bodrum bina

Soru

selam efendim tüm bodrum katlar tapuda depo olarakmı geçiyor. burada oturmak yasal olarak yasak demişsiniz.ne gibi sorumlulukları var cezası nedir evden çıkartılabilirmiyiz.bizim oturduğumuz bina 7 senelik tapuda depo olarak geçiyor.bilgilerinize

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Ekim 2013 | 11:16 fatih öztürk 290 Kişi okudu

Sözleşme

Soru

Hilal Hanım, Yaklaşık 2 sene önce bir daire satın aldık. 2 sorunumuz var. İlk olarak teslim zamanı geçiyor, daire yetişmeyecek. İkinci problemimiz m2 ile ilgili. Satışa çıkıldıktan sonra belediyeden ticari imar izni çıkmış ve bazı yerler ticari olarak daha sonradan ayrılmış. Dolayısı ile bürüt m2 ler düşmüş. Bu konuda ne yapabiliriz? İyi çalışmalar...

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
29 Ekim 2013 | 03:01 Gökhan Lale 289 Kişi okudu

emlak konut evleri tüfelimi yoksa hemen ödemeli 120 ay mı seçmeli

Soru

Tebernüş Bey; Bana emlak konut evlerinden kurada 3+1 dubleks brüt 187m2 net'i136 m2 7.kat g.doğu cepheli 430.000 tl olan daire çıktı.sizden ricam %10 peşinatı yatırıp kalan tutarı %0.50 oran ile 120 ay sabit taksitle 4.296 tl totalde 558.000 tl ye mal olacak sözleşmeyimi yoksa 40.000 tl peşin 30 ay sonra taksit başlamalı tüfe'li sözleşmeyi seçip ev tesliminde misstanbulda oturduğum 2+1 daireyi satıp borcu kapatmammı mantıklı olur.8 Kasıma kadar sözleşme imzalamam gerekiyor.cevap verirseniz sevinirim,şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Kasım 2013 | 09:51 ertan barlaz 289 Kişi okudu

daire satin alma

Soru

Tebernus bey sorulan sorulara içtenlikle cevpliyorsunuz bizleri bu konularda aydinlattiginiz için teşekkür ederim benim sorum kiptas birinci etapdan 75 m daire almak istiyorum ileride yatirimlik için mantiklimi? teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Kasım 2013 | 23:14 hudai akgül 289 Kişi okudu

ıspartakule gecmişi

Soru

tebernüş bey iyi geceler teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgi için sizi kızdırdırsam üzgünüm öncelikle benim takımımı sormuşsunuz ben vatandaş takımıyım ve ıspartakulede yatırımlarım olduğu için bu mevzuun tam ortasındayım araştırmacı gazeteci kimliginizi dediğiniz gibi araştırdım çok başarılısınız onun size tekrar hatırlatmak istiyorum yakın geçmişte a takımı diye bu sütunlarda lanse ettiğiniz satış ekibini tekrar hatırlatırsanız beni çok mutlu edersiniz teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Kasım 2013 | 23:33 kadir asar 289 Kişi okudu

Yeni daire almak istiyorum

Soru

Sayın Tebernüş Bey, iyi günler Uzun zamandır yurt dışında yaşıyorum, istanbula kesin dönüş yapacağım. İşim üsküdar paşalimanında olacağı için anadolu yakasında 2+1 eğer çok avantajlı bir proje olursa 3+1 ev almak istiyorum. Site olmasını, güvenliğin, içerdeki spor salonu ve açık alan düzenlemesinin iyi olması önceliğim. Ödeme yapabileceğim miktar 450bin lirayı geçmeyecektir. Aldığım yerin daha sonra değerlenmesi bulunan muhitin iyi olması ya da daha sonrası için ümit vaad etmesi tercihimdir. Yardım ve yorumlarınızı rica ediyorum. Kolay gelsin Burak KARAYIGIT

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Kasım 2013 | 10:23 burak karayigit 289 Kişi okudu

Brüt m2

Soru

Üstad slm teknik bir soru , brüt m2 konuşurken ortak alanların bir kısmını buna ilave eden projeler olduğunu düşünürsek müstakil bir evde brüt m2 ye toplam bahçe ve evin oturduğu alanı brüt m2 gibi düşünebilirmiyiz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Kasım 2013 | 21:33 Yaşar oktay başçiftçi 289 Kişi okudu

Sağlam residance

Soru

Iyı akşamlar, 1+1 iş yeri için kira ararken, niçin satın almıyorum dedim. Suan 3+1 için 1450 TL ödüyorum. Lokasyonu ve ilerde iyi prim yapması benim için önemli noktalardan biri. 80000 tl birikimim var ve beğendim daireler 135000 - 150000 Beylikdüzü esenyurt cıvarı ancak "Sağlam residance" daireyi her konuda cok beğendim. Daire yalnız 180000 TL ve bana pahalı geldi. 100000 TL konut kredisi aldığımda 180 ay için 1168 aylık ödemem olacak. Uzun vadede bir daire için kredi almak mantıklımı? Almak istediğim dairenin kirası 1000 TL öbürleri max. 800 TL. Cevabınız ıçın teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Kasım 2013 | 20:30 Can Daloğlu 289 Kişi okudu

arsa payı

Soru

Sayın Gürsel Bey, Kadıköy Anadolu yakasında kat mülkiyeti olmayan 13 daireli bir apartmanda oturmaktayım. Aynı apartmanda 2 akrabam daha oturuyor ve arsa paylarımız ve daire metrekarelerimiz diger dairelerden daha fazla. Bir süre önce ortak kararla apartmanı daire karşılığı müteahhite verip yenileme kararı alındı. Bir müteahhit, su andaki daire metrekareleri, arsa payları vs. gözetmeksizin apartmana düşen kullanım alanını daire sayısına bölerek bir proje verdi. Tabii bu durumda küçük daireler büyürken büyük daireler ya olduğu gibi kaldı ya da arsa payına göre hesaplandığında küçüldü. Bazı kücük daireler arkadan öne geldi. Böylece verilen proje diğer daireler için çok avantajlı oldu ve apartman sakinlerinden 8 daire müteahhitle noterden sözleşe imzaladı. biz ise 3 kişi itiraz ettik. Ancak müteahhit cogunlugu sagladığını iddia ederek bizi yok sayıyor arsa payı diye bir şey kalmadı diyor. Aslında da bizimle görüşmeyi bir nevi reddediyor..Şimdi de yıkım kararı alacaklarmış. Sorum su olacak bir arsa payımız konusunda ısrar etmekte haklı mıyız? Yıkım kararı alınırsa biz ne yapabiliriz.? Bize ne önerirsiniz?Saygılarımla

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
01 Aralık 2013 | 13:32 Cigdem Tugrul 290 Kişi okudu

Sözleşme feshi ve alacaklarım

Soru

25.12.2009 tarihinde teslim edilecek olan inşaatımı müteahhit firma teslim edemedi bende aidatı ödemeyi durdurdum 2010 yılında noter aracılığı ile ihtar çektim derhal bana ödeme yapmam gerektiğini bildirdiler halbuki inşaat daha yapılamamış bana teslim edilmemişti. Daha sonra alacağımı istedim vermediler en sonunda dilekçe ile müracaat ederek ayrılışımı yaptım sözleşmede yüklenici üç ay içersinde bedeli ödemek zorunda, zamanında teslim edemezse müşteriye kira bedeli öder diyordu ancak ödemede imtina ettiler ve bir yıl sonrasına bana sadece yatırmış olduğum ana parama karşılık müşteri senedi cirolayarak ödeme yaptılar. Mahkeme ile uğraşmak istemiyorum ama senetler karşılıksız çıkarsa nasıl bir yol izlemem gerekir. Sözleşmede geçen kira bedelini nasıl tahsil ederim. Dava açacak olursam hangi mahkemeye açabilirim. Teşekkür ederim.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
10 Aralık 2013 | 10:31 Adem Aşık 290 Kişi okudu