kentsel dönüşüme dahilmi?

Soru

merhaba Gürsel Bey, ben ayvansaray avcıbey mahallesi kariye imareti sokakta olan evimin kentsel dönüşüm projesi kapsamında olup olmadığını öğrenmek istiyorum.bana yardımcı olursanız çok sevinirim.teşekkür ederim.saygılarımla

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
03 Haziran 2013 | 17:16 DERYA ÖZALP 206 Kişi okudu

fatihte ev

Soru

merhaba fatihte daire almayı düşünüyaoum 50 yıllık bina 1200tl kiracısı var 95 m2 ve 32 m2 arsa payı düşüyor fiyatı 200000 tl içi yapılı ofis olarak kullanılıyor fikriniz nedir alına bilirmi bu fiyata

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Haziran 2013 | 19:38 yusuf emre 205 Kişi okudu

sizce hangisi

Soru

sayın tebernüş bey öncelikle hayırlı akşamlar size bir sorum olacak ama bunun açıklamasını net bir şekilde anlıtırmısınız elimde 200.000 tl gibi bir kira getirisine ihtiyacım var bana aylık 1000 lira kira getirecek bir yer arıyorum aklımda fatihte bir daire almak var.sizce ne yapmalıyım teşekkür ler sayın tebernüş bey

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Haziran 2013 | 23:41 hacı akyılmaz 205 Kişi okudu

cevap.

Soru

Murat Dursun bey e cevabımdır;Murat bey, tema ist.dan ev almadım,istesem peşin fiyatına nakit de alırdım.param da var çok şükür ama benim hesabıma uymadığı için almadım. Çünkü;sizin bahsettiğiniz gibi bir ardniyetim vs.olsaydı başka bir proje adı verirdim.ama sizin bu şekildeki yansımalarınız beni ister istemez doğrulara ve gerçeklere yöneltti.Siz bankacıyım diyorsunuz ama,bence değilsiniz yada bu işi pek bilmiyorsunuz.Çünkü; 1-sondan başlayarak anlatalım.Avrupa konutları atakent 3 de 1+1 84 m2 konut(net62m2) satış ofisinden herşey DAHİL peşin fiyatı 264,5 bin tl.Banka kredili alıyorsan 8500 tl daha bu yukarıdaki rakama eklersin,Emlakçı yok,tapu masrafı yok,su-elektrik-doğalgaz da dahil.başka hiçbir masraf yok.yani senin yazdığın gibi toplamda 325 bin tl değil.peşin alımda 3148 tl/m2 geliyor.hemen de 1100 tl/ay kiraya verebiliyorsun.beklemek yok.oysa sen şuan 2-2,5 yıl beklemek koşuluyla aynı konumdaki daireyi 3680tl/m2 alacaksın.senin bankacılık hesabın buysa.. 2-dairelerin devirleri ile ilgili olarak sahada olmadığınız apaçık ortada.siz 3 yıldır atakenttesiniz ben 13 yıldır...emlakçı arkadaşların bu talebi kesinlikle yadsınamaz,ama arz talep dengesi diye birşey de var değilmi.devir yasağı ile ilgili olarak sözleşmede hangi hüküm var?geçiniz...geçmiş dönemde de bunlar 212,bosfor da yaşandı.ve alanların elinde şişti.hepside bunca zamana rağmen hala zararda desem yalan olmaz.devir ile ilgili durumu satış ofisine sorun burda spekülasyon yürütmeyin. 3-2008 ile 2011 ekim ayları arasındaki finansal krizi ve emlak krizini uyarı olarak o tarihde yazmışım.o tarihler arasında dolar %45 Euro %40 artmış iken o zamanki bu fahiş artışı şimdiki kurlar üzerinden yorumlamak da size haiz bankacılığınızın özelliği olsa gerek.ayrıca ben bankacılık batacak demedim.o sizin uydurmanız.ben sana şöyle anlatsam belki daha iyi anlarsın.o geçen 3 yıl içerisinde emlak fiyatları %35-40 geriledi.sen yerinde saydı diyorsun ama sahada olmadığın yine belli oluyor.(bakınız Bosforus city,soyak olimpiyakent,atakent toplu konut fiyatlarını araştırın,görürsünüz)öyle sizin bahsettiğiniz gibi yerinde sayma olmadı.örneğin;2007 başlarında 270 bin tl satılan 120 m2 soyak olimp. daki 3+1 daireye 2008den sonra 200 bin tl isteyen mal sahibi müşteriyi arasın ki bulsun..yok.bosforusu ne sen sor nede ben söyleyeyim,ÖLÜ şehir havasında bir yerdi.toki 2+1 daireler için kampanya üzerine kampanya yapıyordu sadece 99 bin tl satmak için.avrupa konutları peşinatsız "1 yıl otur beğenirsen sonra al diyordu." bu konuda umarım aydınlanmışsındır.git ordaki o dönemi yaşayan eski emlakçılarla konuş.anlatırlar sana... o dönem bazıları benim sözümü dinledi;hem dolarda kalarak tl bazında paraları arttı.hemde çok çok uygun fiyatlara daire sahibi oldular.Örneği çok...ağaoğlu bahçelievleri söylüyorsunuz;peki kardeşim madem o dönem emlak piyasası çok iyiydide ağaoğlu neden 10 bin tl getir al daire senin olsun gerisini sonra öde diye kampanyalar düzenledi...hatta bir projesinde de 5 bin tl ile daire veriyordu.Bu pazarlama stratejilerini piyasanın realitesiyle karıştırma...şimdi emlak BALONU VAR .TABİİKİ 3-5 YIL ÖNCEKİ ESKİ EVLERİN FİYATLARI ŞİŞKİN OLACAK.AMA ARTIK BU BALON SÖNÜYOR DİYORUM....AMA yumuşak olabilir...konut faiz oranlarının düzeyi herzaman krizi ortaya koymaz.yani faiz oranı maliyet hesabıdır.0,83 oranla(ilerde çok uygun olacak)almış olduğunuz evin keyfini ilerde çıkarırsınız. 4-2008 yılından sonra bankalara konut borcu olanların ödeyememe nedeniyle(krizlerde ilk önce özel sektörde çalışanlar işten çıkarılır) o dönemde evlerinin nasıl bankalar tarafından hacizle el konulduğunu,bankaların internet adreslerine girerek icra yoluyla satılan evlerin çokluğundan bi haber olduğun için bu açıklamana sadece gülüyorum.ya siz nerde yaşıyorsunuz.Türkiye değilmi???(haciz işiyle)Bir avukat arkadaşın varsa o dönemi ona sor.sana detaylı anlatır. 5-2013 deki esenyurt olayı finansal değil.bürokrasi ile ilgili...bu konu bizim konumuzdan çok uzak... 6-"Amerikadaki morgıc krizi bizi o dönem hiç etkilemedi,vatandaş kredi borcunu ödedi"hala bunu savunuyorsanız "siz kesinlikle o dönem Türkiyede yaşamamışsınız" derim.o dönem öyle banka banka gezip konut kredisini ödemeyenleri bulup uygun fiyttan alanlar var diyorsunuz.DOĞRUDUR ÖLÜ SOYUCULAR VARDI O DÖNEM.ÇOK KELEPİR FİYATTAN ev almak isteyen çakal takımı vardı...kredi ödemesine sıkışmış ödeyemeyenlerin elinden ölü fiyata-yarı fiyatına nasıl aldıklarını....istanbulun dinamiklerini her defasında söyleyip duruyorsunuz;bir dinamik de bu olsa gerek... son olarak;Murat kardeşim yazdıklarını buraya göndermeden önce tekrar oku.Hatta yazmadan önce araştır sonra yaz.çünkü yazdıklarının cevabı yukarıda.öyle senin abartarak dediğin gibi bir dönem yok artık önümüzde...yani uçan kaçan birşey yok...rahat ol..sabırlı ol.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Haziran 2013 | 01:50 ahmet bulut 205 Kişi okudu

borçlarım

Soru

değişik bankalara kerdi ve kredi kartı borcum var.tapu ipotekli kredi çekmek istedim onaylanmadı eşimde çelışıyor eşimin maaşınıda belgeledik olmadı lütfen yardım ediniz ne yapmam hangi yolu izlemem lazım çok teşekkürler saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Haziran 2013 | 18:33 ali doganlar 205 Kişi okudu

Tapu ve gelir vergisi

Soru

Selamlar, Evimin bana maliyeti 248.000 tl oldu, Tapumu kat irtifaki olarak Kasim 2009 olarak aldim, 120.000 tl fiyat gozukuyor. Simdi evimi 380.000tl fiyat ile satmak istiyorum. Evimde oturuyorum, yine oturmak icin bir ev alacagim, Vergi yonunden yorumunuzu rica ederim...

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
01 Temmuz 2013 | 20:12 Necati Albayrak 206 Kişi okudu

izale-işuyu

Soru

babam 2 hafta önce vefat etti annem yaşıyor 3 kardeşiz babamdan kalan bir evimiz var abim bizlerle kus olduğu için zorluk çıkartmaya başladı izale-işuyu yapacakmış sorum şu olacak annemi oturduğu evden çıkarıp evin satışını gerçekleştire bilirmi herhalde açık attırma gibi bir şey yapılıyormuş bunlara gerek kalmadan onun hakkına düşeni verip kurtula bilirmiyiz konu hakkında yadımcı olup bilgilendirirseniz seviniriz saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Temmuz 2013 | 23:57 ahmet ilik 205 Kişi okudu

tarım arazisi

Soru

merhaba sarıyer gümüşderede tarım arazi almak istiyorum.fakat sorum şu bu işlemi nasıl gerçekleştiricem ve gerçekleştirdikten sonra tapu çıkarsa kimin adına çıkar.saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Temmuz 2013 | 14:10 sedat yaman 205 Kişi okudu

arsa alimi

Soru

Tebernus abi saygilar,arsa alicam yanliz catalca ve cerkezkoy ,ikisi arasinda kararsiz kaldim ,nappiyim neydiyim derken bu isin uzmani olan tebernus abime danisiyim dedim,allah,a emanet abi

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Temmuz 2013 | 10:44 ilhami ozturk 205 Kişi okudu

yenileme alanı

Soru

slm tebernüş bey kumkapı da 5 katlı beton bina 1982 yılında yapılmiş tüm izinleri alınarak yapılmış binanın yenileme alanında oldugu için bankadan kıredi çıkartamadık yenile alanında oldugu zaman ne olur böyle bir bina alındıgı zaman ilerde ne gibi bir sıkıntı yaşarım dahası sıkıntı yaşarmıyım binanın terihi eserle hiç bir ilgisi yok bu kurul kararıyla tesbit edilmiş durumda

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Temmuz 2013 | 22:01 dursun arslan 206 Kişi okudu