arsa hissesi
Merhaba.Bir arsada yarı yarıya iki ortağız.Arsa hiçbir şekilde bölünmedi.Ortağımlada anlaşamıyorum.Ben ona sormadan hissemi başkasına devredebilirmiyim?TEŞEKKÜRLER
Şifreni mi unuttun? Lütfen kullanıcı adınızı ve e-posta adresinizi girin. E-posta yoluyla yeni bir şifre oluşturmak için bir bağlantı alacaksınız.
Gayrimenkul ile igili tüm soruları buradan yanıtlıyor...
Merhaba.Bir arsada yarı yarıya iki ortağız.Arsa hiçbir şekilde bölünmedi.Ortağımlada anlaşamıyorum.Ben ona sormadan hissemi başkasına devredebilirmiyim?TEŞEKKÜRLER
Merhaba, bizim Sincan-Saraycikda 2. Etap da bir Arsamiz var. Burayi Toki almis. Bizim Arsa bu proje icine düserse, bizim icin iyi mi yada kötü mü, yani degerin altinda gider mi di merak ediyorum. Türkcem biraz sayif, kusura bakmayin.Teşekkürler
Hülya Hanım merhaba, sorumu daha önce Ahmet Korkmaz Bey'e ilettim ancak, kendisinden cevap alamayınca bir de size danışayım dedim. Yardımcı olursanız sevinirim. 02.04.2003 yılında vefat eden babamdan bana ve iki kardeşime babamın yıllar önce üye olduğu kooperatifteki hissesi miras yolu ile intikal etti. Kooperatifin adı S.S. Otomotiv Yedek Parça İthalat ve Toptancıları Konut Yapı Kooperatif olup amacı üyelerinin çok büyük bir çoğunluğunu otomotiv imalat ve satışını meslek edinmiş otomotiv yedek parçacılarından oluşan esnafa modern, derli toplu dükkanların bulunduğu bir kompleks inşa etmekti. Bu amaçla, Maslak’da büyükçe bir arazi alındı ve uzun yıllar süren mücadeleler sonucunda proje nihayet uygulama aşamasına geldi. Ancak bu aşamada, muhtelif nedenlerden ötürü bu projeden vazgeçilerek ve genel kurul kararıyla bu arazi, kat karşılığı olarak Taşyapı adına bir müteahhide verildi ve proje konuta döndü. Herneyse, proje bugün neredeyse bitmiştir adı da “Mashattan” dır. Koperatifteki hissemize istinaden bu projeden bir daire tarafımıza kat irtifakı tapusu ile 08.05.2009 tarihinde tahsis edildi (dairenin fiilen teslimi sanıyorum Haziran 2012 gibi yapılacak). SORU : Bildiğim kadarıyla satın alınan bir gayrimenkulün beş yıldan önce satışı yapılır ise satın alınan değerle satış değerindeki arasındaki fark üzerinden ciddi bir “değer artışı kazancı” gelir vergisi doğmaktadır. Bu durumda, söz konusu vergiye muhattap olmadan bizim bu daireyi satabilmemiz ancak 08.05.2014 yılında mümkün olacak gibi görünüyor. Ancak, bu gayrimenkül (her ne kadar intikali esnasında bir kooperatif hissesi şeklinde olmuş olsa da) bize miras yolu ile intikal ettiğinden beş yıl içinde satış şartından muaf olmazmıyız? Bu daireyi bugün satmak istesek böyle bir vergi doğarmı? Değerli görüşünüz için şimdiden teşekkür eder esenliker dilerim.
Cihangir Bey , benim sorum 60 dönüm dedemizden kalan Tapulu arsamızın ilk tespitlerde (yaklaşık 10 yıl önce ) 2b ama daha sonra orman sayılmasından dolayı düştüğümüz mağduriyet.Burası mesire alanı sayılmış ve belediye tarafından kullanılıp kiraya veriliyor ve baska ınsanlar tarafından işletiliyor.ormansa bu nasıl oluyor.bombos arazinin bır kısmında ısletme yerlerı kücük evler işletme sahipleri var.yıllarca vergisini vermişiz. Bu arsamızın tapusu da var ama iptal edildi ve orman sayıldı suan cıkan 2b yasasından sadece 2b alanlarını kapsıyor anladıgım kadarıyla , orman sayılan yerler içindeki tapular geçersiz sayılıyor öylemi ? faydalanamıyoruz.tapuya gidip sorduk sızın burası orman 2b degıl dıyorlar . internetten araştırdım bu sekılde magdur olanlar avrupa insan hakları mahkemesıne basvurmus yerını almıs bizim boyle bır sahsımız varmı bu yasadan sonra? dedem 10 yıl önce vefat etti bızler hak sahipleriyiz
ben 2010 yılında fiyapı esenyurt esenşehir bloklarından daire aldım.2011 yılında teslim alıp tapusunu aldım.. emlak vergisi kanunu geçici muaflık madde 5 ten bende yararlana biliyomuyum.. madde 5 okudum pek bişey anlamadım açıkçası tek bildiğim yeni alınan evin 5 yıllık vergi muafiyeti.. bana açıklayabilirmisiniz yanlış anladıysam doğrusunu anlatabilirmisiniz kafam cok karıştı...
merhaba; 200000 tl nakittim var sürekli nakit akışlı bir işim var. bir miktar kredide kulanarak ve ayda 6000 tl taksit ödüyerek yatırım amaçlı herhangi bir mülk almak istiyorum. mesala viaport venezia dan bir daire alsam nasıl olur.
İyi günlerkentsel dönüşümle ilgili B. çekmece belediyesi kendi sınırları içerisinde şu kadar bin konutun yıkılacağını ve buraların halka açılacağını telaffuz ediyor. 6 katlı evlerimizin aralarında aynı hizada 2 katlı yeni yapılmış villalar da var. Yani biri yıkılacak öbürü kalacak mı? yoksa km. lerce sahil istimlak mı edilecek? Ayrıca birçok yerde yüksek imar şansı tanınacak iken buralarda 40 yılı aşkın süredir oturan binlerce insana alın size 3 kuruş güle güle Toki de kullanırsınızı nasıl söyleyecekler. 1 gecekondu yıkımı bile tv de yer alırken bu binlerce binanın yıkımı memleketi ayağı kaldırmaz mı. Tabii ki gerekiyor sa zayıf binalar yıkılsın ama Bu insanlar da aynı yerde yeni bir imar izni isteme hakkında olamaz mı ? Birçok ülkede sahillerde muhteşem gökdelenler var. Saygılarımla
öğrenci için güvenli bir sitede 100-125 bin arası Beyazıt'a 1-2 araçla ulaşabileceği bir stüdyo daire istiyorum vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim.
tekrar mrblar the velıefendı ıstanbul 212 m2ve referans ıstanbuldakı 183 m2 evler arasında kı tercıh sebebı m2 durumumu yoksa bulundugu konum mudur...ıstwest projesındede fıyatı ıtıbarı ıle kafamız karısık baya bı arastırma yaptık kız kardesımıde aynı projeye gonderdım ben nısan ayında onuda mayıs 15 gbı sanırım gıttı onlarda kendılerıne ev bakıolardı bana son fıyat olarak ona verdıgı rakamda 9o mılyar daha fazlasını verdı ve elımdekı pesınatın 600 650 mılyar cıvarı oldugunu soledıgım halde bızımde dusuncemız ıstwesden yana ...
İşte asıl burada aklım çok karışmaktaHasanpaşa-Kurbağalıdere mevkinde bulunan satılık ofisin karşısı "kentsel sit alanı olarak geçmekte" Kadıköy belediyesinden aldığım bilgiye göre de , dairenin bulunduğu arsanın sit alanına dahil edilmediği kentsel dönüşüm olursa da nasıl imar yapılacağının muamma olduğu mesajı verildi. otoban da geçebilir diyenler var , rezidans yapılacak diyenler de var. Evet kira geliri kadar nereye hangi bölgeye yatırım yaptığımda önemli aslında. diyelim ki hasanpaşadaki daireyi aldım ve birkaç yıl sonra bilir kişiler gelip otoban yapılacak dediklerinde kafamı taşlara mı vurarım yoksa yine kardayım mı derim. Siz ne dersiniz?