Fi-life ile ilgili sıkıntılar ortada. Bunun yanında sektörü

Soru

Fi-life ile ilgili sıkıntılar ortada. Bunun yanında sektörün gelişimi bir süredir pek olumlu değil. Fi yapı tarafından projenin durumu ve taahhütler için son derece tutarsız cevaplar alıyoruz malum. ( temmuz tapu, eylül teslim, aralık tapu, şubat teslim v.s.) Bunun yanında inşaat uzun süre gerçekten hiç ilerlemedi. Kaldı ki bir blok iptal edildiği halde. Sonuçta yaptığımız bir yatırım var mümkün mertebe inşaatın civarından geçerken bakıyordum. (min 7-8 kez gitmişimdir) Bu haftasonu ilginç bir durum oldu. C.tesi yağmur yağıyordu ve yine inşaat alanının yanından geçiyordum, dışardan 4-5 farklı açıdan baktım ve çok garip belki 30-40 veya daha fazla insan çalışıyordu. Orta bloğun neredeyse dış sıvası bitmiş, iç daire sıvaları yapılıyordu. Kule ve diğer blokta çalışmalar vardı. Kira verilmeyeceği konusunu bizede ilettiler. Son trend Mart teslim diyorlar) İnşaatın devam ettiğini görmek açıkcası hoş oldu. Size bir sorum olacak bilginiz varmı emin değilim ama. Kat ittifakı kurup tapu verme sürecinde iş bir türlü sonuca bağlanmıyor. Acaba arsa üzerinde ipotek veveya hacizler bu durumu etkiliyor olabilir mi ? Firma tapu dairesini beklediklerini ifade etmişti.Ayrıca bu projeye son dönemde verdiğiniz cevaplar göz attım, cidden daralmış gibisiniz. Yönlendirme ve sıkılmadan verdiğiniz cevaplar için şahsım adına teşekkür ediyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ocak 2012 | 19:19 salih öztürk 321 Kişi okudu

Tebernüş bey,pazartesi konuğunuz ağaolu ceo su hasan beye sor

Soru

Tebernüş bey,pazartesi konuğunuz ağaolu ceo su hasan beye sorarmısınız ataşehirin ilk yapıları selim edesin yaptığı yeşim(26.426 m2)zümrüt(35.988 m2)yakut(36.161 m2)sedef(14.426.m2)Toplam113.201m2 dir. siteler şu an gecekondu gibi kaldı.çok firma gibi ağaoğlununda ilgilendiği,biliniyor,söyleniyor,tek tek veya toptan ilgilendikleri doğrumu.bura için genel görüşü nedir.RADİSSON OTEL bitişiğinde dökükve sönük kaldı.saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ocak 2012 | 23:01 arif yalçın 322 Kişi okudu

Acunkentte C blokta teslimlerin Ocak ayı içinde yapılacağı s

Soru

Acunkentte C blokta teslimlerin Ocak ayı içinde yapılacağı sizin SKY TÜRK'teki programınızda söylenmişti.Bu konuda bir gelişme varmı.Teşekkürler.İyi akşamlar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Şubat 2012 | 19:54 Hüseyin Işıklar 321 Kişi okudu

Merhaba Tebernüş Bey, yağmurlu İzmir akşamından selamlar. S

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, yağmurlu İzmir akşamından selamlar. Satış ofislerinin henüz inşaat devam ederken ve 2.el satışlar başlamadan en azından buna henüz izin verilmemişken veya nerde 2.el satılır ise ise ceza gibi yaptırımlar varken %10 prim yaptı %65 prim yaptı diye açıklamalarını nasıl buluyorsunuz. Sizinle tanışmadan önce bu bilgiler benim için çok önemli idi ama artık biliyoruz ki bir projenin satışları devam ederken fiyatının yükselmesi çok fazla birşey ifade etmiyor. Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Şubat 2012 | 17:55 Umit Gelen 321 Kişi okudu

Iyi Gunler Tebernus Bey,Avcilar Park Projesinde m2 bazli fiyatlar

Soru

Iyi Gunler Tebernus Bey,Avcilar Park Projesinde m2 bazli fiyatlar 2500-3000 lira arasinda degisiyor.Bu projenin konumu, Toplu tasimaya yakinligi ve geelcekte prim yapma olasiligi hakkinda bilgi verebilirseniz cok sevinirim. ayrica fiyat nasil?Tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Şubat 2012 | 13:22 Kadir Tasdelen 321 Kişi okudu

sn. Kireçci merhaba,yeğenim Can Ali Savundu gibi ben de 1000 TL

Soru

sn. Kireçci merhaba,yeğenim Can Ali Savundu gibi ben de 1000 TL kapora vermiş bulunmaktayım,tek kuruşumuz nasıl kalmayacak?106 m2 brüt denen daireden balkon dahil net 73 m2 kalıyor. bu sizce de normal bir oran mıdır? teşekkürler, yavuz avunduk

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Şubat 2012 | 01:36 yavuz savundu 321 Kişi okudu

emlak kanunu

Soru

Tebernüş bey merhaba, hazırlanan bir yasa tasarısına göre emlak kanunu değiştiriliyormuş. artık tüm gayrimenkul alım ve satımı sadece emlakçılar kanalıyla olacakmış. hatta yeni emlak kanununa göre vatandaş kendi evini bile bir emlakçı olmadan başkasına satamayacakmış. ne derece doğru.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Şubat 2012 | 10:15 Seyhan Tan 321 Kişi okudu

kat tercihi

Soru

iyi günler...ben ev almayı düşünüyorum ve almayı düşündüğüm bina 13 katlı ve ben aldığım daireyi daha sonra satabilirim..aklımda ki kat 12 yada 11..sızce yuksek bınalarda kat tercihi kaçıncı kat olmalı ? şimdiden teşekkürler ve başıralar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Mart 2012 | 12:49 Mehmet Yıldız 321 Kişi okudu

fiside yüzde 25 primli

Soru

Hilal Hanım,Fiyapı fiside projesinden nisan 2011 yılında yüzde 25 primli daireyi tamamını peşin ödeyerek aldım. Noterden sözleşme yaptık. 31 mart 2012 tarihine kadar aldığım daireyi fiyapı geri iade etme ve bunu karşılığında ödediğim parayı yüzde 25 primli olarak 1 ağustos 2012 tarihine kadar geri alma hakkım var. Fiyapı ile böyle bir işlem yaparsak eğer herhangi bir senet vermiyor basit bir form doldurtarak daireyi geri alıyor. Fiyapının durumu malum, acıkcası dairede elden gidecek parayıda alamıyacağız diye endişelerim var. Bu bağlamda ne önerirsiniz. Eğer daireyi geri iade edip yüzde 25 primli formu doldurursak paramızı ödeyemediklerinde nasıl hakkımızı ararız. Yasal süreç ve gelişmeler ne olur.Saygılarımla

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
20 Mart 2012 | 08:24 taner güçlü 322 Kişi okudu

Tüketiciler de suçlu...

Soru

Gerek erken teslim olsun gerek prim meselesi olsun Bu islerin bu hale gelmesinin en buyuk sebebi insaat sirketlerinin yaptigi sova donuk reklamlardir. yeni projelerinde iyi satis yapmak icin her seyi toz pembe gosterip insanlari beklentiye sokmaktadirlar.bu durumda isini iyi yapan sirketler bile citayi yuksekte tuttukleri icin normal sartlara indiklerinde musterilerde memnuniyetsizlik yaratmakta...dikkat eetiyseniz agaoglu projelerinde muthis bir erken teslim beklentisi var skytowers I 10 ay ispartakulyi 8 ay erken teslime ettigini her firsatta ovunc kaynagi olarak gostermesi insanlarda beklenti yaratmistir..ve de insanlar haklidir..ama bu agaoglununu gorevini yerine getirmedigi anlamina gelmez.bence biraz fazla haksizlik yapiliyor agaogluna.atasehr de erken teslim yapacagini hala dusunekteyim.my world un 6 ay sonra basladigini dusunursek mytowerlandden insaatin yavas gittigini soyleyemeyiz.. Sadece insaat sirketlerimi suclu bu durumdan? insanlari reklamlarla basin toplantilariyla gaza getirip beklentiye sokan yoneticilerde oldugu kadar sozlesmedeki tarihe inanmayip kulaktan duyduklari tarihe gore beklentiye giren bizlerdedir.kimse kusura bakmasin

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Mart 2012 | 18:54 yalin aksay 322 Kişi okudu