Ortak Alanlar

Soru

Sayın Kireççi Merhaba, Beş yıl kadar önce kira geliri için satın almayı düşündüğüm, içinde uluslararası bir pizza zincirinin kiracı olarak bulunduğu 150 metrekarelik dükkanın tapudaki gerçek alanının 30 metrekare ve diğer kısmının ise altında bulunduğu apartmanın ortak alanlarından oluştuğunu öğrenince vaz geçmiştim. Ancak bugünlerde çok iyi bir kira/mülk fiyatı oranı olan aynı gayrimenkulun hala satılık olduğunu öğrendim.Bu şartlar altında kimse dükkanı satın almak istemiyor belli ki. Kira getirisi ve kurumsal kiracısı nedeni ile kısmi risk alarak bu mülkü satın almayı düşünebilir miyim ne dersiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Aralık 2012 | 15:39 HASAN ÇETİN 330 Kişi okudu

divan residence halkalı

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey, ben halkalı divan residancede 2+1 92 metrekare göl ve peyzaj manzarası olan ara kat bir daire için 210.000 tl pazarlık yaptım yıllardır istanbulda olmadığımdan fiyatın ve geleceğe dayalı olarak dairenin yapabileceği prim konusunda fikirlerinizi almak istiyorum daha önceki sorulara baktığımda sanki proje beklenen ivmeyi yakalayamamış gibi görünüyor bilmediğimiz,göremediğimiz bir sorunu olabilirmi?Aynı bölgede benzer fiyatlarda önerileriniz varmı? Teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Aralık 2012 | 13:27 hakan kıdan 330 Kişi okudu

imza yetkisi

Soru

İyi günler Hilal Hanım.. bir firmadan satış vaadi sözleşmesi ile aldığım dairenin iptalini yapıyorum.. sözleşmede, projeden çıkıldığında çek verileceğinin yazılmasına rağmen bana senet vermeyi teklif ediyorlar.. bu konudaki yaptırımım ne olabilir?? bir de seneti imzalayacak kişi firma sahibi değil, yetki verdiği başka biriymiş, imzaya yetkili olduğunu anlamak için bu kişiden hangi belgeleri istemeliyim, ek bir sözleşme yapmalı mıyım ya da belge fotokopisi almalı mıyım? iki sorumu da cevaplarsanız çok memnun olurum.. kolaylıklar dilerim..

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
24 Aralık 2012 | 06:30 yasin uzun 330 Kişi okudu

konutta gelir artış vergisi

Soru

Ahmet bey merhaba,babam 2008 yılında bir dairesini ablama verdi,tapuda emlak beyan degeri 20000 tl üzerinden satış yapıldı.ablam 2011 yılında başka sebeblerden dolayı daireyi geriye babama iade etti.tapuda emlak beyan degeri 30000 tl den işlem yapıldı.aralarında para alışverişi olmadı.şimdi sorumuz bununla ilgili bir gelir artış vergisinin olup olmayacağı,olursa ne kadar cıkacagı.teşekkürler...

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
08 Ocak 2013 | 23:33 mestan emiroğlu 330 Kişi okudu

Tapu Harcı

Soru

Tebernus Bey merhaba, 380.000 e bir ev icin anlaştık. Konut kredisiyle alacağız. Ekspertiz sonucu 320.000 çıktı. Tapu harcını gercek satış bedeli üzerinden mi, ekspertiz degeri üzerinden mi yoksa rayic bedel üzerinden mi ödemek doğru olur? Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Ocak 2013 | 04:26 Koray Kutay 329 Kişi okudu

ŞAHİNTEPE MAHALLESİ

Soru

merhaba teberrüş bey başakşehir şahintepe mahallesi kentsel dönüşüm ile ilgili yeni bilgileriniz var mı? Örneğin:tapuları ne zaman verecekler oradaki yeni projeler nelerdir?Şahintepede arsamız var,inşaat yaplrken arsa payları ne kadardır?TEŞEKKÜRLER...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Ocak 2013 | 22:37 veysel mengülerek 330 Kişi okudu

sigortalar

Soru

Merhaba benim finansbank tan konut kredim var ben uctane sigorta oduyom hayat,dask,konut sigortalari toplamda 450 liraya yakin oduyom hangi sigortalari iptal ettire bilirim zorunlumu ucude cevap verirseniz sevinirim tskler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Ocak 2013 | 02:50 engin inci 330 Kişi okudu

Yeni aldığım ev

Soru

Merhabalar innovia 4 sen 3+1 138 metrekare daire aldım 266.000 tl,ye geldi 5 yil geri odemeli sizce akıllı bir yatirimmidir

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ocak 2013 | 11:43 Atilla sirtlan 329 Kişi okudu

senedimi alamıyorum

Soru

Merhaba Hilal Hanım . Ben araç kiralarken bir boş senet imzaladım tanzim , vade ve tutar bölümleri boş araçla arkadalım kaza yaşadı ve sözleşme benim üstüme olduğu için faturayı bana kestiler 3000 tl para istediler verdim . verdim ama bena senedimi vernedi sözleşmenin ve senedin fotokobisini çekip arkasına aracın hasar ücreti tahsil edilmiştir die yazı yazıp imzasını ve tarıhı attı fotokobide senet arac ıcın duzunlendıgının kanıtı var ve boş olduğu gözüküyor şu anda senedimi alamıyorum bugun gel yarın gel diye oyalıyor vermıcem demıor ama, ama tabıkıde ınsanın ıcıne korku dusuyor ıcraya verse senedımı veya 3 uncu kısıye verse neler yapabılırım ısbat edebılırmıyım karşı cıkabılırmıyım cok tesekkurler .

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
28 Ocak 2013 | 22:39 Yalçın Kurtuluş 330 Kişi okudu

Kentsel Dönüşümde Doğru Habercilik

Soru

Tebernüş bey,Ataşehir-Yenişehir Mahallesi İmar İskan Bloklarında Kentsel Dönüşüm için kurulmuş iki yıldır çalışan bir derneğimiz var.Dernek Yönetim Kurulu ve Kat Malikler ile oluşturulan Komisyon konulara vakıftır.Üye sayısı, Kentsel Dönüşüm için lüzumlu olan 3'de 2 oranına yaklaşmıştır. TOKİ'ye yapılacak olan, İmar plan tadilat dilekçelerini tamamlaması ile gerekli girişimler en kısa zamanda başlanacaktır.Kat Maliklerinin 3'de 2 çoğulluğuna rağmen hiç kimse bir dayatmada bulunamaz.YÖNETMELİK MADDE 15 ? (1) Riskli alanlarda ve riskli yapılarda Kanun kapsamında öncelikle maliklerce uygulama yapılması esastır. Kanun kapsamında yapılacak bu uygulamalara ilişkin iş ve işlemlerde ilgili kurum maliklere yardımcı olmakla yükümlüdür. Doğru habere ulaşmak istiyorsanız..Lütfen Derneğimizi ziyaret ediniz.Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ocak 2013 | 13:52 Bekir Gökçer 330 Kişi okudu