410 m. Tapuda bahçe olarak görünen arazi pirim yapar mı?

Soru

410 m. Tapuda bahçe olarak görünen arazi pirim yapar mı? Arazi ince uzun, 410 m. Ama gelişen bölgede. Almalı mıyım kararsızım. Çok küçük bir yer işine yaramaz diyorlar ama gelişen bölgede olması beni düşündürüyor.gaziantepten yazıyorum. Eski köy ama şu an mahalle. O tarafa doğru özel ümiversite yapıldı. Bi de bu mahallede kentsel dönüşüm yapılacakmış. Mahalleye yakın arazi. Sizce almalı mıyım?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Haziran 2014 | 13:24 Ekrem Durucu 321 Kişi okudu

Kira Sözleşmesi Bitiminden Önce Fesih

Soru

Merhaba, 01.06.2013 tarihinden itibaren geçerli olacak şekilde aylık kira bedeli 1600 TL olarak bir kira sözleşmesi imzaladım. 01.06.2014 tarihinde de kira sözleşmemizin devam edeceği varsayımı ile Haziran ayı kirasını 1800 TL olarak ev sahibinin hesabına yatırdım. 20 Haziran 2014 günü iş sebebiyle 2 yıl süreyle yurtdışına gidişim kesinleşti ve 23 Haziran 2014 günü de ev sahibine 31.07.2014 itibariyle evi boşaltacağımı belirttim. Ev sahibi, evin kiralık ilanını 2200 TL olarak çıkartacağını fakat kiralanmama durumunda, boş kalma süresince benden kira talep edeceğini ve hatta kira ödememem durumunda benden veya kefilimden tüm sözleşme bedelini talep edeceğini. Kirayı da 3200 TL depozito bedelinden mahsup edemeyeceğimi belirtti. 5 Temmuz günü yurtdışına gidiyorum ve bu tarih sonrasında sadece 18-27 Temmuz arası Türkiye'de olacağım. Mağdur olmamak için izlemem gereken yol nedir? Teşekkürler, Tunay Şimşek

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Temmuz 2014 | 20:25 Tunay Şimşek 321 Kişi okudu

celaliyede arsa

Soru

sayın tebernüş bey celaliyede 600metrekare denizi gören kotlu e5 500metre yüzde25 villa imarlı arsamı 300 binliraya satmayı düşünüyorum sizin fikrinizi alabilirmiyim.satayım mı fiyatı iyimidir?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Temmuz 2014 | 21:58 remziye duman 322 Kişi okudu

Zilyet hakkından dava açmak istiyorum

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, tapusu başkasına ait olan 50 dönümlük bir tarlanın 10 dönümlük kısmı 50 sene önce bedeli ödenen fakat bu bedel karşılığında tapusu alınmayan tarla tarafımdan kullanılmaktadır.Zilyet hakkından tapusunu üzerime almak istiyorum ne yapmam gerekir ? Teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Kasım 2014 | 13:48 Zülküf Orman 322 Kişi okudu

incirköy gümüşsuyu mah sonuçlanan imar neticesinde inşaat durumu

Soru

merhabalar dün incirköy gümşsuyu bölgesine kısmi imar çıktı bu imar neticesinde inşaata nezaman başlanıcak bide bölg parkında olan yerleri imara açıcaklarmı? teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ocak 2015 | 14:49 selami çelik 321 Kişi okudu

Gelir vergisi hakkında bilgi

Soru

Derya Arcan : Merhaba, ben 2013 Nisan ayında 140 liraya bir daire satın aldım. Aldığımda içi yapılı değildi. İçerisine de 100 lira harcadım. Şimdi 260 liraya satmak istiyorum fakat eğer bu şekilde satarsam sadece ÜFE oranındaki değer kazancı ve vergiye istisna olan 12 lirayı düşüp gelir vergisi ödemek zorunda kalacağım. İçerisine harcadığım paraları nasıl belgeleyebilirim? Yoksa onları 2013 ve 2014 yıllarında belgelemem mi gerekiyordu?

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
16 Şubat 2015 | 19:14 Derya Arcan 322 Kişi okudu

Arnavutköydeki evimizin durumunun tahlili

Soru

Merhaba. Bize miras kalan bir ev var. toplamda 8 kardeş ve annemiz. Kardeşim hakkını para karşılığında devretmek istiyor. Ev Arnavutköyde ve evin tapusu yok vasfı tarla olarak geçiyor. Sizce bu kkını ben karşılayarak alsam benim zarar-kâr durumum ne olur? Şimdiden Teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Nisan 2015 | 17:47 ilkgül Tuna 321 Kişi okudu

ev sahibinin sorumlu olduğu tadilatlar

Soru

İyi çalışmalar..yaklaşık 26 aydır kirasının 1 gün bile aksatmasığım evde oturuyorum..daire sıfır daire olduğu halde tuvaleti aşağı kata 6 ay sonra akmaya başladı..bu süre içerisinde banyomu kullanamadım.bana evde iki banyo var birini kullan diye bir çözüm sundu..kaçak tespit edildiğinde ev sahibimi aradım fakat ben karışmam dedi.bende tadilatı yaptırıp,kira bedelinden düştüm .eve hiç bir şekilde zarar verilmedi ..kameralı tespit cihazıyla tespit ettirdim..ev sahibi zorluk çıkarmak için çıkan parçayı istiyor..faturayı kabul etmiyor..bu durumda beni evden çıkartabilirmi ,kendisinin bir kaç evi daha var ..cevabınız için şimdiden teşekkürler

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
07 Ekim 2015 | 11:49 Canan çelik 322 Kişi okudu

2b arazi satışı hakkında bilgi

Soru

Annemin 2 b fındık bahçesi var.bunun taksitlerinİ hala ödüyor.ben bu araziyi kendi üstüme alabilirmiyim taksitler bitmeden.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Mayıs 2016 | 06:42 Birol azgı 322 Kişi okudu

ortaklığın giderilmesi hakkında

Soru

yol üstünde 3 katlı Kat mülkiyetli Evimin olduğu adada ben ve parselde bulunan 30kişiye ortaklığın giderilmesi istemiyle tarafıma dava açıldı kat mülkiyetli bir evde oturuyorum ne yapmam gerekir ilginiz ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Temmuz 2016 | 03:55 yılmaz ekici 322 Kişi okudu