yeni binada müteahhitin sorumluluğu

Soru

Merhaba. 3 yıllık yeni binamızda çatı katlarında su almalar meydana gelmeye başladı.Yönetim toplanarak çatının ortak kullanım olduğunu ve yapıldıktan sonra çıkacak masrafın daire sahiplerinden alınacağını bildirdi. Fakat binamız başta da belirttiğim gibi yeni, bu masrafı müteahhit mi karşılamalı yoksa daire sahipleri mi? Konuyla ilgili bilgiye ihtiyacım var, yardımınızı rica ederim.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
19 Kasım 2015 | 15:18 Tuğçe ÖZTÜRK 636 Kişi okudu

Taksitler yüksek olduğu için evi almaktan vazgeçtim

Soru

Ev almak için emlakçı ya gittim emlakçı alacağımız evin aylık ödemelerinin 2000 tl yi gelmeyeceğini soyledi ama banka ödemelerin 3000 tl ye geldiğini söyledi bende evden vazgeçtim emlakçı kaporami vermiyo mahkemeye versem alabilirmiyim tüketici mahkemesi harç alırmi teşekürler

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
23 Ekim 2015 | 21:40 Semra öz 635 Kişi okudu

Arsa Payı Tespit Davasına İtiraz

Soru

Tebernüş Bey Merhaba, Maliki olduğum evin Bulunduğu binanın riskli yapı olarak tesbiti yapıldı.Yapılan itiraz reddedildi bu süreçte bir müteahhit ile anlaşma sağlandı.20 daireli apartımanımızda 19 daire anlaşarak müteahhit ile sözleşmeyi imzaladı ancak 1 daire anlaşmaya itiraz etti süreci tıkamak için çaba içerisine girdi.En büyük hisselerden birine sahip olmasına rağmen arsa payı tespit davası açarak kimi talepleri için diğer malikleri zorlama çabasında. Bu durumda sürecin tıkanmasını nasıl engelliyebiliriz?Davanın açılması bina yıkımını hukuken engellermi yoksa mahkemece tedbir kararımı beklenir,tedbir kararı ne sürede çıkabilir,kararın tebliğinden önce müteaahit binayı yıkabilirmi?Özetle tesbit davalarının çok uzun sürdüğü söyleniyor bu durum hepimizi haklı bir gerekçesi olmayan bu dava nedeniyle madur edecektir. Neler yapabileceğimiz konusunda yardımlarınızı bekliyoruz. Çok teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ekim 2015 | 10:40 Çağ Aydemir 635 Kişi okudu

Çerkezköydeki arsamız tapusunu istanbulda yapılabilir mi?

Soru

Sayın Tebernüş bey öncelikle iyi çalışmalar dilerim . Çerkezköyde bulunan arsamızın satışını İstanbulda herhangi bir tapu müdürlüğüne yapılabilir mi ? yoksa çerkezköye mı gidilmesi gerekiyor. ? Bir başka sorum ise ,Tapu bir akrabamızın üzerinde tapuda haciz vs. varmı diye nerden öğrenebilirim ? Şimdiden teşekkür ederim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Temmuz 2015 | 10:02 salih akın 636 Kişi okudu

yeni binalarda kentsel dönüşümüme girme zorunluluğu

Soru

Merhaba;Dairemin bulundu alanda eski binaları mütait kentsel dönüşm kapsamında anlaştı bizim bina yeni 2009 yılında yapılmış.Burda biz anlaşamasak bir yasal zorunluğumuz yada yükümlüğümüz varmı?Nelere dikkat etmeliyiz.Bizden habersiz bu ralar hakında belediye ile bir işbiliğine girib bizi mecbur bırakırlarmı?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Mayıs 2015 | 10:06 FATİH YAYLI 635 Kişi okudu

başvuru için nereye başvuruluyor?

Soru

kayaşehir mart 2015 için nereye ve hangi koşullarda başvuru yapmamız lazım ? bilgilendirirseniz sevinirim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Mart 2015 | 13:12 celaleddin çelik 635 Kişi okudu

gagayrimenkulumu ogluma nasıl devrederim

Soru

merhaba, Oglum yurtdışında çalışırken birikimlerini degerlendirmek üzere bir ev aldım. şimdi aldığım evi kendisine devretmek istiyorum. Ne yapmalıyım

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Şubat 2015 | 19:24 haydar ugurlu 635 Kişi okudu

banka kredisi kullanma hakkında

Soru

yeni almış oldugum eve banka tarafından 100.000 tl kredi çıktı ama evi aldığım kişi bana 80.000 tl kullanmamı söylüyor 80.000 tl fatura kesebiliyormuş ben 100.000 tl kredi kullansam bana cezai bir işlem olurmu

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Şubat 2015 | 23:12 ali ozturk 636 Kişi okudu

depozitoyu odenmeyen aidata kullanmak

Soru

kiracim oturdugu dairemde aidatlari odemeden ayrildi ve kanun geregi odeme yukumulugum odugu belirtildi, arastirdigim kadariyla dogru. Aidat bakiyesini odeyecegim ve depozitoyu da iade vermeden aidat borcuna odemek istiyorum. Yarin kiraci depozitoyu kendisine odemedigim icin herhangi bir hukuki yola gidebilir mi yoksa aidati odemedigi icin depozitoyu bu borca mahsuben kullanmak hakkim midir?

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
07 Şubat 2015 | 18:52 alpay eren binat 635 Kişi okudu

Kestanelik mevkiinde tarla değeri

Soru

Selam Tebernüş Bey İzzetin mahallesi kestanelik mevkiinde 5 dönüm tarla içinde iki katlı ev olan bir tarlanın değeri ve bölgenin imar durumu hakkında bilgi verebilirseniz çok sevinirim. Saygılar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Şubat 2015 | 01:18 Mustafa İŞLER 636 Kişi okudu