Konut Deger Artisi Kazanc Vergisi Hk.

Soru

Ahmet Bey iyi aksamlar.Burdaki tum yazilari ve cevaplari hergun buyuk bir dikkatle okuyorum.Emeginiz ve bizlere yon verdiginiz icin cok tesekkur ederim.Soruma gelecek olursak 2015 senesinin Subat ayinda satin almis oldugum ve tapu islemlerinde 80.000 tl olarak gozuken dairemi satmaya karar verdim ve bir kisi 150.000 tl kredi kullanarak daireyi gecen hafta satin aldi.Tapuda alim satimda daireyi kullanilan kredi miktari olan 150.000 tl den gosterdik.Simdi bu aradaki farktan dolayi emlak konut deger artisi vergisi verecegimi biliyorum.Ama vergiyi bu sene mi onumuzdeki sene mi yatiracam ve nereye ve nasil bir islem yaparak yatiracam bu konuyu size danismak istedim.Cevabiniz icin simdiden tsk ederim.Saygilarimla. ( Subat 2015 te gosterilen tapu islemlerinde bir sikinti olmadigini dusunuyorum cunku belediyeden alinan belgede binanin emlak degeri 60.000 tl gozukuyordu ve biz 70.000 tl kredi kullarak bu daireyi almis idik )

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
31 Temmuz 2015 | 01:45 Nazif Tuncer Erke 649 Kişi okudu

İktisap edinme ne demek bilgisi

Soru

Merhaba, İktisap tarihi ne zaman başlar, projeden aldığımız ev için ödeme yaptığımız tarih midir? Tapuyu verdikleri tarih midir? Bilginiz için şimdiden teşekkür ederim.

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
29 Temmuz 2015 | 10:51 Alev Çalışkan 2287 Kişi okudu

kredili ile aldığım dairenin kira vergisi

Soru

Günaydın, 2011'de 7 yıl vadeli kredi ile daire aldım, ve kiraya verdim. Kendim kirada oturuyorum. 500 TL kira alıyorum, 560 TL kira veriyorum, Aylık gelirim 3 bin, 3 bin beşyüz TL arası. Vergi dairesine kira geliri ile ilgili bir vergi vermem gerekiyor mu? Bilgi vermenizi arz ederim.

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
23 Temmuz 2015 | 08:47 Hakan Kaplan 483 Kişi okudu

10 Yıl Geciken Veraset ilamı Cezası

Soru

Ahmet bey Merhaba, Babam 2005 Yılında Vefat etti ancak o zaman Annemin ve benim Veraset ilamı hakkında hiç bir bilgimiz yoktu. Bugün itibari ile Noterden Veraset ilamını çıkardık ancak bizi vergi dairesine yönlendirdi. Geriye yönelik ödeyeceğimiz bir ceza var mıdır kanunen? Teşekkürler.

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
20 Temmuz 2015 | 17:47 Mehmet Ozyalcin 1137 Kişi okudu

ev ile ilgili soru lütfen cevap verin

Soru

Selam 2006 yılında ev aldım tapuyu alınca belediyeye gidim sistem üzerinden kendi üzerimemi almam gerekiyor bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim . teşekkürler

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
14 Temmuz 2015 | 03:58 SERKAN ERYILMAZ 197 Kişi okudu

KİPTAŞ'tan satış vadi sözleşmesiyle alınmış dairelerin emlak vergisini kim öder?

Soru

1998 yılında KİPTAŞ'tan satın aldığım Başakşehir,4.Etap 151 m2 dairelerin yangın merdiveni olmadığı için iskanı alınamadığından tapu da verilmiyor.Bu dairelerin emlak vergilerini oturumun başladığı 2001 yılından beri KİPTAŞ ödüyor.Hatırladığım kadarıyla o yıllarda İstanbul Deftardarlığı'n'dan alınan müktezada vergilerin KİPTAŞ'ın ödemesi gerektiği noktasında beyan vardı. Değişen birşey var mı?Bu konuda son vergi mevzuatı ile ilgili bilgi verirseniz sevinirim.Saygılarımla

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
11 Temmuz 2015 | 12:09 S.Hilmi ÖZKIRIŞ 2007 Kişi okudu

emlak satisinda deger artis vergisi

Soru

Iyi gunler 2011 yilinda almis oldugum daireyi bu ay satmayi dusunuyorum. Yani 4 yili doldurduktan sonra. Deger artis verisinden muhaf olma sarti 5 yildan 4 yila indirildigini duydum. Dogru mu? Saygilarimla,

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
10 Temmuz 2015 | 21:56 Onur Semiz 367 Kişi okudu

Stopaj iadesi hakkında soru

Soru

Merhaba Stopaj iadesinde geçici kabul tarihi olarak hangisi baz alınır komisyonun inceleyerek kabul ettiği tutanak tarihimi yoksa kurumun onayladığı son tarihmi

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
06 Temmuz 2015 | 16:39 Tunç ELÜSTÜN 448 Kişi okudu

Kooperatiften aldığım ve 4 yıl sonra sattığım ev

Soru

1996-2006 yılları arası ödeme yaparak 2006 yılında tapusunu aldığım 2+1 dairemi 2010 yılında sattım, ve beyanname verilmesi gerektiğini bilmediğim için beyanname vermedim. 02.07.2015 tarihi itibariyle tarafıma vergi dairesinden gelen bildiride satışı yapılan binanın tapu fotokopisi, ya da ödemelerine dair makbuzları vb. istenmektedir. Takdir edersiniz ki satışı üzerinden 5 yıl geçmiş binanın ne tapu fotokopisi ne de ödeme makbuzları elimde yok. (Ödemeleri makbuz karşılığı kooperatife elden yaptığım için banka kaydı da bulunmamaktadır) Şu durumda binanın maliyeti ile satışı arasındaki fark nedeniyle tarafımdan 3 300 TL gibi bir Gayrımenkul Değer Artış vergi tutarının ödenmesi bildirilmiştir. Satmış olduğum dairenin maliyetinin hesaplanmasını nasıl yapabilirim? Eğer ibraz edecek belgem yok ise ne yapacağım? Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
03 Temmuz 2015 | 18:54 Hakan Öztekin 1321 Kişi okudu