parselimin bölünmesi

Soru

456 metrekare parselim imarla 240 metrekareye düştü,akabinde tekrar bir şuu ile 180 metre kare bir adada 60 metrekare ise diğer bir adada kalmak kaydı ile bölündü.ilk imarda bulunduğum adada en büyük parsel payına sahipken şu an 2 parça halindeki parsellerimden tatmin edici düzeyde bir yapıma yada satışa gidemiyorum,belediye tarafından anlamsız imarlarla mağdur ediliyorum ve son yapılan şuu askıda henüz,mahkemeye verebilirmiyim,verirsem sonucun lehime dönmesi için emsal varmı?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Ekim 2012 | 23:38 MEHMET SEKMAN 277 Kişi okudu

oyak

Soru

Günaydın tebernüş bey. Oğuz beyi konuk alacağınızı duydum. Oyaktan ev amak isteyenler için lütfen dile getirirmisiniz bizler adına. Oyak 0 vade18 y üzerinden satşlar yapmş. 24-36 ay gibi yapabilirmi bizler adina sorarmisiniz. Iyi haberlerinizi bekliyoruz. Teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ekim 2012 | 09:24 tarık yılmaz 277 Kişi okudu

deger artis kazanci-gelir vergisi

Soru

merhaba, zor durumda kaldigimiz bir konuda yardiminizi rica edecegim. soyle ki, 2008 nisan ayinda aldigimiz ev bedeli tapuda 75.000 tl gorunuyor. (biz bu islerden acikcasi tamamen habersiz oldugumuz icin satici rayicten gosterelim daha az tapu harci odeyelim diye o zamanki rayic 75.000 tl oldugu icin o sekilde yazdirdi. aslinda 255.000 tl odeme yaptik. simdi anliyorum ki kendisi evi 2006 yilinda 70.000 tl gostererek almis ve o zamanki kanuna gore 4 yil dolmadan sattigi icin gercek fiyatini bildirse deger artisindan dogacak yuklu bir gelir vergisi odeyecekti. ) bizimse ihtiyactan su an evi satmamiz gerekiyor ama 5 sene dolmadi. ayrica belediyenin belirledigi rayic m2 fiyatlari cok arttigindan su anda evin degeri resmi olarak 200.000 tlye ulasmis. dolayisiyla 200.000 tl bildirsek bile hesaplamalarima gore neredeyse 30.000 tl deger artis kazancindan dogn gelir vergisi odemek zorunda kalacagiz satisi yaparsak. 6 ay sonra 5 yil olacak ama bekleyecek durumda da degiliz. bu durumda pismanlik bildirerek 2008 yilinda 75.000 tl gosterilen bedeli gercek rakama 255.000 tlye cekmem mumkun mu? cunku saniyorum o sekilde yaparsam odeyecegim ceza 30.000 tlden az olacaktir. yardiminizi bekliyorum, tesekkurler.

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
21 Ekim 2012 | 12:31 ozlem b 278 Kişi okudu

ataman karina

Soru

merhabalar .daha önce ataman karina ile ilgili aidatların yüksekliğini il bu köşeye yazmış ve sizde cevaplamıştınız. hatta sayın Ataman'la görüşeceğinizi söylemiştiniz. bende ayrıca ilgili şirkete bu konu ile ilgili faks çekmiştim. bir süre sonra ataman inşaat bazı ortak giderlerle ilgili ödeme ve kendine ait dairelerin giderlerini ödediğinden bir aya münhasır yaklaşık 120 Tl aidatı eksik ödedik.bu da bir gelişmedir. inşaallah ikinci etabı da zamanında teslim ederde aidatlar olması gereken yere gelir. kendilerine sizin köşenizden teşekkür ederim. eğer sizde görüştüyseniz ayrıca size de teşekkür ederim.şikayet gibi olumlu şeyleri de yazayım istedim. saygılar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Kasım 2012 | 23:19 mete bayraktar 278 Kişi okudu

satış

Soru

merhaba hilal hanım öncelikle teşekkür ederim müteahitle anlaşma yaptığım hisseli arsamızdaki bana düşen dairelerimden kat ittifakı kurulduğunda satış yapabilirmiyim bu aşamada eğer satışını yapabilirsem satışını verdiğim kardeşim üçüncü şahıslara satış yapabilirmi

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
05 Kasım 2012 | 12:19 cem şahin 277 Kişi okudu

Yıldızpark Modern Gaziosmanpaşa

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Yıldız park modern Gaziosmanpaşa evlerinden 1+1 ev beğendik. Brüt 68 M2 Net 54 metrekare tanıtım kataloğu ve müşteri temsilcisinin beyanı bu yönde idi. Fakat sonradan proje sorumlusundan evin planı duvardan duvara kaç metre v.b şemayı yazılı olarak aldığımızda evin 46 metrekareye tekabül ettiğini gördük. Kendilerine net 54 metrekare yazılı ve sözlü olarak dediklerini hatırlattığımızda. Evin iç duvarlarınında net 54 metrekarenin içinde olduğunu söylediler netin neti olarak 46 metrekareye düşmekte. Fiyatı 109.000 TL sizce uygunmudur. Net ve Brüt yazınızı da okudum. Yinede firmanın bu yaklaşımı bana mantıklı gelmedi

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Kasım 2012 | 12:57 SERHAT SARI 278 Kişi okudu

Menemen

Soru

Merhaba,Sada hastanesi yanında yola sıfır 240 metre %30 imarli 3 kata sanayi imarli arsa icin 150 bin tl mantıklı mı?

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
06 Kasım 2012 | 20:21 Berkant bozdağ 277 Kişi okudu

hane plus bitişiğindeki inşaat

Soru

sn tebernus bey ; dun aynı soruyu sormusdum arastırıp bılgı verırım demısdınız.hane plus yanındakı ınsaat ne olucak acaba.kımısı konut olucak dıyor sızde hılton olucak dıyorsunuz lütfn bılgı alabılırmıyım efendım

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Kasım 2012 | 22:26 mustafa soymaz 277 Kişi okudu

Emlak'ta Mantık Adlı Kitabınız

Soru

Sayın Üstadım, Yeni kitabınızı dört gözle bekleyeceğim.:)) Son kitabınız 'Emlak'ta Mantık' için imza günü düzenleyecek misiniz? Kitap Fuarında sizi görecek miyiz? Hayranlarınızı lütfen çok bekletmeyin. Sevgiler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Kasım 2012 | 10:01 Dr.Reha ALZAFER 278 Kişi okudu

kat karsigi daire

Soru

slm.kat karsiligi arsami mutahitte verdim.01-01.2012 teslim edilecekdir diye bana 850.000 lik senet ve anlasma kontradinida almisdim. 10 ay gec teslim etmis oldu..buna karsilik yukari katta kapici dairesini arsa sahibine (bana)verdigine dair yazili bir kagit verdi.imzali muhurlu- bu gecerlimidir. sozlesmede gununde teslim edilmedi takdirde bana her ay 4000 usa dolari ödeyecek,bende istemedim bu parayi yazik dedim.oda bana kapici dairesini verdi, . 01.10.2012 de kiraya ver dedi emlakcinin yaninda.bizde daireleri kiraya verdik. elektrik santiye elektrigi yeterli gelmiyor,dogalgaz hala bagli degil .3-5 ay surer baglanmasi.elektrikde bu hafta baglanir diyor fakat 2 ay oldu. yardimlariniz bekliyorum. simdiden yardimlariniz icin tesekur edrim saygilarimla ..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Kasım 2012 | 20:00 musa bel 278 Kişi okudu