Bina izalasyonu, Mantolama

Soru

sayın Hocam,Binamız 8 katlı 25 yaşında kagir bir bina, 8 yıl önce bütün binayı iki kat silikonlu su tutmayan diş cephe boyası ile boyadık.4 yıl önce ise kuzey cephesini 4 cm kalınlığında strofor levha ile mantolamasını yaptırdık. Kış mevsimi sezonlarında gece 20 ~ 21 gündüz 20 ~23 derecelerde ısınma imkanını buluyoruz. Bu durumda Binamızın diğer 3 cephesini mantolama yaptırmamıza gerek varmı. görüşlerinizi bildirirseniz minnettar kalırız. saygılarımızla, Kaya Çelebi

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
22 Şubat 2014 | 16:21 Kaya Çelebi 296 Kişi okudu

emlak vergisi hk.

Soru

merhaba;benim sorum şöyle oturduğumuz apartmanı müteahhide verdik 2013 yılında şuan yapım aşamasında ama 2014 yılına ait emlak vergisi borcu çıktı bina yıkılmış durumda inşaat devam etmekte herkes kirada oturuyor bitmemiş biryere nasıl oluyorda vergi alınabiliyor beni bilgilendirirseniz sevinirim.Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Şubat 2014 | 03:26 ferdi ünlü 295 Kişi okudu

konut satış

Soru

1- 2009 yılı ekimde aldığım evi 2014 mart ayında sattım.5 yıl cezası geçerli mi ne kadar ceza öderim? 2-Evimi alan 78.500 kredi çekti.Tapuda satış 75000 TL gerçek değeri yazdırdım.Acaba ceza çıkar mı ne kadar çıkar? 3- 2009 yılı 57000 tapu değeri 2014 yılı 75000 tl tapudaki gerçek satış değeri.ne kadar gelir artış kazancı vergisi ödeyeceğim? 4-TAPUDA GERÇEK DEĞER GÖSTERDİM EĞER VERGİ CEZASI ÇIKARSA NASIL BİR YOL İZLEYECEĞİM ? Saygılarımla

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
16 Mart 2014 | 22:01 FARUK ÖZDEMİR 295 Kişi okudu

tapu harç ve ek masrafları

Soru

300,000,-TLye almak niyetinde olduğum konutun mart 2014 ayı sonuna kadar tapu harç ve ek masrafları ne olur?. İlgi ve cevabınız için teşekkür eder, iyi günler dilerim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Mart 2014 | 19:27 sevgi Arslan 296 Kişi okudu

kat karşılığı inşaat sözleşmesi

Soru

merhaba arsa sahibi olarak inşaat bitip benim dairelerim verilince müteahite düşen daireleri vermek istiyorum.Yani inşaat bitmeden müteahit daire satamasın.Bunun için sözleşmeye nasıl bir ibare yazdırmalıyım.teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Mayıs 2014 | 22:28 songül güner 295 Kişi okudu

Emlak vergisi tutarına itiraz

Soru

Emekli ve engelli bir okurunuzum. Ezine sınırları içinde imarlı arsam bulunmaktadır. Bu yıl vergisini ödemek için aradığımda 2014 yılı vergisinin 1.830,-tl olduğunu öğrendim. Bu arsanın 2013 vergisi 1.267.-tl.idi. Bu artış normal midir. Geçmiş yıllarda da hep yüksek saptanan vergiye itiraz hakkım bulunmakta mıdır. Bunu yolu nasıldır. Bilgi verirseniz memnun olurum. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Mayıs 2014 | 13:46 Levent Karagöz 296 Kişi okudu

Değer Artış Kazancı

Soru

Merhaba Ahmet Bey, 2010 Aralık ayında 48000 TL ye alınan bir daire,2014 Mayıs ayında banka kredisi kullanılarak 120000 tl satış bedeli ile satılırsa ödenmesi gereken değer artış kazancı vergisi ne kadardır,Kredi ile alınan evlerde tapuda minimum kullanılan kredi miktarı kadar satış bedeli gösterilmesi gerekiyormuş bu doğrumudur,yoksa belediyenin rayiç değeride gösterilebilirni, Yardımınız için teşekkürler,

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
23 Mayıs 2014 | 08:55 mehmet ayanoglu 295 Kişi okudu

Yeni satınaldığımız evin satışı hk.

Soru

Tebernüş Bey merhabalar, Sitenizi devamlı takip ediyorum.Bu kadar yararlı bilgiler verdiğiniz ve bizi aydınlattığınız için çok teşekkür ederiz. Benim sorum 2013 yılında inşaattan 200.000 TL residance daire satın aldık.Daire şu an tamamlandı.Kredi için başvurduk.Aldığımız dairenin piyasası şu an 350.000 TL civarında.Bu fiyata dairemi satarsam ekstra vergi ödemem gerekirmi yada ödeceyecğim tüm vergiler nelerdir.? Yardımlarınız İçin şimdiden çok teşekkür ederiz.İyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Haziran 2014 | 08:54 Birol Öztürk 295 Kişi okudu

konut

Soru

eyy konut paraları geri ödeniyor mu ??

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Haziran 2014 | 11:55 yüksel Yıldız 296 Kişi okudu

kiraci ve kentesel dönüşüm kredisi

Soru

Merhabalar Ben bir kiracıyım ev sahipleri evi kentsel dönüşüm için müteahhide verdiler müteahhitde kentsel dönüşüm kapsamında evi yıktı ben ben kentsel dönüşüm kapsamında kira yardımında bulundum ama henüz net bir cevap gelmedi , müteahhitde galiba kredi falan çekmemiş ben evrakları temin etsem kiracı olarak kentsel dönüşüm kredisinden faydalanabilir miyim. ? Konu hakkında bilgi verilmesini rica ederiz

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Haziran 2014 | 12:08 ABDULLAH CAMCI 296 Kişi okudu