fesih

Soru

Hilal hanm mrb nasılsınız?sorum şudur ki aldığım evin sözleşmesinde %15 lik fesih halinde kesinti yapılacağı yazmakta.şimdiye kadar 180bınlık bır meblağ yatırdım ve 3 yıl boyunca toplamda aynı mıktarı daha yatıracağım.Fesih halinde benden bu kesıntıyı alabılırlermı ve alamazlarsa ben sımdıye kadar yatırmıs oldugum parayı ne kadar bır surede alabılırım.şimdiden tesekkurler

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
09 Şubat 2013 | 00:42 betül kara 203 Kişi okudu

Yatirim

Soru

Merhaba tebernus bey. Ben yillardir hollanda yasayan bir gurbetciyim. Su ana kadar yatirim yapmakta korktum, ama simdi yatirim yapmak istiyorum. 100.000/500.000? arasinda param var. Nereye yatirim yapmak istedimi bilmiyorum, bana yardimci olabilirmisiniz. Saygilar Murat

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Şubat 2013 | 11:56 Murat Polat 203 Kişi okudu

satış sözleşmesi

Soru

Tebernüş beğ daha önceki soruma verdiyiniz cevap için teşekkürler .size bir sorum daha olucak ev aldığımızda yapılan satış sözleşmesi noter huzurunda yapılmamışsa bunun kanunen ve hukuken geçerliliği varmıdır bu bir güvence olabilirmi alıcıyı yada satıcıyı koruyabilirmi .teşekkür ederim

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
14 Şubat 2013 | 00:57 fahriye keçeci 203 Kişi okudu

ev teslimi ne zaman olacak

Soru

2 yıl önce evi aldık.11.08.2012 tarihinde teslim edilcekti.fakat 3 ay opsiyon var dediler.hala teslim olmadı.Kira yardımı yapılcağını sölediler fakat kira yardımı yapılmadı.bizden kaynaklanan bir durum degil belediyeden dediler.Evin ne zaman teslim edilecegi hala belli degil.Ne yapmamız lazım?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Şubat 2013 | 13:58 mehmet arslan 203 Kişi okudu

özürlü toki evlerinden alma

Soru

merhaba ben diyaliz hastasıyım özürlü raporumda var ankarada yaşıyorum bu toki evlerinden nasıl yararlana bilirim bilgilendire bilirmisiniz şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Mart 2013 | 02:10 hülya malkoç 203 Kişi okudu

bilançoda geçen yıldan devreden alacaklar.

Soru

merhaba hilal hanım.750 daireli ve 1 milyon bütçeli 750 daireli, bir sitede kat malikiyim.Yönetim hazırladığı 2010- 2011 bilanço döneminde tahsil edilemeyerek sonraki döneme devreden 75,389.05 TL'yi 2011-2012 bilançosunda Geçen Yıldan Devreden Aidat Alacakları adı altında bilanço gelir tablosuna koymamıştır.Bu nedenle A-- Bunu bilanço gelir tablosuna koyması zorunlu değilmidir.B-bu gelir tablosunun eksik gösterilmesi değilmidir.C-Gelir Tablosunun eksikliği ise Kasa-banka mevcudunu eksik göstermek değilmidir.D-Bu suç değilmidir.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
12 Mart 2013 | 14:55 Mehmet Annıkızıl 204 Kişi okudu

evin satış degerinin düşük beyan edilmesi

Soru

ankara abidin paşada bir artı bir daire aldım bodrum kat ihtiyaçtan dolayı satmak zorunda kaldım alan kişi kırk yedi tl kredi çekti ben evi yirmi tl ye sattım evin tadilatı için çektiler bana ne kadar ceza gelir satış degerini yirmi tl gösterdik

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
12 Mart 2013 | 20:09 songül yıldırım 203 Kişi okudu

inşaat firması sorunlar

Soru

merhaba inşaat firmasıyla toprakdan daire olarak sözleşme yapmıştık 7 ay önce ancak toprak sahibiyle anlaşamamışlar ve proje iptal olmuş 50000 lira ödeme yapmıştık inşaat firması ödemenizi yapıcaz dedi ançak söz verdiği tarihde ödeme yapmadı tekrar konuştuk ve ödeme yapıcaz bir ay içinde isterseniz senet verelim dediler. Bir ay sonrasına senet verildi.Ve o günde geldi ancak yine ödeme yapılmadı bir hafta sonrasına atılıyor bu konuda yasal olarak ne yapabiliriz.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
15 Mart 2013 | 17:35 EDA DENİZ 203 Kişi okudu

Kat mülkiyeti geçişi

Soru

Merhaba Şubat 2012 yılında almış olduğum dairenin bulunduğu binanın iskan işlemleri yeni sonuçlandı.Bundan sonraki süreçte iskan belgesi ile birlikte başvuru yapılarak kat mülkiyeti işlemlerinin yapılması ve tapu değişimi gerekiyor. Tapu değeri 50.000 TL olan bir daire için toplam masrafım ne kadar olabilir Teşekkürler İyi Çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mart 2013 | 14:07 Aşkın ÇAKIR 203 Kişi okudu

zeytinburnu merkezefendide kentsel dönüşüm

Soru

merhaba ben sizden bu uygulamanın yani kentsel dönüşümün içeriğini , başlama olasılık tarihini , getirdiği yararları yada varsa olabilecek zararları ayrıca insanların eski evlerini yıktırıp yerine yeni yaptırdığı binaların bu durumda zarardamı yoksa faydasımı olduğunu bilmek istiyorum.bu konularda beni aydınlatırsanız sevinirim.şimdiden teşekkürler....

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
27 Mart 2013 | 14:10 AYŞE AYGÜNDÜZ 204 Kişi okudu