Proje için gereken taksitleri ödeyemezsek ?

Soru

Batışehirde 3+1 145 brüt 570.000 Yarı peşin yarısı 24 ay vade farksız ödeme sunuluyor ödeyemezsek veya projeden vazgeçersek %3 eksik ile ödediğimiz parayı geri alabiliyormuşuz bu yasal mıdır ? zor durumda kalınabilirmi. Acil

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Ağustos 2013 | 23:09 Emrah Sayer 211 Kişi okudu

Vergi

Soru

Merhaba, 02.09.2008 yılında bir ev almıştım. Evin tapuda gösterilen değeri 308.000 TL idi. Evimi 05.09.2013 yılında satmak üzere bir alıcı ile anlaşmak üzereyim Evin satış değeri ise 1.995.000 TL olacak. Bu durumda evimi 5 yıl elimde tutmuş olacağım ancak bu konudaki yasanın değiştiği yönünde bilgiler alıyorum. Bana yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Eylül 2013 | 02:45 Ahmet Uçar 212 Kişi okudu

Pişmanlık dilekçesinde satıcının ödemesi gereken bedel

Soru

Merhaba ve kolay gelsin 5 ay kadar öce aldığım daireyi ( ilk dairem olması nedeni ile tecrübesizdim) tapu raiç bedeli 30000 tl görünüyor. Ben bunu gerçek değerine düzeltmek ( 82000) için dilekçe vermeyi düşünüyorum ama satıcının ödemesi gereken miktarıda ben ödemek zorundamıyım.Sadece kendi payıma düşeni ödeyerek düzeltmeyi yaptırabilirmiyim. Şimdiden teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
06 Eylül 2013 | 19:14 Mehmet YILDIRIM 212 Kişi okudu

18.bölge ne zaman satışa çıkıyor

Soru

18.bölge ve 21. bölge ne zaman satışa çıkıyor

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Eylül 2013 | 16:27 AHMET YILDIZ 211 Kişi okudu

Aidat fatura

Soru

Yeni yapılan sitelerde fatura sistemleri neden karmaşık? Sıcak suya ayrı ısınmaya ayrı para alıyorlar.mecburmuyuz buna katılmaya

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Mayıs 2014 | 23:08 Hamdi kuru 212 Kişi okudu

Haliç örnektepe

Soru

Iyi çalışmalar Tebernüş bey haliç örnektepe tarafı ve orada olabilecek projeler hakkında ne düşünüyorsunuz?biz oradan ev almayı düşünüyoruz ama biraz gelecekte değişenini düşünerek.180000 tl 80-90 m2 civarında evler mevcut.1000tl yede kiraya gidiyormuş.sizce değeri artan akıllı bir yatırım olur mu?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Ekim 2013 | 11:58 Elif yılmaz 211 Kişi okudu

Fiyat ve Kat

Soru

Sayın Yetkili, Peşin ödeme ile 2+1 ve 3+1 yüksek kat Fiyatlarınızı ögrenmek isterim Bu arada örnek daireniz var mı? Saygılarımla, M.Nedim Şeşen

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ekim 2013 | 11:12 M.Nedim Şeşen 212 Kişi okudu

Toki Afet Konutları uygulamaları

Soru

Merhaba, 2004 yılında Erzurum Aziziye (Ilıca) ilçesinde meydana gelen sel felaketi sonrasında TOKİ tarafından 2009 yılında afetkonutlarına kura ile yerleştirildik. Bugün tebliğ edilen yazı gereği yıllık 2.473 TLtoplamda 39.560 TL borçlandırması yapıldığı belirtilmiştir. Bu durumda ; 150 m2 olan eski evimiz ne şekilde değerlendirileceği herhangi bir ödeme olup olmayacağı hususu, Zaten dar gelirli vatandaşların sahip olduğu bu evler için ödeme yapılmaması durumunda 7269 sayılı kanunun 40. maddesi gereği yapılacağı belirtilmiş olup, tam olarak ne yapılacağı hususu ( Evler geri mi alınır ,alınırsa eski evlerimiz yıkıldığı için dışar da mı bırakılacağız) Başka mahallelerde geri dönüşüm TOKİ Konutları hak sahipleri eski evlerinin yerine yeterince para aldıkları gözönüne alınırsa biz afetzede olmamamıza rağmen mağdur u olacağımız hususları hakkında yardımlarınızı rica ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Aralık 2013 | 21:24 Özgür Karaova 212 Kişi okudu

Kazanç vergisi hakkında

Soru

Ahmet bey merhaba, Ben emekli devlet memuresiyim. 3 gün önce bana ait oldugu halde tapusu bir akrabamda bulunan evimin tapusunu kendi üzerime aldım. İş güzar emlak danışmanı (iş takipçisi) tapu masrafını az ödemem için evin belediyede ki değeri üzerinden (56.000) Satış bedeli göstermiş. Şimdi evi satacağım. (130.000 tl ye anlaştık) 3 gün önce 56.000 lira üzerinden işlem gören evi bu rakama satacak olursak (alan kişi kredi kullanacak) bu işlemden dolayı ne kadar bir vergi borcuna marız kalırım? Bu sorunu başka nasıl aşabilirim? Şimdiden teşekkür eder Saygilar sunarım

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
02 Ocak 2014 | 22:34 Fatma Önal 211 Kişi okudu

emlak vergsi

Soru

Temmuz 2013 'de 120 metrekare daireyi banka kredisi kullanarak (80.000TL) (72 Ay X1425TL geri ödeme)satın aldım.belediyeye beyannameyi aynı gün verdim.Bir hafta sonra evi 700 TL ye kiraya verdim.2014 yılı için gelir vergisi vermem gerekiyormu?Ayrıca Emlak vergisini nasıl ödemem gerekiyor?(ikamet ettiğim yer ile sahibi olduğum ev ayrı yerlerde)

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
08 Şubat 2014 | 22:05 erol çakmak 212 Kişi okudu