fiyat tutarsızlığı

Soru

Güzelyalı Göztepe arasında 3+1 klasik daire almak istiyorum.30 Yaşın üzerindeki bu dairelere istenen rakamlar çok esnek ve tutarsız.İçi tadilat görmüş ara sokakta ve yokuşta olmayan bir ev buldum.Sizce 145.000 TL uygunmu.Satmak istediğimde kolaylıkla satılmayacağınıda biliyorum.Akıllı bir yatırım olurmu ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ocak 2014 | 09:43 murat kavaklı 228 Kişi okudu

Gelir vergisi tutarı

Soru

Merhaba, 30.06.2009 tarihinde satın aldığım 120 m2 60.000 tapu kayıtlı değerli evimi 30.01.2014 tarihinde 78.000 tl rayiç bedelle tapuda kayıtlı tutarla sattım. gelir beyanı ne göstermem gerekir ? ne kadarı muaf? ödemem gereken nedir? Bilgileriniz için teşekkürler.

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
03 Şubat 2014 | 12:32 Tolga İskender 227 Kişi okudu

konut kredisi

Soru

Eşimle ev alıp kira vermekten kurtulmak istiyoruz..Evi belirledik. yaklaşık 100 bin kredi çekmeyi planlıyoruz. Fakat bugünlerde en düşük faiz 1.02. Sizce bekleyelim mi? Faizler düşer mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Şubat 2014 | 13:34 Cemile Yakut 227 Kişi okudu

kentsel dönüşüm

Soru

Ben istanbul anadolu yakası maltepe de oturmaktayım.ev cadde üzeri merkez de sahile 400mt mesafede.bina 45 yaşında genel durum maltepe merkez böyle.teklifler ada olarak geliyor.ancak adı sayılır müteahit gelmedi.acaba beklemek mi yoksa satmakmı doğru olur.görüşlerinizi almak istiyorum.teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Şubat 2014 | 14:29 esma yavuz 228 Kişi okudu

Veraset intkali nasıl yapılır

Soru

Merhaba,babamdan kalan ve köy arazisi içerisinde bulunan tarlaların intikalini yaptırmak istiyorum.Veraset ilamı çıkartıldı,hangi yolları izlemem gerekiyor kısaca özetler ve yol gösterirseniz sevinirim saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Şubat 2014 | 02:37 fatih özyavaş 227 Kişi okudu

hisseli satış sonrası

Soru

1 İlk. 1 30,50m2 İlk mülk sahipleri 1+1+1=40,000m2 1 İl.m.sah 75000m2 55 yıl önce 80 dönümlük arazinin yarısını üç kardeş alarak hisse oranında bölüştüler. Babam ¼ oranında , amcanın birisi ¼ oranında, diğer amcan ise 2/4 oranında hisse ile bölüşüldü.Boru haddı geçti arazi iki parçaya bölündü. Daha sonra çevre yolu geçti arazi tapu bazında üçe bölündü.Yol bizim ekip diktiğimiz arazi üzerinden geçti.Orta bölümde kalan arazi toplamı 61,000m2 olarak kaldı. Bu arazinin yarısı ilk mülk sahiplerinin,diğer yarısı ise amcalarım ve ize ait yer.Yakın tarihta büyük parçada (ilk tarla sahipleri) mirasçı olanlar hissedar olmayanlara parça parça sattılar. Bunlardan bir hisseyi(800m2) bitr vatandaş satın aldı. 2 nolu parsali(7108m2) 11 mirascım adına 2013 yılında hissedar olmayan iki şahsa sattım. Riç bedeli 20000tl iken ,sattığım bedel üzerinden(240,000tl)beyanla satış yaptım. Şimdi 800m2 hissesi olan vatandaş yol kenarı benim diyerek satışa itiraz ediyor. X OLAN YERDEN YOL CEPHESİ YER İSTİYOR.Benim ne yapmam gerekli. Bilgi verirseni,teşekkür eder saygılar sunarım. Mithat KARBEYAZ

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
19 Şubat 2014 | 09:26 Mithat KARBEYAZ 227 Kişi okudu

hangisi

Soru

ahmet bey, 850*4= 3400 ama 130*4=520 farkı 3200 geçmediği için beyanname vermeyeceğim doğru mu ahmet bey... allah razı olsun...saygılar...

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
28 Şubat 2014 | 12:16 mert 228 Kişi okudu

ev hk.

Soru

merhaba ben kamuda memurum şu an babadan kalma gecekonduda oturuyorum yatırım için tokiden ev almam mantıklımı başbvurmak istediğim ev 67,50 m2 alt gelir grubu için yalnız aynı ilçede olmadığından şu an oturmak istemiyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Mart 2014 | 14:05 murat başar 227 Kişi okudu

Kentsel dönüşüm

Soru

İyi günler Ankaradaki ana cadde üzerinde (esat caddesi) bir apartmanın kentsel dönüşüme girip girmeyeceğini ve bu vesileyle yeni kat hakkı olup olmadığını nasıl öğrenebilirim teşekkürler

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
08 Mart 2014 | 19:05 sinan özkan 227 Kişi okudu

ev satana gelir vergisi

Soru

2013 şubat ayında 100000 tl kredi ile ev aldım. yaklaşık olarak 4200 tl tapu masrafı 2500 tl kredi masrafı ödedim. şuan da evimi 130.000 tl ye satsam ne kadar bir gelir vergisi ödemem gerekir. sadece bu ev benim adıma ve boş duruyor şuan ben kirada oturuyorum... bu evi satarsam bu yıl içinde bir ev alırsam genede vergi ödermiyim? ayrıca bu aldığım evide gene bu yıl içinde satsam ikisinin birden vergisinimi öderim...teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Mart 2014 | 14:00 ahmet onaran 227 Kişi okudu