kentsel dönüşüm

Soru

ankara aşağı ayrancı mahallesine kentsel dönüşümün geleceği söyleniyor.ne zaman gelecek tarihi belli mi?

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
01 Ağustos 2013 | 22:03 necla petek 847 Kişi okudu

İdealistkent

Soru

Merhaba, Çekmeköyde bulunan idealistkente ait atıl olan inşaat alanında tekrar faaliyet başladı. Hatta İDEALİSTPARK diye tabelası da asılıp dış giydirme işlemleri başlamış. Oranın ne olacağı konusunda bir bilginiz var mı? Teşekkürler..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Temmuz 2013 | 09:33 ali muhtar 848 Kişi okudu

Kadir Dede - Arnavutköy Taşoluk Tarla

Soru

Tebernüş Bey merhaba, Kadir Bey sizi yanlış yönlendirmek istemem. Bu çok ağır bir sorumluluk olur. Ben sadece kötü olasılıkları sıraladım. Bir de pozitif taraftan bakalım. 850 m2 hissenizden imar uygulamasında yüzde 40 alınırsa 510 m2, yüzde 30 alınırsa 595 m2 hisseli arsanız olur. Bu bir ARSA için gayet güzel bir alandır. Tahmin ediyorum diğer hissedarlar da sizin gibi düşünüp burayı yatırım amaçlı alacaklardır ve yarın öbür gün bir müreahhit gelip burada proje yapmak istiyorum dediğin de herkes razı gelecektir. Sadece sıkıntı bazı hissedarların farklı istekleri olabilir (daire sayısı, artı para vs). Bu işten iyi para kazanmanın yolu biraz da risk almaktan geçer. Hesabı kitabı yapılmış risk her zaman kazandırır. Madem burayı alma konusunda sözleşme ve kapora gibi adımlar da attınız, Tebernüş Bey'in dediği gibi "alın keyfinize bakın." Benzer uygulamaları Silivri köylerinde gördüm. Adamlara 200 m2 tarla içinde sözde parsel vermişler. YArın öbürgün imar uygulamasından sonra 200 m2 den ellerinde 120 m2 arsa kalacak ki buraya hiçbirşey yapamazsın. Bu işi yapanlar ciddi paralar kazanıyorlar ama hisse alan arkadaşlar bunun farkında değiller. Ancak onlara da hak veriyorum İmkanları bu kadarına yetiyor. Bu durumla karşılaştırınca Kadir Bey sizin durumunun ÇOK ÇOK İYİ. 500 m2 den fazla arsanız olacak. Teşekkür ederim. İyi pazarlar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Mayıs 2013 | 08:06 Adnan Süzer 847 Kişi okudu

çeşme alaçatı tek art bilgili otel görüşmeleri

Soru

İyi günler, Açıkcası tek art alaçatıda yaptığı inşaat için bilgili holdingle görüşmelere başladı...bölgede bu yıl bir rus milyarder ve sabancı otel inşaatına başladı(four seasons işleteceği açıklandı) tek art - bilgili işbirliğinin nasıl olacağı ve ne zaman sonuçlanabileceği hk.da bilgi rica ediyorum...son fotoğraflarda geçen 2 yıla rağmen inşaatın yavaş gittiği görülüyor. nedeni hk.da bir bilginiz var mı... cevabınız için şimdidençok teşekkür ederim inanın bilgiler çok çok önemli benim için Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Mart 2013 | 15:21 SALİH MEHMET KUZEYLİ 848 Kişi okudu

Selimpaşa arsa

Soru

Merhabalar, bizim ailemizden kalma Selimpaşa (doğantepe mevkii) da arsamız var satmak istiyoruz ama çok katlı imara açılacak diye döylemler var bu yüzden kararsız kaldık. Sizce satmalı mıyız? Saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Mart 2013 | 16:12 Figen mutlu 847 Kişi okudu

Eroğlu İstanbul Lounge 2

Soru

Tebernüş Bey merhaba, Eroğlu İstanbul Lounge 2 projesinden 106 metrekare 2+1, batı cephe site içine bakan 5. kat, 381.000 TL, 0.64 faiz oranı 120 ay, mart sonu teslim için ne dersiniz? İstanbul Lounge 1 projesini beğenmiştiniz bu projeyi görme/inceleme şansınız oldu mu? Eroğlu'nun geleceği hakkında beklentiniz/izleniminiz olumlu mudur? KDV nin artacağını da düşünürsek bu fiyat seviyesi alınabilir seviye midir? uzun vadede getirisi nasıl olur?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ocak 2013 | 23:34 A.Kerem Külekçi 847 Kişi okudu

ev aldım mütahit iskan almıyor

Soru

merhabalar efendim 2010 yılı aralık ayında mütahitten daire aldım.fakat hala iskan vermedi ben belediyeden su aboneliği yaptırdım tredaş elektirik oboneliğini yaptırdım,çordaştan doğalgaz aboneliğini yaptırdım bir problem çıkarmadılar ama aldığım bu hizmetleri iskansız abone olduğum için daha pahalı kullanıyorum. mütahit iskanı 3 ila 5yıl içinde alacağını böyle bir hakkı olduğunu söylüyor bizede mecburen beklemek düşüyor bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim. saygılar

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
14 Kasım 2012 | 22:06 mümin şahin 848 Kişi okudu

arazim sit alanı oldu ne yapmalıyım?

Soru

merhabalar bizim vanda satmayı düşündüğümüz bir arazimiz vardı deprem öncesinde 6 milyon tl ye yakın bir değeri vardı ancak yeni şehirleşme planından sonra arazimiz sit alanına dönüştürüldü bu sebeple artık bina yada herhangi bir şey yapılamayacağı için arsamızı satamıyoruz devletten satın almalarını talep edebilirmiyiz? edersek arsanın değerini neye göre hesaplarlar yada ne yapmalıyız? şimdiden teşekkür ederim ii çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Kasım 2012 | 13:23 soner çokbakar 847 Kişi okudu

Kendi Evinde Oturma Sorunsalı

Soru

Tebernüş Bey merhabalar; Sizinle aylardır beğeniyle takip eden bir okurunuz olarak bir konuda çelişiyoruz. ''Öncelikle kendi evinizi almanız'' konusunda verdiğiniz bilgi paylaşımına ben katılmıyorum. Bunu da şöyle açıklayayım: Mesela benim elimde 500 bin lira para var. Gidip güzel bir yerden, projeden, büyük bir ev alıp oturmak yerine (ki bu güzel-lüks veya markalı bir proje kıstası görecelidir, istediğimiz yerde de oturamayabiliriz), aynı parayı kullanıp (garantili olarak banka aylık vade) en güzel yerlerden birinde kirada oturup, bankadan gelen parayı kiraya verip, hatta biraz da cep harçlığı artanı kalarak İstanbul'un en güzel yerlerinde yaşanabilir. O parayla 6-7 adet 1+1 ev alıp kira geliriyle ortalama aylık 4-5bin liraya Zorlu'dan Aplus'a, Bebek'ten Arnavutköy'e, İstwest'ten Atakent'e ister hepsini gez, ister istediğin yerde oturulabilinir. Lakin kendi evine sahip olmak bir yerde ömür boyu geçirip, belki 5 sene sonra sıkılmaya yol açabilir. Ve o büyük parayı kullanmaktan da geri kalırız. Hem tek bir yere bağlı olmayız, hem ömür boyu yatırımlık evlerimiz ya da anaparamız durur, hem de istediğimiz lüks sitede oturabiliriz. Benim düşüncem bu yönde, lütfen siz de bu konuda neler düşündüğünüzü ayrıntılı bir şekilde açıklar mısınız? Ha unutmadan bir de 2-3 sene sonra işyerim değişti, hoppala yandık. Ya da çocuğun okulu başka semte gitti eyvah ne yapacağız, hanımın arkadaşları başka bir siteden ev beğendi aman tanrım diye fikrimi çeşitlendirebilirim. Çok merak ediyorum fikrinizi... Kolay gelsin...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Eylül 2012 | 11:21 Tunç Bozacılar 848 Kişi okudu

kiptaş esenyurt 6 etap

Soru

tebernüş bey ilk önce doğru bilgileriniz için size teşekkürlerimi sunarım benim merakım kiptaş esenyurt 6 etap nezaman başlayacak aylık ödemeleri nekadardır teslim süresi ve ara ödemesi varmıdır ben istanbul şirinevlerde oturuyorum ulaşım nasıldır tek vesaireyle gidebilirmiyim bilgi verirseniz sevinirim hoşçakalın

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Temmuz 2012 | 16:41 oktay pınar 847 Kişi okudu