bilgi

Soru

dumankayanın modern collectionu veya helenium tavsiye edermisiniz lokasyonu nasıl ,prim yaprmı

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Haziran 2013 | 11:44 nuray öngeç 207 Kişi okudu

arsa fiyatı

Soru

170 metre kare halkalı merkez mah köşe başında 2 katlı evimiz var müteayyit 350 veriyor biz 500 milyar düşünüyorduk acaba azmı fazlamı konumu iyi yerde

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Haziran 2013 | 14:21 selda ay 207 Kişi okudu

Tapu tahsis belgesi olan bir konutun satin alinmasi hakkinda

Soru

Merhaba Hilal Hanim, Yasli annemin yaz aylarinda (Ankara'dan kurtulup) oturabilmesi icin dusuk butceli bir daire buldum Mudanya'da fakat dairenin tapusu yokmus tapu tahsis belgesi varmis. Emlakciya soracak olursam, zaten ikisi arasinda bir fark yokmus, istersem tapu tahsis belgesini alinca belediyeye (tapu sicil mudurlugune) basvurup tahsis belgesini tapuya cevittirebilirmisim..gibi kulaga cok inandirici gelmeyen aciklamalarda bulundu.. Annem evi cok cok begendi ve sadece bu yuzden ben bu daireyi satin almayi dusunuyorum.Umarim bu buyuk bir yanlis olmaz, acikcasi satin alma oncesi yapmam gerekenlere dair sizin vereceginiz pratik tavsiyelere / uyarilara ihtiyacim var. Aydinlatirsaniz sevinirim. Samimi tesekkurlerimi sunarim. Saygilarimla, Gokalp ARI

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
13 Haziran 2013 | 18:12 Gokalp ARI 207 Kişi okudu

ev satımı vergısı

Soru

merhaba evımı 1998 senseınde 35.000 tl kıredıyle aldım 5 yıl dolmadı 3 ay var ben sımdı evımı 70 .000 tl ye satıyorum alan kısı 60 .000 mılyar kıredı kullanacak ben vergı daıresıne vergı odeyecekmıyım aradakı fark ıcın

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
14 Haziran 2013 | 17:42 musa baytok 207 Kişi okudu

ipotek

Soru

Henüz tapu işlemi yapmadık.Bugün bankada ipotek evraklarını imzaladık Evin değeri (146.000 çekilen kredi 100.000).Tapuya vereceğimiz kağıtlarda Ana para(kredi)100.000 ipotek tutarı 200.000 yazıyor.120 ay vadeli kredinin geri ödemesi faizi ile birlikte 145.700 iken neden ipotek 200.000 olarak gösteriliyor.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Haziran 2013 | 23:46 derya diler 208 Kişi okudu

expertiz raporu

Soru

merhaba umur bey ben bir kooperatiften konut kredisiyle ev aldım.kooperatifi yapan müteahhit inşaat arsasını bir bankaya ipotek ettirmiş.dolayısıyla benim gibi kredi alanlar sadece o bankadan kredi kullanmak zorunda kalılar.şimdi ben kredimi başka bankaya taşımayı düşünüyorum.ama halen ipoteğin kaldırılmadığını ve expertiz raporunun beklendiğini söylüyorlar.bankanın bizi oyalama gibi bir durumu olabilirmi acaba?biz bu konuyla alakalı ne yapabiliriz.

Umur Güven tarafından yanıtlandı.
19 Haziran 2013 | 09:31 MEHMET EMİN YETİM 208 Kişi okudu

Noter sözleşme parası

Soru

İyi günler. Bir projeden 21 kasım 2012 de daire aldım yuzde 1 kdv yi o gun kredi kartımdan ödeyip satış formu aldım . tamam bizden haber bekleyin sözleşme için arıycaz on gün içinde dediler gönderdiler . ewe gittim cebime sms geldi on gün içinde arıycaz die . bekle bekle kimse aramadı 2 kere gittim arıycaz arıycaz deyip gönderdiler . 3. gidişimde noldu sözleşme dedim bana siz ilk taksidi ödeyince yapıcaz onu dediler ocak sonuydu bende iyi şubatta maaşımı alınca ödeyim dedim tamam dediler gittim ödedim 2 ayda anca hazır oldu sözleşme ilk sorduğumda kasım da 1900 lira demişlerdi noter için sonra bi gittim adam 3400 lira diyo :)) ne ayak dedim dediler devlet 1 şubatta zam yaptı böyle ödiycen. sözleşmeyi salladılar salladılar bana 1500 lira oturttular. bence kasten yaptılar ilk başta bana hemen yatırın diyebilirlerdi kimse söylemedi sadece haber bekleyin dediler ben şimdi 1500 lira mağdurum emlak konuta durumu email atmayı düşünüyorum sözleşmeyi imzalayıp eylül e senet yaptırdım daha ödemedim yardım ederseniz sevinirim sizce indirim alabilir miyim

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
21 Haziran 2013 | 03:25 Ahmet Saygın 207 Kişi okudu

Kayaşehir'in Metroya Ulaşım Sorunu

Soru

Tebernüş Bey! Kayaşehir'dem Metrokent istasyonuna ring seferi konulacak mıdır? Yoksa sadece bir söylentiden mi ibaret. Çünkü şu andaki otobüs hatlarıyla metroya ulaşım çok sıkıntılı. Zaten o hatlar (79E veya 78E) yarım saatte veya 40 dakikada bir hareket etmektedirler. Yani o hatlarla metroya ulaşım çok sıkıntılı. Bir de ikinci bir sorum olacak. Kirazlı istasyonunda aktarma ücreti alınmaması için girişimler oluyor mu? Ben bir mail attım. Başka girişimler de oluyor mu? Çünkü aktarmada ücret alınması çok mantıklı değil. Mesela Ankara'da Kızılay'da aktarma ücreti alınmıyor. Eğer aktarma ücreti alınmaya devam edilirse halk metroyu çok tercih etmez. Otobüs daha ekonomik oluyor. Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Haziran 2013 | 23:00 Hasan Ertem 207 Kişi okudu

Başvurumuzu nasıl yapmamız gerek

Soru

Merhabalar. Kayaşehir projesine başvuru yapmak istiyorum yardımcı olursanız sevinirim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Haziran 2013 | 15:42 Murat yıldız 207 Kişi okudu

2/3 oranı nasıl kontrol edilir

Soru

Hilal hanım evimiz kentsel dönüşüm yasası uyarınca kontrol edildi ve oturuma riskli bulundu yıkım için tebligatlar gelmeye basladı Bu süreçte 2 farklı müteahit var ve apartman yoneticisi bizleri bir müteahite yonlendirek 2/3 oranını sağladıklarını ve sözleşme yapmamızı aksi halde evimizin yasa gereği satılacağını belirterek bize noterden tebligat yolladı Ancak gelen belgelerde sadece bir apartman kararı var Ev bir apartman ve her tapunun farklı bir oranı var Ancak bahsettiğim gibi bize bir tapu kayıtları ve oranalar ile bu oranlara sahip kat maliklerinin imzası olan ve hesap yapabileceğimiz ve bu oranı bulabileceğimiz bir hesap sunulmadı Yasal olarak bunu nereden öğrenebiliriz

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
13 Temmuz 2013 | 11:41 Kenan bircan 207 Kişi okudu