maslak1453

Soru

Merhaba Tebernüş Bey Maslak 1453 projesinde baktığım 1. Ve 9. Kat daireler 139 m2 brüt 740.000 ve 834.000 TL My Home kooperatif hissesi 117 m2 brut 1453 evler teraslı, teras hariç net 88 m2 My Home 3+1 net 77m2 seçim konusunda yardımcı olabilirseniz sevinirim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 14:50 Mehmet Ferit Erman 867 Kişi okudu

Bayrampaşa-Dükkan hakkında

Soru

Merhabalar, Bayrampaşa'dan dükkan bakmaktayız.. Gelecek dönemde kentsel dönüşüm ile değer kazanacağı tahmin edilmekte.. Sizinde tahminleriniz benzer yöndeydi.. fakat 24 ay ile 36 ay arasında yapım süresi olacaktır.. Bu şekilde düşünüldüğünde karlı bir yatırım mıdır? yani 1 sene kira alıp 2-3 yıl kira almamak.. Sonrasında kira yahut ofis değerlenmesi bu kaybı kapatabilecek seviyede olur mu sizce? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 14:50 Serkan Yalcin 309 Kişi okudu

İstanbulun 10 yıl sonraki hali

Soru

Tebernüş Bey merhaba, Gökhan Taş Bey'in yazısına istinaden ben de görüşlerimi belirtmek isterim. Aslında Gökhan Bey'in yazdıklarına çok paralel bir teorim vardı. İnşaat sektörünün ve devletin yaklaşımının İstanbul özelinde bu şekilde devam etmesi durumunda tam olarak böyle olmasa da gidişatın o yönde olacağı izlenimini taşıyorum. İstanbul'da çok fazla konut arzı var ve bu konutlara gelen talepler hep yatırımcılardan. Yani ihtiyaç sahipleri değil, yatırımcılar evlerin sahibi oluyor. Gerçi siz nitelikli ve sağlam konut sayısının İstanbul'da hala yetersiz olduğunu düşünüyorsunuz ama yeni yapılan konut fiyatları (sunduğu imkanlar ve aidatları) düşünüldüğünde bu niteliksiz konutlara sahip olan insanların bu tarz evlere geçmeleri imkansız. Yani insanlar sürekli konut alıyor kiralamak ve ilerde satmak için ama acaba bu evleri onlardan kim alacak? Hangi ihtiyaç sahibi bu yatırımcıların beklediği paraları verecek? Bu da yatırımcılar için ayrı bir tehlike. Yılda %7-8 zam alan normal bir çalışanın değil bu evleri alması yanından geçmesi bile imkansız. İstanbul'da lüks konut yapılıyor ve yurt dışından yatırımcılar da bu konutlara teşvik ediliyor. Hatta yurtdışından birçok insan da İstanbul?a yerleşiyor. Ben bir mühendis olarak yıllarca çalışsam yine de şehir merkezine yakın yerlerdeki lüks konutlardan ev alacak kadar peşinatı biriktirebilir miyim bilemiyorum. Bu durumda orta ve alt gelir düzeyindeki insanların nasıl ev sahibi olup İstanbul merkezine yakın yerlerde oturabileceklerini düşünebiliriz ki? Kentsel dönüşümle birlikte yeni yapılan konutlar o bölgedeki hak sahiplerine değil de üst gelir düzeyine sahip insanlara gitmesi bu insanların daha doğuya ve batıya gitmelerine neden olacak ister istemez. Buna ek olarak gördüğüm bir diğer problem ise; sadece üst gelir düzeyine sahip insanların bulunduğu merkezde hizmet sektörünün sekteye uğrayacak olması. Merkezde Hizmet sektöründe kimler, nasıl çalışacak? İstanbul?un uçlarında yaşayan dar gelirli hizmet sektörü çalışanı nasıl hergün evinden kalkıp merkeze çalışmak için gelebilecek? Şu anki düzen ve tutum inşaat sektörü ve buna bağlı sektörleri kalkındıran bir düzen. Ne zamanki yapılan bu kadar konutun satılacağı gerçek ihtiyaç sahipleri (oturmak için ev alanlar veya o kiracılar) tükenir işte o zaman bu düzen bozulur diye düşünüyorum. Topraktan diye tabir ettiğimiz ev satışları sanki hazır ev satışı gibi fiyatlandırılıp pazarlanıyor ve satıldıkça da fiyatları artıyor. Ayrıca sürekli İstanbul?u cazibe merkezi yapacak bu projelerin üretilmesi ve dışarılardan insanların çekilmesi git gide nüfus ve ona bağlı trafik gibi problemlerin artmasına da vesile olacaktır. Aslında söylenecek o kadar çok şey var ki, burada yazarak anlatmak mümkün olmuyor. Başka bir platform olsa da orada bu konuları tartışabilsek. Saygılarımla...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 14:49 Onur Çiçek 879 Kişi okudu

İstanbul

Soru

Gökhan beyin tespitine aynen katılıyorum. Sur içinde yaşatılan Afrikalı karmaşası dahi sırf oradaki insanları bezdirmek için yapıldı. Şimdi birde Suriyeli'ler çıktı. Sur içinde gerekli tasfiyeler yapıldıktan sonra Ayvansaray-Yedikule-Yenikapı-Unkapanı bölgesinin lüks konutlarla Yenikapı-Unkapanı-Eminönü arasının ise Turizm tesislerine dönüşeceğini düşünüyorum. Yeni konutlarda da dairelerin 1.000.000 USD altında olmayacağı kanaatindeyim. İstanbul sur içi bölgesinin tek benzeri Roma şehridir. Malum Roma imp.başkentlik yapan 2 şehirden biri İstanbul. Roma sur içi bölgesinde emlak fiyatlarına bir bakın derim. Bence Yedikule-Samatya-Kocamustafapaşa bölgesi halen cok ucuz ve en güzel manzaraya sahip bölge.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 14:08 Ali Kara 801 Kişi okudu

Acunkent

Soru

Sayın Tebernüş KİREÇCİ bey ACUNKENT'te14.11.2013 tarihi itibari ile yasal olarak son durum nedir.Biz mağdurların bundan sonra yasal olarak ne yapmamız gerekir.Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 14:04 NURETTİN GENÇ 851 Kişi okudu

konut kredisi masraf iadesi

Soru

Merhaba Hilal Hanım 2009 yılında bankadan konut kredisi çektim. 1.366.00 tl masraf ödedim. masrafın iadesi ile ilgili olarakda tüketici haklarına başvurdum. 09.09.2013 tarihli hakem heyeti kararına göre masrafın tarafıma iade edilmesi kararı elime ulaştı. Ancak şimdi ne gibi bir yol izlemem gerektiğini bilmiyorum karar çıkalı 2 ayı geçti bankadan tarafıma herhangi bir belge yada mahkeme çağrısı gelmedi limit fazla olduğu için davayı benimmi açmam lazım parayı nasıl alabilirim teşekkürler

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 13:58 mine dalkıran 419 Kişi okudu

Alibeyköy Akşemsettin Mah. Kentsel Dönüşüm

Soru

Merhaba Son günlerde Akşemsettin Mah. Evyap Caddesinde bulunan Anadolu Sitesi ve hemen arkasındaki Tekel Sitesi ile ilgili olarak danışmanlık firmalarında geldikleri bilgi topladıkları site yönetimi ile konustukları söylentileri mevcut. 16 blokluk bu iki site 25 yaşında. Devlet eliyle mi yoksa özel firmalarla mı daha sağlam mutabakat yapılabilir. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 13:56 Tolga Tacaloğlu 3573 Kişi okudu

Istanbul Hakkinda

Soru

Genel olarak mantik dogru ama ne demisler parayi veren dudugu calar. Istanbul un gelecegini anlamak icin oyle derin analizlere falan gerek yok. Gelismis sehirlere bakin yeter. Gelismisligin en buyuk gostergelerinden biri ulasim altyapisi. Bugun gidin Paris e tren ve metro ile bircok yere cok rahat gidebiliyorsun. Sehir disina ciktiginda ise trafik olmadigindan otobusle rahat seyahat edebiliyorsun. Istanbul su an bu pozisyonu yakalamaya ugrasiyor. Muhtemelen 10-20 sene icerisinde planlanan tren ve metro hatlari bitmis olacak. Bittiginde de diger gelismis sehirlerde yasanan durum gerceklesecek. Yine Paris uzerinden gidecek olursak, bugun Paris te sehir merkezinde yasamak cok luks bir durum. Yani sen merkezde alacagin 2 goz oda bir daire yerine sehir disinda mustakil ev alabiliyorsun. Ulasim altyapisi dolaysiyla bircok insan sabah trenle+metroyla sehir merkezine calismaya gidiyor, aksam ayni sekilde geri donuyor. Yani eger zengin degilsen sehir merkezinde rahat bir yasam surme imkanin sifir. Diger bir ornek Londra. Paris e nazaran aslinda pek bir numarasi olmayan Londra, is merkezi olma ozelligi nedeniyle sehir merkezinde yasam zengin degilsen neredeyse imkansiz. anca 1 ya da 2 odali eski bir evde yasamaya raziysan oturabilirsin merkezde. aksi taktirde bu mumkun degil. Bu kacinilmaz son. Bunu cozmenin tek yolu Cin ve Singapur daki sistemin daha genisletilmis halini getirmek. Bu iki ulkede de hersey devletin, sen sadece kiraliyorsun 99 yilligina. Bu tabi ki sorunu cozmez. O yuzden devletin ayrica ev yapip insanlara hicbir ayrim yapmaksizin aile buyukluklerine gore dagitmasi lazim. Boyle birsey de dogal nizama aykiri. Son olarak Singapur dan ornek vereyim. Mesela merkezde bir otel yapmislar. Otel dedigim aslinda genis bir alana ranza sistemi koymuslar ve her kisimda bir yatak ve tv var. kapi falan yok, sadece perdeyi cekiyorsun sanki ayri odaymis gibi. geceligi yaklasik 100 tl. Normal ev kiralari ise ortalama maas alan birinin neredeyse 2 kati, o da kucuk evler icin. Yani merkezde yasamak imkansizin otesinde. O yuzden mecburen sehir disina yoneliyorlar. Ama metro altyapisi iyi oldugu icin buyuk problem yasanmiyor. Sonuc olarak, yasam alanlarinin ayrismasi kacinilmaz. Ama eger ulasim altyapisi yeterli olursa bu problem cok fazla goze batmaz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 13:53 Erdem Senocak 363 Kişi okudu

Gökhan Taş beyin değerlendirmesi

Soru

Bu senaryo gerçekleşme ihtimali çok az olan bir senaryodur. İstanbul'un zenginleri Avrupa yakasında Beşiktaş, Şişli, Sarıyer ve Bakırköy ilçeleri ve onların güzide mahalleleri (Yeşilköy, Nişantaşı gibi)nde ikamet etmektedir ve gelecek 100 yılda da edeceklerdir. Anadolu tarafında ise Kadıköy, Ataşehir, Riva gibi yerlerdelerdir. Halkalı ve ötesi Beşiktaş ve Bakırköyde arsa kalmamasının doğal sonucudur. İstanbulda para-çuval ilişkisi ve kayıtdışılık doğrudur ve geçerlidir. Şehir komşu illerle birleşmiş ve gelecek 10 yılda kuzeydeki karadenizle birleştirilecektir. Büyük istanbul depreminin ilk birkaç dakikasında 1 milyon kişi öldüğünde kayıtdışılık belki ele alınabilir.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2013 | 13:33 devrim özuysal 993 Kişi okudu