yabanci olarak , daire almak

Soru

istanbulda makul fiyata daire almak istiyorum,dolandirilmaktan korkuyorum ,bakude yasiyorum,kendimi nasil qaranti altina ala bilirim.bana dogru yol qosterirseniz memnun olurum. lutven bana bu konuda ne yapabillegeyimi soyleyin .onceden tesekkur ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Mart 2017 | 18:21 esmira yunusova 739 Kişi okudu

Tapu harcı pişmanlık dilekçesi meblası

Soru

iyi günler, Evimi EKİM 2014 de 110 bin tl olarak tapuda bankanın talebi ile gösteridi. (gerçek bedelin altında oldu) KASIM 2016 da 185 bin tl ye sattım. Bu süre zarfında 23 bin tl kredi faizi ödedim. Normal satış bedelim ise 148 bin tl. Bu durumda; vergi dairesine 148 bin tl olarak beyan edersem. İlerde Gayrimenkul kazanç vergisi ödermiyim. Ve Faiz giderlerimi nasıl ilerde ıspat ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ocak 2017 | 22:27 Hayrettin Hasa 739 Kişi okudu

Site denetçisi olmanın şartları

Soru

Merhabalar ben daha öncede sordum cevabınız için teşekkür ederim kat maliki yani oturduğumuz evin tapusu eşimin adına kat mülkiyeti kanına göre denetçi olmam mümkün değil ama noterden eşim noterden bana evin ömr boyu her türlü haklarının yüzde elli yüzde elli veya tamamını benim temsil edebileceğimi belirten bir vekaletname veya buna benzer bir yazı verse o zaman denetçi olabilirlmiyim saygılar

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
24 Aralık 2016 | 10:50 Ahmet gül 739 Kişi okudu

denetim kurulunun sorumluluğu

Soru

merhabalar 42 daireli 6 bloktan oluşan bir site de oturmaktayım bundan yaklasık 1 ay önce kat malikleri olağan genel kurul yaptı ve eski yönetici ibra edilerek yeni bir yönetim kurulu oluşturuldu 3 kişilik ayrıca bir denetim kurulu oluşturuldu 3 kişilik bende bu 3 kişilik denetim kurulunda yer alıyorum yönetim kurulu kendi aralarında bir başkan seçti o başkan diğer arkadaşların hiç bir şey için fikrini almadan kendisi bazı işlemler yapıyor örneğin bankada hesap açtırırken sadece para çekmeye kendisi yetkili şekilde açtırmış buna benzer şeyler işletme projesi hazırlanmadı kat maliklerine duyurulmadı bildiğim kadarı ile notere gidip imza sirküsü verilmedi veya sadece kendi adına verdi şuan yeni bir karar alınmış olagan genel kurul toplantısı yapıp yönetimi bırakmak istediklerini söylüyorlar dağıtılan toplantı çağrısında yeni yönetici veya yönetim kurulu seçimi karar defterinin ibrası yazıyor mali yönden bir madde yok şimdi biz denetim kurulunda olduğumuz için bizim bir şey yapmamıza gerek var mı?daha yönetimi alalı bir ay oldu ama burada 1 adet aidat bir adet avans topladılar avanda geçmişe dönük eski yönetim ibra ederken borçsuz ve alacaksız devretti 0-0 bunlar örneğim ekim ayının 30 unda olağan genel kurulda yeni yönetim seçildi ama yeni yönetim ekim ayına ait avans topladı ve makbuz dağıttı makbuz imzasız kendilerini sözlü olarak uyardım denetim denetçi defteri yok biz ne şekil bir uygulama yapmamız lazım bunlar bir hafta sonraki toplantıda kendileri ibraa edebilirler mi? bizim yasal bir suçluluğumuz doğar mı? aydınlatırsanız sevinirim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
04 Aralık 2016 | 22:55 ali altun 739 Kişi okudu

Kira sözleşmesi feshi............

Soru

Valilikte memurum. Başka bir "il"e beklenmeyen tayinim çıktı. 1 yıllık kıra kontratım var. Sadece 6 ay oturabileceğim. Kiralayan kişi, diğer 6 ayın kira bedelini isteyebilir mi. TBK 331e göre bu kira ilişkisi benim için çekilmez bir hal alacaktır. Fesih bildirimini nasıl ve ne şekilde yapmalıyım. Çok teşekkür ederim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Aralık 2016 | 18:00 Yasin AKGÜL 739 Kişi okudu

Eyüppark AVM Hakkında Görüş

Soru

Merhabalar Eyüppark Sitesi'nde ikamet etmekteyim. Sitenin altında 2017 yılında bir AVM açılacak. Sizin bu AVM hakkındaki düşüncelerinizi merak ediyorum. Food court'ta waffle dükkanı işletmek istiyorum fakat AVM'nin tutup tutmayacağı konusunda çok kararsızım. Sizin öngörünüz benin için çok önemli. Not: 50 m2 dükkan için yaklaşık 8.000 TL kira masrafı olmakta.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Kasım 2016 | 22:53 Fatih Akın Bayraktar 739 Kişi okudu

Devre mülkten caymanin prsetörü

Soru

İyi gunler ben rana 30.10.2016 tarihinde bir sirketten devre mülk söz lesmesi imzaladim bize sözlesmeden cayma hakkımızin olduguna ikna ederek imzaladim fakat daha sonra hesaplarima uymadigindan dolayi.06.11.2016 tarihinde satici firmayi arayarak caydığımı belirttim satıcı bana caymam halinde sozlesmenin %2 cezai isleminin oldugunu bildirdi imzalar gece gec saate bırakıldıgı icin sözlesmedeki o maddeyi farketmemisim saticiy mağdur etmemek icin cezayi kabul ettigimi belirttim fakat saticı cezayi odeyerek kurtula bilecegimi sanmamami söyleyerek isi yokusa sürmek için icin bu olayın sirket avukatlariyla çözülebilecegini bunun %2 cezadan fazlaya mal olacagini söyleyerek krediyi cekip sözlesmeyi kabul etmemi ısrarla teklif etti benim nasıl bir yol izlemem lazım yardımınız için simdiden teşe?ürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
07 Kasım 2016 | 19:30 Rana keskin 740 Kişi okudu

1984 yılında 5 katlı yapılan binanın son 2 katına nasıl iskan alınabilir konusu

Soru

Merhabalar Gürsel hocam; 1994 yılında bir bina aldık.BU BİNA 1984 yılında BODRUM ARTI 3 katlı olarak yapılmış . Bodrum artı 3 katı iskanlı olarak iskandan sonra da 1986 yılında 2 kat daha kaçak yapılmış.Yani şu an Bodrum artı 5 katımız ama son 2 kat iskansız.kaçak sayılıyormuş. son 2 kata İSKAN alabilmemizin bir yolu (muafiyeti) var mı? varsa ne şekilde alınabilir. çok teşekkür eder,başarı ve sağlık dolu günler diliyorum.Ali AKIN

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
24 Ekim 2016 | 17:15 ali akın 739 Kişi okudu

İnşaat ruhsatı yenilenmemesi

Soru

Merhabalar.oturduğum siteden bir daire almayı düşünüyorum.bu arada gayet talep gören bir proje.fakat toprak sahibi ile müteahhit arasında yaşanan sıkıntıdan dolayı iskan alınmadı,yapı denetim firmasına olan borcu müteahhit ödemediği için inşaat ruhsatıda yenilenmemiş.hal böyle olunca inşaat ruhsatı yenilenmemesi sebebiyle bi kaç banka harici kredi verilmiyor şu anda.aralarında anlaşma sağlandığı 1 seneye kadar iskanın alınacağı söyleniyor.bu durumda almak mantıklı mıdır?ptoje Taşdelen de yapılan devlet hastanesi yakınında ana cadde üzeri,çevredeki emsallerine göre hem daha güzel hem de uygun.şimiden teşekkür ederim.iyi günler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ağustos 2016 | 10:03 Selim kara 739 Kişi okudu

eminönü alibeyköy tramvay

Soru

tebernüş bey merhaba.eminönü alibeyköy tramvay hattı yapım ihalesi yapıldımı acaba.?ne internetde ne de ibb nin ihale sonucları sayfasında ihale sonucları ile ilgili bir bilgiye rastlamadım.ii günler dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Temmuz 2016 | 14:26 mehmet selim 740 Kişi okudu