esenyurt 6

Soru

tebernüm abi bilmece gibi cevap vermişin kurt uyur düşman uyur diye sadete gel abi bilgili cevap ver

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Aralık 2012 | 21:33 selim makas 327 Kişi okudu

Atakoy-Florya

Soru

Tebernus bey, Atakoy 7-8 deki 3+1 evlerin fiyatı 900 bin tl civarında..bu bolgedeki evlerin eski olmasından dolayı karar vermekte zorlanıyoruz,Florya'da aynı tutara atakoye nazaran daha yeni evler bulunabiliyor..2 lokasyonda ilgilendiğimiz ve oturmak istediğimiz yerler..uzun vade de düşünüldüğünde hangi bolge tercih edilmeli...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ocak 2013 | 19:40 Ferda Bayender 328 Kişi okudu

yapılandırma

Soru

geçen yıl ocakta 1,21 faiz oranıyla 131.250 tl 120 aya konut kredisi almıştım. bu yıl malum faizlerdeki düşüşle beraber yapılandırmak istedim. ancak banka kalan 108 ay için bana 0.95 faiz oranıyla teklifte bulundu ve vadeyi de kısaltılmayacağını söylüyor.ben de 60 ay vade yapmak istedim. 60 ay olduğunda faiz oranı %85 oluyor. benim için çok büyük bir avantaj olacak. sizden şunları öğrenmek istiyorum: 1- vadeyi kısaltma hakkım var mı? kısaltmak için ne yapmalıyım. Mesela ara ödeme yaparak vadeyi kısaltabilir miyim. ya da daha farklı ne yapılabilir? 2- benden , kalan anapara üzerinden %2 kesinti yapacaklarını söylüyorlar.bu da 2500 tl gibi bir miktar oluyor. bu yasal mı, sonradan itiraz ederek bunu alabilir miyim? teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Ocak 2013 | 00:54 mehmet haliç 327 Kişi okudu

Kapora

Soru

Hilal hanım merhaba, Cevabınız için şimdiden teşekkürler. Efendim Mütaite ait olan bir dükkanı satın almak istedim, Lakin mütaitin bu dükkanını inşaatında sıhhi tesisat işlerini yapan kişi kendisinin iş karşılığı alacağını ve istersem bana satabileceyini beyan etti.bende tapunun kendisinde olması durumunda dükkanı alacağımı söyledim.Bu arkadaş mütait'in bu pazarlıktan haberi olmamasını şart koyarak sözlü olarak anlaştık.bedel olarakta 80000 TL karar kıldık.Bir hafta içinde tapuyu kardeşinin üzerine alacağını ve daha sonrada bana devredeceyini ve tapu masraflarınıda kendisi karşılayacağını beyan etti.Daha sonra mütaitten tapuyu kardeşinin üzerine almak için tapuya gideceklerini fakat mütaite yapmış olduğu işlerin tutarı dükkanın parasını karşılamadığını ve mütaite extra para vermesi gerektiğini söyledi, Benden kapora istedi tapu olmadan olmayacağını söyledim, birkaçgün sonra ısraretmesi üzerine 3900 TL kapora verdim.Bu parayla beraber kendi parasını da üstüne koyup mütaite 5000 tl + Arabasını da paraya çevirip anlaşmış bu parayı ve arabayı mütaite vermiş, fakat bu anlaşmalardan sonra Mütait bu dükkanı Bu sıhhi tesisatçıya vermedi ve Alçı sıva işlerini yaptırdığı başka kişiye işinin karşılığı satmış. Bende gidip dükkanı bu arkadaştan satın aldım. Bu durumda sıhhi tesisatçıya verdiğim 3900 TL kaporayı geri alabilirmiyim.Bir yıl oldu bu durum nasıl çözülür. Teşekkürler.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
30 Ocak 2013 | 00:39 Hasan DİLER 327 Kişi okudu

arsa tapulu daire

Soru

efendim merhaba. kocaelinin çayırova ilçesinin en işlek yaya caddesinde 150 metrekare olan bir daire almak istiyorum.fakat daire arsa tapulu ve arsa hisseli.bulunduğu arsa 400 metrekare ve üzerinde 8 daire 2 dükkan var. bu daire için tapuda 45 metrekarelik bir arsa hissesi alabiliyormuşum. bunca yıl birikimimiz riske atılmış olurmu , başımıza bir şey gelirmi yol gösterirseniz çok memnun olurum. saygılarımı sunarım.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Şubat 2013 | 12:17 BİLAL BORAN 327 Kişi okudu

ekonomik ömrünü doldurmuş bina yıkımı

Soru

iyi akşamlar tebernüş bey,sitenizi çok faydalı buluyorum.Sorum şu bizim 6 daireli yani 6 kişi nin ortak olduğu 40 senelik,5 katlı+zemin dükkan apartmanımız var,bu bina eski usule göre yapılmış olup temeli kazma kürek ile kazılıp yapılmıştır.ekonomik ömrünü doldurduğu için yıkım kararı almak için nasıl bir yol izlenmeli çünkü zemin katta dükkan sahibi itirazı var,itiraz sebebi arsa payının küçük olması.Unutmadan bulunan yer afet,deprem bölgesinde değil.iyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Şubat 2013 | 18:28 caner sert 327 Kişi okudu

komisyon ve reken ödeme cezası

Soru

merhabalar. ekim 2012 de bahçetepe projesinden aldığımız ev için kredi kullandık. 0.89 oranı ile kredi çektik. krediyi kullandığımız banka kullandığımız tutarın %1 i miktarında komisyon aldı. daha sonra başka bir bankanın oranın 0.75 e indirmesiyle kredimizi bu banka ile kapayıp borcumuzu oraya aktardık. krediyi aktarmak için bankadan türlü yalanlar duyduk. emlak konutla protokollerinden ötürü kredinin aktarılamayacağını söylediler. emlak konuttan sadece telefon ile yalan konuştuklarını öğrendikten sonra, bankaya bunu söyleyince krediyi aktarma işlemini gerçekleştirdiler. ve bu işlem için de kalan borç üzerinden %2 erken ödeme cezası da ödedik. sorum şu: biz bu bankadan komisyon ve erken ödeme cezası adı altında ödediğimiz parayı geri alabilir miyiz? mahkemelerde bu konuda tüketici lehine emsal kararlar olduğunu duyduk. bu gerçek mi? eğer gerçekse yolu ilçe tüketici hakem heyeti mi yoksa tüketici mahkemesi mi? şimdiden teşekkür ederim. iyi çalışmalar

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
05 Mart 2013 | 21:48 muhammed özcan 327 Kişi okudu

NAZMİ AKBACI İŞ MERKEZİ

Soru

Tebernüş Bey Merhaba , Nazmi Akbacı İş Merkezi konum olarak cazip bir bölgede olmasına rağmen özellikle binanın eski olması sebebiyle hak ettiği değeri göremiyor düşüncesindeyim. Bu iş merkezi ve çevresi ile ilgili düşüncelerinizi, ve geleceğe dair beklentilerin ne olabileceği ile ilgili görüşlerinizi öğrenmek isterim. İyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Mart 2013 | 00:57 Levent Yetişkin 327 Kişi okudu

sefaköyde k.çekmece belediyesinin bitişiğindeki kentsel dönüşüm

Soru

tebernüş bey merhaba , sefaköyde bulunan k.çekmece belediyesinin bitişiğindeki E 5 üzerinde bulunan mahalle kentsel dönüşüm sürecinde yıkıma başlandı. yıkım yapılan yer E 5 yolunun hemen yan tarafı . yakın zamanda k.çekmece belediyesininde yeni binasına taşınacağı söylenmektedir. bu yıkımı yapılan yerler konut projesimi , yoksa iş merkezimi yapılacak ? sayg

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Mart 2013 | 14:05 sezer ersoy 327 Kişi okudu

my world europe- my club ve okul

Soru

merhaba, biz 2 sene önce myworldeurope dan ev aldık. satılırken söylenenler ile uygulamada da karmaşa var. satarken bize okul olacak denilmişti. şimdi yok deniyor. bu aslında bizim evi alma sebeplerimizin başında geliyordu. ikincisi bu tip sitelerin hemen hepsinde spor salonu bedelsizdir. bize de öyle söylenmişti. şimdi myclub diye bir rant işletmesi ile karşı karşıyayız. ilerde tenis kortalrı basket sahaları ve havuzlar için de para ödemriyiz gibi endişeler var bizde.. bu nasıl olabilir? spor salonu niye paralı olur? biz o kadar parayı o bölgeye niye verdik? normal bir apartman scalası isteseydik gider başakşehirde ev alırdık. ben anlayamıyorum.. minimum 250 tl de aidat vereceğiz. 3050 konutta bu para her ay 750000 tl yapar, guvenlik havuz bakımı peyzaj bu kadra para tutarmı her ay??? biz bilmiyormuyuz maliyeltleri? çok büyük endişelerim var. aralıkta teslim edeceğiz konusuna hiç girmiyorum .. kontratta haziran yazdığı için.. ama hersey bir muamma ve can sıkıcı bir hale doğru gidiyor malesef...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Mart 2013 | 12:23 selma yavuzarslan 328 Kişi okudu