satan firma mı yoksa biz mi mahsuplaşabiliriz. Cevap verirseniz sevinir. İyi çalışmalar...

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
05 Aralık 2013 | 18:19 Bahri CEYHAN 222 Kişi okudu

3 veya 4 katlı bina

Soru

diş polikilinigi için yer arıyoruz acilen bize dönerseniz seviniriz

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Aralık 2013 | 15:16 mehmet tuncer 222 Kişi okudu

ev almak üzereyiz

Soru

Merhabalar,eşim ve ben Kocaeli'de yaşıyoruz.Önümüzdeki hafta içine ev almak üzereyiz.Peşinatı verdikten sonra geri kalan 200 bin tl için 0,86 faiz oranı ile kredi kullanacağız.Fakat şu anda mevcut kredimizin bitmesi için ocak sonu-şubat başı bu krediyi çekmeyi düşünüyoruz.Benim sorum şudur; bu 2 ay süre içinde kredi faizlerinde ciddi bir yükselme yada bir azalma söz konusu olur mu? Yoksa mevcut krediyi hemen kapatıp yenisini şu anda mı kullanmamız mantıklı olur? teşekkürler..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Aralık 2013 | 22:48 Burcu Yiğit 221 Kişi okudu

Çiğde Taşdemir''in yazısına dair

Soru

Aynı durumdan dolayı ben de şikayetçi oldum. Birebir aynı şeyleri yaşdım. Şrketten Selvin Hanım ile de görüştüm. Ancak 150 günlük ek süreyi de kullanarak sözleşme tarihinin henüz tamamlanmadığını hukuk servisinin belirttiğini söyledi. Yani mücbir sebepler yaşanmış da bu durum oluşmuş gibi bir tutum içerisindeler. Sonuç olarak zarara uğramamak adına daireyi teslim aldım ancak önce noterden ihtar çektim ve hiçbir şekilde kendilerini ibra etmediğimi belirttim. Tabi yine bir avukatın önerisi ile...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Aralık 2013 | 01:35 nuray çolakoğlu 221 Kişi okudu

3.cu emlak yatirimi

Soru

Tebernus Bey; Aralik ayi icerisinde 2 adet proje halinde devam eden konutun alimini gerceklestirdim,biri barter indirimli 2+1 oturum amacli ,digeri de 1+1 yatirim amacli(panik halinde aldim) biraz pahaliya kacti.Sizden ricam su anda 3 cu konutun yatirimini gerceklestirmek istiyorum fakat celiskilerim var. soyle ki;Internetten takip ettigim kadariyla su an suren siyasi karmasa ve dolarin cikisi kafami karistirdi.Size gore 2014 un ilk ceyreginde su an ki devam eden fiyatlar uzerinden yatirim yapmak dogru olur mu.yoksa biraz daha beklemek de fayda mi var?emlak siteleri 2014 de fiyatlar %30 artacak diyor,bir yandan sahibinden.comdan anladigim kadariyla fiyatlar su an yatay seyirde.2014 ilk ceyregini konut yatirimi olarak nasil goruyorsunuz,firsatlar devam edecek mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Aralık 2013 | 05:57 cem sahin 221 Kişi okudu