emlak konut

Soru

Basaksehirde yapilan emlak konut projesi bahçe kati ve 1.bodrumlar liste fiyatları 200 bin 240 bin arasi size burasi bittinde yani 30 ay sonra teslim edilse ne kadar prim yapabilir burasi giriş katla bodrum oldu için kafamda soru işaretleri çok oluyor.şimdiden tesekkur ederim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Şubat 2014 | 13:18 mehmet akif tafli 275 Kişi okudu

Tapu harcı

Soru

14.03.2013 tarihinde 95.000 tl konut kredisi kullanarak bir ev satın aldım. Konutun ekspertiz değeri 130.000 TL. Ben tapu harcımı 95.000 TL üzerinden ödedim. Maliye den gelen bir yazı ile 11.02.2014 tarihinde söz konusu alım için görüşmeye çağrılmaktayım. Acaba ne yapmam gerekiyor. Bir sorunla karşılaşır mıyım ? Saygılarımla...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Şubat 2014 | 10:27 sadık bayraktar 276 Kişi okudu

çobançeşme de iş yeri satın almak

Soru

çobançeşme mah mithatpaşa caddesi bahçelievler de dükkan satın almak istiyorum cadde sakin bir cadde yatırımlık bir yer olucak benim için bu caddenin ileriye yönelik yatırımda acaba doğru bir yermi siz değerli fikirlerinizi alıp ona göre karar vermek istiyorum sizin fikriniz benim düşünlerimi büyük ölçüde yönlendirecektir saygılarımı sunuyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Şubat 2014 | 01:23 cengiz öztürk 275 Kişi okudu

Kiptaş Vaditetepe 2. Etap

Soru

Kiptaş Vaditetepe 2. etap konutlarına kamu çalışanı olmadığımdan katılamadım. Sağolsun belediye bizden topladığı vergilerle sadece kamu çalışanlarına katılmasını uygun buldu. Bir tanıdığım 2+1 çıkan hakkını bana 7.000TL komisyon ile devredebileceğini söyledi. Daire fiyatlarını ve bu devir ücretini göz önüne alırsak sizce bu fiyata devir almak mantıklımıdır. Bu arada bildiğiniz gibi resmi devirler 6 ay sonra yapılıyor. Kendimi sağlama almak içi nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Şubat 2014 | 11:48 İSMAİL AKINCI 276 Kişi okudu

ortaklığın giderilmesi

Soru

öncelikle hizmetiniz için teşekür ederim. 10 yıl önce babam hisseli bir arsa aldı ağrıda mucavir alan içinde ancak küçük bir kısmı imarlıdır.Tarla buyuk ve hissedarlarıda 40 kişiye yakın babama düşen hisse oranı 2 dönümdur.arsa sahibine bedeli ödenmiştir.ayrıca arsa sahibide hissedardır taşınmaza.10 yıldır hissemizi hiç bir şekilde kulanamıyoruz.arsa sahibi gösterdii yeri ikide bir değiştirip tarlanın başka kısımlarını bize gösteriyor ve diğer hissedarlarla anlşma yapılamıyor. tarla sahibi hiç bir sorumluluğu kabul etmiyor.hocam sizden ricam nasıl bir yol tavsiye ediyorsunuz bize ve ortakılığı mahkeme kararıyla giderebilirmiyiz ? ayrıca arsa ortakılığın gidrilmesi için kime dava açmamız gerekir.şimdiden teşekkür ederim.saygılarımla

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
10 Şubat 2014 | 11:22 hatip köylü 276 Kişi okudu

İpotek

Soru

Ziraat bankasından konut kredisi çekmiştim. Ödemelerim ekim 2013 de bitti. İpotek kaldırmak için para istediklerinden ipoteği daha kaldırmadım. 1 yıl müracaat etmezsem ipotek kendiliğinden kalkar diye duymuştum. Bilgilendirirseniz sevinirim. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Şubat 2014 | 15:05 Kemal Akın 275 Kişi okudu

Sit alanının imara açılması

Soru

Merhaba Gürsel Bey.. Akşemseddin mah. sit alanı imara açılmış ve gül proje buradan imza karşılığı yer sahiplerine 90m2 daire verecekmiş. Bu durum karşısında mahallelinin tapularını alabilmesi mümkün mü? Yasal olarak böyle bi hakkımız var mı? Şimdiden teşekkür ediyorum Gürsel bey.

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
16 Şubat 2014 | 18:58 Serdar YILMAZ 275 Kişi okudu

Bodrum`da yazlik

Soru

Tebernus bey, Bodrum yarimadasinda denize sifir konumda, kendi plaji olan, fiyati makul olan onerebileceginiz yeni bir proje var mi acaba? Tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Şubat 2014 | 06:13 Ahmet Tandircioglu 275 Kişi okudu

kentsel dönüşüm hisse

Soru

bizim arsamız 1020 metre karedir.içinde 2 adet blok mevcut.yaklaşık binaların yapımı 50 yıllıktır.1.ci blok 4 bağımsız bölüm ve her daire 150 metre kare daire başı 250 hisse verilmiş.2.blok 11 bağımsız 8-daire 50 şer hisse 3-dükkan 10 ar hisse verimiş.yani 1.blok 600 metre kare kullnım alanlı yere 1000 hisse 2.blok 800 metre kare kullanım alanlı yere 400 hisse verilmiş.bundan dolayı 1.bloğun sahipleri karı koca iki kişi 3/2 çoğunlu bizde kentsel dönüşüm kararı alamazsınız diyorlar.binalarımız iskanlıdır.ayrıca binalar yıkıldığı zaman arsanın 700 metre karesi bizim diyorlar.sorum şudur 600 metre kare kullanım alanına 1000 hisse 800 metre kare kullanım alanına 400 hisse olduğu için bina yıkıldığı zaman 1000 hisseli yer iki katına çıkacak 400 hisseli yer yarıya düşecek.bizim mağdur olmamız için dairelerimizin kayba uğramaması için ayrıca kentsel döşüm sonucu aynı dairemizi almamız için 3/2 çoğunluk hisseye göremi yoksa bağımsız bölüme göremi karar alınıyor.cevaplarsanız memnun olurum.selamlar

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
23 Şubat 2014 | 13:29 mustafa cengiz mercan 276 Kişi okudu

Tapu satış bedeli artırma

Soru

Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim. Peki değer artış kazancı vergisi ödememek ya da az ödemek için kat irtifakı tapulu 10.500 TL olan dairemin değerini yükseltebilir miyim? Ne yapmalıyım? Hangi kuruma başvurmalıyım? Teşekkürler.. İyi çalışmalar...

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
05 Mart 2014 | 09:57 CEM SALTUK 276 Kişi okudu