satmak istediğimin evin durumu hakkında

Soru

daireyi aldığımda işim gereği istanbulda olmadığım için emlakçıya vekalet vererek almıştım.daireyi 60000 e aldım. eksper 70000 değer biçmişti. bu konulardan pek anlamadığım için raporun içeriği hakkında bilgim yok ne yazık ki.dairede ben kalıyorum en az 800 tl kira getirisi var.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Kasım 2014 | 08:42 mehmet demir 581 Kişi okudu

esyali ev kiralarken tercihiniz

Soru

selamlar tebernus hocam, Residence studio dairem kasimda teslim olacak, esyali kiralamak hedefim. Kiralama kabiliyetini belirleyen hususlar sizce neler? Internet, buyuk ekran tv, ligtv, ses sistemi, playstation, mikrodalga, ip telefon, skype benim aklima gelen, Yerim cevizli, 26m2 ve gunluk 99tl dusunuyorum, Yorumlarinizi rica edebilir miyim?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Ekim 2014 | 20:51 atilla demirel 581 Kişi okudu

mustafa nural beyın sorusuna cevap

Soru

mustafa bey emlakçılar bankadan extra komsiyon 2000-3000 tl gibi bankadan alabilmek için size bu tip yalanlar soylerler,eğer bir emlakçı anlaştığı bankadan size kredi çıkarabilirse herkez o ev için herhangi bir şubesinden kredi çıkarabilir.yani kendiniz gidipte aynı bankanın şubesine kendi evraklarınızı verirsiniz ve kredinizi çekersiniz,daha da dusuk maaliyetli olur.emlakçıların soyledıklerı yalanları toplasak istanbula 5 tane daha köprü olur.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ağustos 2014 | 10:08 selim gumusduven 582 Kişi okudu

satış bedeli düşük gösterilmiş

Soru

merhabalar, 2010 yılında 100bin TL'ye ev aldım. 4 yıldır oturuyorum. alırken tecrübesizlikten satıcı ne dediyse yapmışız ve satış bedeli 28000 görünüyor. Şuan evimi satmak istediğimde muazzam bir vergi vermem isteniyor. bunun çözümü nedir? yardımcı olursanız çok sevinirim. kolay gelsin.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Ağustos 2014 | 17:10 görkem sucu 582 Kişi okudu

konut değerlendirme

Soru

günaydın teberüş bey daha önce ki sorularıma istinaden büyükçekmece deki dairemi, satıp inovia dan 3 adet almayı düşünüyorum..Birebir de dediğniz gibi kira ve satış bedeli olarak aynı..birden fazla daire almayı düşündüğüm için fikrinizi sordum (1+1 den 3 tane) teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Temmuz 2014 | 08:52 serkan yuce 581 Kişi okudu

Kurtköyden oturmak için eski ev almak

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Kurtköyde Atlantise yakın çok merkezi bir konumda oturuyoruz. Evimizden memnun olmadığımızdan oturmak için yine Kurtköyde başka bir ev bakıyoruz. Diğer yandan da yatırım olarak da kötü bir seçim yapmış olmak istemiyoruz. Yan komşudan ses geçirmemesi ve güzel bir planlı olması ana kriterimiz. Aidatlar açısından havuz, sosyal tesis tercihimiz değil, . Aradığımız özelliklere ve bütçemize uygun olarak Viaporta yakın temelleri depremden önce atılmış ama yapımı depremden sonra tamamlanmış bir site (Berrak Sit) bulduk, sağlam yapıldığı söyleniyor. Brüt 145-150 m2. Aşağıdaki sebeplerden dolayı çok çelişki de kaldık.. *Evler iyi durumda ama tabiki yeni değil, içini yaptırmak gerekiyor. *Eski yönetim ve yeni yönetimle ilgili bir mahkeme durumu varmış. Bunun bizi etkileyebilecek bir borç çıkarıp çıkarmadığından emin değiliz. Nasıl emin olabiliriz bilmiyoruz. *Viaporta yakın ancak Market, ulaşım açısından şuan oturduğumuz yer kadar iyi imkanlara sahip değil. *Bir blokta 5 yıl önce 130'a alınıp şuan 240'a satılan daireler var. Diğer blokta ise 8 sene önce 165'e alınmış, şuan 240'a satılan daireler var. Sanıyoruz kira bedelleri 700 civarında. Sizce bu siteden almalı mıyız?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Haziran 2014 | 18:05 Süeda Tomrun Engür 581 Kişi okudu

iskansız binadadan daire alacağım, suyu kuyu suyu para verilmiyor

Soru

tebernüş bey, çorlu emlak konutları bölgesinde kooperatifin yapmış olduğu binada bir daire buldum, toplam 3 blok A-B ve C şeklinde, alacağım ev B blokta ve sitenin tümünde daire doluluk oranı %90 civarında, konuştuğumuzda iskan olmadığı ve C bloktaki bir yapımsal skntıdan dolayı iskan alınmadığı ancak mülk sahiplerinden para toplandığı 2 ay içinde alınacağı söylendi, bende mülk sahibine paranın %80'ini alırken %20 sini ise iskan çıktıktan sonra öderim dedim kabuıl etti. benim size sorum; (mülk sahibi yapı denetim firması sahibi ve iskanla o ilgileniyor) böyle bir yerden daire almamın sakıncası varmıdır? sizce ne yapmalıyım? Birde burada su faturası yok deniyor, tüm site kuyu suyu kullanıyor, belediye bu su işine herhangi bir sıkıntı çıkartırmı? bu normal birşey mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Mayıs 2014 | 14:17 sefa pala 581 Kişi okudu

toprak hisseli daire

Soru

selam tebernüş bey benim sorum şu istanbul sefaköy inönü mahallesinde bodrumla beraber 5 katlı binanın 5.ci katını satın almak istiyorum bina sadece tek bir sahısa ait 3oglu var bana satış yaparken nasıl satış yapmalı nasıl satın almalıyım .ayrıca odamın soylemesine göre 3 oglu ilerde sorun cıkarmasın diye onlarında payını senın payını verirken ayırıp üzerlerine yapıcam diyor yani adamın söylemesine göre 5 daire var binanın bulundugu arsayı 5şe bölüp eşit bir şekilde 5de 1 hissesini benim adıma satış yaparız diyor benim bu işlerden hiç anladıgım yok daha önce böyle alım satım hıc yapmadım beni bilgilendirirseniz size minnettar olurum şimdiden teşekkür eder saygılar dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Nisan 2014 | 19:40 mehmet akın 582 Kişi okudu

Lounge 2

Soru

Merhaba Tebernüş Bey Daha önce sizden tavsiye ve gorus alarak; Lounge 2 sitesinden oturmak icin bir daire satin aldim.O surecte proje yapim asamasinda ve bir okadarda kafamda soru isareti barindiriyordu.Su anda 10 aydir sitede oturuyorum.Sitemiz ile ilgili ilk etapta olusan tum olumsuzluklar hemen hemen duzeltildi; bunun sebebide bence asiri daire teslimi ve teknik ekibin daireici eksikliklere yetisememesiydi.Gecen pazartesi istedigim tamirat icin musteri hizmetleri sali gunu randevu belirleyip dairenin icindeki 5 eksik veya ayarlanmasi gerekilen bolumleri persembe gunu tamamini bitirerek daireden cikti.Bu memnnuniyetimi buradan belirtmek istedim. Birde sunu belirtmeliyimki biz oturanlarin yonetimle ilgili yavas isleyen islerle ilgili sikayetleride yönetimden degil; insaat firmasinin yuklenici olarak isleri verdigi taseron firmalarin isleri agir almasindan kaynaklaniyorduki bu firmalara yonetimin son noter ihtari verdigi ve 1 ay icerisinde islerin bitirilemedigi takdirde guvence bedellerinin yanacagi ve para ile herseyi sitenin yapacagini belirtmistir yoneticimiz Caner Geban Bey.Sitemizdeki eksikler a-diafon arizasi. b-sus havuzu tamiri.c-eksikpeyzaj bitkiler (dikim zamani bekleniyormus) Bu sorunlarda hep anlattigim taseron firmanin garantisinde olan arizalardir.Bunlari anlatarak sizi aydinlatmak istedim. Asil sorularima geleyim; Lounge2 de bu sefer yatirim icin 1+1- 115 m2 guney bati cephe bahce kullanimi olan bir daire begendim, fiyati 316.000 tl 60.00 tl pesin . 3.400 tl×60 ay sifir faiz 1 sene sonra 40.000 ara odeme 2.744 tl m2 geliyor. Daire buyuk havuzun ve peyzaj havuzunun yaninda olmasi ile serefiyesi cok iyi olarak gordum ve sozlesme imzaladim. Bu daireyi 1..350 tl bir bebekli ailMerhaba Tebernüş Bey Daha önce sizden tavsiye ve gorus alarak; Lounge 2 sitesinden oturmak icin bir daire satin aldim.O surecte proje yapim asamasinda ve bir okadarda kafamda soru isareti barindiriyordu.Su anda 10 aydir sitede oturuyorum.Sitemiz ile ilgili ilk etapta olusan tum olumsuzluklar hemen hemen duzeltildi; bunun sebebide bence asiri daire teslimi ve teknik ekibin daireici eksikliklere yetisememesiydi.Gecen pazartesi istedigim tamirat icin musteri hizmetleri sali gunu randevu belirleyip dairenin icindeki 5 eksik veya ayarlanmasi gerekilen bolumleri persembe gunu tamamini bitirerek daireden cikti.Bu memnnuniyetimi buradan belirtmek istedim. Birde sunu belirtmeliyimki biz oturanlarin yonetimle ilgili yavas isleyen islerle ilgili sikayetleride yönetimden degil; insaat firmasinin yuklenici olarak isleri verdigi taseron firmalarin isleri agir almasindan kaynaklaniyorduki bu firmalara yonetimin son noter ihtari verdigi ve 1 ay icerisinde islerin bitirilemedigi takdirde guvence bedellerinin yanacagi ve para ile herseyi sitenin yapacagini belirtmistir yoneticimiz Caner Geban Bey.Sitemizdeki eksikler a-diafon arizasi. b-sus havuzu tamiri.c-eksikpeyzaj bitkiler (dikim zamani bekleniyormus) Bu sorunlarda hep anlattigim taseron firmanin garantisinde olan arizalardir.Bunlari anlatarak sizi aydinlatmak istedim. Asil sorularima geleyim; Lounge2 de bu sefer yatirim icin 1+1- 115 m2 guney bati cephe bahce kullanimi olan bir daire begendim, fiyati 316.000 tl 60.00 tl pesin . 3.400 tl×60 ay sifir faiz 1 sene sonra 40.000 ara odeme 2.744 tl m2 geliyor. Daire buyuk havuzun ve peyzaj havuzunun yaninda olmasi ile serefiyesi cok iyi olarak gordum ve sozlesme imzaladim. Bu daireyi 1..350 tl bir bebekli aileye kiraladim Bu yatirimim sizce nasil olmus? Ve bu dairenin tapusunu verebileceklerini fakat tapu masrafi ve rehinli olacagini belirttiler bu surecte masraf yapip tapumu almalimiyim, yada borcu bittikten sonrami alsam daha mantikli olur. Sitenize ve size simdiden cavabiniz icin tesekkur ederim... eye kiraladim Bu yatirimim sizce nasil olmus? Ve bu dairenin tapusunu verebileceklerini fakat tapu masrafi ve rehinli olacagini belirttiler bu surecte masraf yapip tapumu almalimiyim, yada borcu bittikten sonrami alsam daha mantikli olur. Sitenize ve size simdiden cavabiniz icin tesekkur ederim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Nisan 2014 | 22:40 sami yasarlar 581 Kişi okudu

DEVRE MÜLK

Soru

öncelikle böyle bi site kurup insanlara yardım ettiğiniz için şimdiden teşekkür ederim.sorum:31/03/2013 te Ankara ayaşa komşularımızın davetiyle gettik gettiğimiz yerde bize devremülk gezdirdiler sonra akşama doğru bir salonda toplayıp satışa başladılar almıyacağımızı dile getirsekte anlatılanlara kanıp 1/1 e 48 vadeyle sözleşme yaptılar ama satarken bize 2014 kullanıma açılacak ilk kullanımınızı 2014 yapacaksız sonra biz kiralama şirketlerimizle sizin devremülkünüzü heryıl kiraya vereceğiz en az 3,500 tl getirisi olacak ve kendi taksitlerini kendisi ödeyecek diye bize anlattılar.aradan 1 yıl geçtikten sonra aradım kullanmak istediğimi beyan edince bana ödemeleriniz bitmiyene kadar kullanamazsınız denildi bende bana satarken böyle demiştiz dedim onlarda bana acenteların satarken bunu yaptıklarını ama böyle şeyin olmayacağını beyan ettiler ve dahası gidin bankadan kredi çekin borcunuzu yatırın bitirin size kullandıralım dediler ben bana böyle satttıkları zaman böyle demediniz dedim onlarda bana o acentanın satmak için böyle yaptıklarını dile getirdiler bende ozaman sözleşmemi fesh edin dedim şahıs bana get istediğin yere şikayetini yap dediler.bana satan acentayı aradım birtürlü tel.bakmadılar satan kişinin burda olmadığı yalanlarını uydurdular şimdi bize bu devremülkü yalanlarla sattılar bundan nasıl kurrtulabilirim paramı ve senetlerimi geri nasıl alabilirim bana yardım edermisiniz .şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2014 | 08:56 atilla daşcı 581 Kişi okudu