Emlak Alımı

Soru

sayın tebernuş bey, oncelıkle boyle bır sıte kurarak bızlere yardımcı olduğunuz,, deneyımlerınızi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.Ben 2009 devlet bankasından emekli oldum. o gunden beri ev almak istiyorum ama kısmet olmuyor. Bankada 150.000. tl var. param kadar mı alayım yada 50.000. tl kadar borclanabılırım. boclanarak mı alayım bılemıyorum.. Arnavutkoy Gop arsam var onu da satarsam(90-100.tl edıyor) 280-300.000.tl lık oturmak ıcın ev alabılırım. ufak bir butik işletıyorum Gop İst. Eşimin iş yeri Şişli de Bayrampaşa da apartman daıresınde oturuyoruz (kendi evimiz).guvenlıklı sıte ıcı oturmalık bır ev nereden alınır bilemiyorum. bır de arsamı satmadan 150-200 tllık yatırımlık ev de olabılır . bunun ıcın Halkalı Soyak olabılırmı ? kıraya cabuk verırsın dıyorlar. Sızden ricam yatırımlık 150-200 tllık ıster avrupa ıster anadolu yakası nda eskı ev yada yeni proje farketmez tavsiyelerınız. oturmalık ıçinde 250.300 tl arası iş yerımıze yakın yeni projelerden önerılerınızı sabırsızlıkla bekliyorum...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Temmuz 2012 | 13:41 Süleyman Mandacı 325 Kişi okudu

Sağlıkkent'te satmak için en uygun zaman

Soru

Esenyurttaki Sağlıkkent projesinden oturmak maksadı ile 2+1 bir daire aldık fakat kendimizle alakalı sebeplerden dolayı şu an itibari ile taşınamayacağız gibi duruyor. Esenyurttaki problemler çözülünce zaten ev teslim edilecek durumda. Fakat evi teslimden sonra kiraya mı vereyim yoksa satayım mı karar veremiyorum. Birinci sorum bu çevrede sitenin özelliklerini zaten biliyorsunuzdur. kira miktarı yaklaşık nedir? 2. sorum ise satmak istersem en karlı şekilde satmak için en uygun zaman nedir?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Temmuz 2012 | 16:52 Faruk ASLAN 325 Kişi okudu

iskan ve kat mülkiyeti

Soru

Sayın Kireçci arsa paylı binada dükkanımıza gecici iskan alınıyo fakat biz bina sakinlerinden bağımsız olarak kalıcı kat mülkiyeti ve iskan alabilirmiyiz bina yaşı 15 bizleri bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Temmuz 2012 | 14:14 emir alali 326 Kişi okudu

Tarla mı, dükkan mı

Soru

Hayırlı Kandiller Tebernüş Bey, Gümüşyaka'da 19 dönüm tarla ,yola cephesi yok.275000 TL. M2 si yaklaşık 14 TL( ki bence epey ucuz ); ya da Güngören de işlek sokak ta konumu güzel arsa paylı eski bina da gene 275000'e dükkan ,içinde 1750 TL ye kiracı var.Kira çarpanı 160. Bence o da çok cazip.Bu fiyatlar yaklaşık anlaşma fiyatları. Durumum uygun olsa ikisini de alırdım ama şu anda tekini alabilirim.( Kira gelirine ihtiyacım yok, gerekirse uzun süre de bekleyebilirim). Hangisini almamı tavsiye edersiniz ?Değerli ve yararlı görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim!

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ağustos 2012 | 22:45 özcan özsoy 326 Kişi okudu

Çayırova

Soru

Evet birden çok fazla site yapıldı bölgede fakat şu an site de çok fazla satılık yok üstelik civarıdnaki müstakil evlerin bile fiyatı daha yüksek sitedeki dairelere kıyasla. Hiç bi yerde örneğini görmediğim bi durum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ağustos 2012 | 12:32 Nur bartın 326 Kişi okudu

vekaletname

Soru

hakan tasgın : merhabalar,ben bir projeden daire aldım ve teslim sürecine girdiğimiz şu günlerde tapu işlemleri için benden vekaletname istediler,gönderdikleri vekaletname örneği 3 sayfadan oluşan içerisinde belediyeden SGK müdürlüğü sivil savunma müdürlüğüne kadar anlayamadığım birçok başvuru yetkisi bulunuyor ve firmaya ben bu vekaleti veremem dediğimde firma avukatı sözleşmeyi imzalamasaydınız vekaleti almak durumundayız yoksa tapunuzu alamazsınız diyor sadece tapumu almak ve abonelik işlemleri için bir vekalet vermek istediğimi belirttim kabul etmiyorlar.Böyle bir zorlama yapabilirlermi sizde mevcut bir vekalet örneği varmı verebilirmisiniz. Yada firmanın istediği vekaleti verip tapu işlemleri bittiğinde azledersem vekalet iptal olurmu

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
23 Ağustos 2012 | 15:44 hakan taşgın 326 Kişi okudu

Yabancilarin mulk satin almalari ile ilgili en son haber nedir?

Soru

Sn.Tebernus KIRECCI: Iranlilar Turkiyede nasil mulk edinebilirler vs , bu dogrultuda bakanlar kurulundan cikan en son yasa ile ilgili haber nedir? *Mumkun ise eger detayli bilgi edine bilirmiyim? Saygilarimla Babak GHANBARZADEH

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Ağustos 2012 | 01:45 Babak GHANBARZADEH 325 Kişi okudu

Emlak ve siyasal istikrar

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, bir evim var kirada ben de işyerime yakın başka bir yerde kirada oturuyorum. Yakın bir zamana kadar ev almayı düşünüyordum. Fakat çok merkezi yerler dışında emlak fiyatlarının abartılı şiştiğini düşünüyorum. Hiçbir yatırımı olmayan bölgelerde bile fiyatlar çok yüksek ve boş ev çok fazla. Sizin burası prim yapar mı şurası ne kadar prim yapar gibi sorulara siyasal istikrar devam ettiği sürece uzun vadede prim yapar cevabınızı da düşündüğümde. Siyasal istikrar sözünden ne anlaşılıyor bilemiyorum ama ülkenin ekonomik ve siyasal durumu pek iç açıcı değil. Bu durumda kısa vadede ıspartakule ağaoğlunda bile 2+1lerin kirası 600-700 civarında iken kirada oturup emlak piyasasının biraz daha oturmasını beklemek yani önümüzdeki yıldan itibaren 2ile 3 yıl arasında emlak fiyatlarının durulacağını düşünüyorum. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Ağustos 2012 | 15:08 Mehtap Akın 326 Kişi okudu

KIYI YÖNETMELİĞİ HAKKINDA

Soru

Selamlar denize 0 satılık villa fiatı çok çazip ama denize çok yakın tapudan araştırdık,villa her nedense kıyı yönetmeliğine girmemiş bu evi almak istiyoruz fakat ilerki zamanlarda bir şikayet konusu olursa ne gibi sorunlarla karşılaşırım saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Ekim 2012 | 08:40 hakan Gülle 326 Kişi okudu

ev konusu

Soru

sayın Tebernüş bey sizin yazılarınızı ve yorumlarınızı çok önemsiyorum. ben emekli bir öğretmenim bunca yıl biriktirdiğim param çok kıymetli . kendime oturacak ev almak istiyorum. 1453 ağaoğluyla igileniyorum yalnız 3 sene gibi bir zaman var. acaba doğru bir yatırım mı yapıyorum burası türkiye ne olacağını bilmiyorum güvenemiyorum. çünkü bu paraları tekrar kazanacak zamanım yok eşimide kaybettim.. sizin görüşünüzden faydalanıp öyle hareket edecem tarafsız yorum yapacağınızı güvenerek şimdiden teşekkür ederim....

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Ekim 2012 | 10:21 zuhal bahar 325 Kişi okudu