kapora iadesi

Soru

sayın avukatım, bilmem farkındamısınız.burda,genelde adi sözleşme ile alım-satım yapmış,sonra da (haklı hukuki kusur bularak cayanları demiyorum)mülkü almaktan vazgeçerek,kapora iadesi isteyenleri yüreklendirmenizi görüyorum.gerçek mağdurları tenzih ederim.ama ben okurken bile bazılarında,güzel hazırlanmış sözlü senaryo hissine kapılıyorum.işte alacaktım da şöyle oldu böyle oldu.siz de diyorsunuz ki,noterde ya da tapu da yapılmayan sözleşmeler geçersizdir.kapora iadesi istenebilir. şimdi benim şöyle bir durumum var.dairem var.sattım.kapora da aldım.dairemi sattım elimde param var diye,erken kayıt döneminden faydalanayım diye kızımı özel okula kayıt ettirdim.bu kaporayı da peşinat olarak oraya ödedim.tabiki sözleşme ve sair senetlerle birlikte.şimdi alıcı keyfi caydı.kaporasını istiyor.bizim aramızdaki adi mukavele olduğu için ben geri ödeyeyim onun hatasını öyle mi.benim mağduriyetim ne oluyor bu durumda.ben okuldan alamıyorum ücreti.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
29 Mart 2013 | 02:28 mahmut altın 844 Kişi okudu

Mavisu mu Canan residence mi

Soru

Ustadim Iki proje arasinda kararsiz kaldim, bir tanesi mavisu residence digeri de canan residence hem yerlesim konforunu hemde degerlenme durumunu dusunurseniz hangisini tercih etmeliyim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Şubat 2013 | 16:03 Emre tugalan 844 Kişi okudu

cendere,kentsel donusum,vb ...

Soru

oncelıkle merhaba sızı tebrık edıyorum bır cok ınsanla ugrasıyrosunuz allah kolaylık versın. sormak ıstedıgım seylere gelırsek cendere vadısı durumu nedir? vadı ıstanbul yapılırken dıger yerler ımar vermedıler hamıdye koruma bandı varmıs anıtlar kurulundan bılgı beklenıyro dendı sayet bahsettıgım yer tam vadı ıstanbulun 3 etap yapacagı yer.ıkıncı konu ıse ortalık cok karısık o battı bu gıttı su yandı cok supelı durumlar duzgun bır fırma bulmak sanırım zorlastı.cendere vadısı ıcerısınde akrabalarıma aıt olan 35 doumluk bır yer mevcut bana sorular soruyorlar nasıl yapalım bekleyelım mı yoksa verelım mı bır fırmaya dıye.2016 vadı ıstanbul bıtecek baska hangı fırmaların calısmaları var o bolgede arsa deger ve getırı bakımdna nasıl olur bu konuda hkkında bılgı alırsam sevnırım. bırde ımarlar hakkında nerden bılgı alanılır 1.1000 cendere vadısı ımar projesı mesela vadı ıstanbulun karsında toku sanırım toplu konut yapacak yıkım vardı gecen gun bularada bu kadar cok konut yapılması konut fıyatlarını yukseltırmı yanı bekledıkce deger artarmı yoksa balon suan bırısnıe verılse daha mı karlı olur ıyı calısmalar..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ocak 2013 | 15:51 orhan ekiz 843 Kişi okudu

Fuaye Süreyyapaşa

Soru

Fuaye Süreyyapaşa kuleden daire almak istiyorum.24 katlı kuledeki 3artı1 dairelere nasıl bakıyorsunuz. Yılmaz insaat sözleşme ornegi vermiyor biraz kafam karıştı ve ferdi iskan harcını da bizim yaptırmamızı istiyor bu yaklaşım doğru mu yorumlarınızı bekliyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ocak 2013 | 22:20 Emre Yılmaz 844 Kişi okudu

zekeriya köy toki

Soru

sayın tebernüş,bey ben zekeriya köyde köy içinde oturmaktayım,köyün yerlisiyim biz köyün yerlilerine yapılacak olan konutlardan ,bir öncelik hakkımız olacakmı,,ve fiyatlarıyla ilgili bilgi verirseniz çok sevinirim,,,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Aralık 2012 | 22:50 muammer dilek 844 Kişi okudu

KARABURUN

Soru

Tebernüş Bey Arnavutköyde Karaburun arsa ilanlarına baktım gözüme sahile sıfır 1032 metre kare 280.000 tl bir arsa birde 300-4000 m içeride 3500 metre kare 260.000 tl olan arsalar çarptı sizce bu fiyatlar uygun mu?gerçekten öyle reklam yapmışlar ki yok 3.havalimanı yok yat projesi yok o yok bu resmen insanlara almazsanız hayatınızın hatasının yaparsınız diyolar siz bu konuda ne düşünüyorsunuz artık 3.Havalimanında Yeniköye yapılcağı kesin gibi bişey napsam bi türlü karar veremedim ama Çatalcada fiyatlar çok daha makul kanal istanbulla gelişecekte bence havaalanınada çok uzak sayılmaz birde Arnavutköyde emlakçıya gittim Arnavutköyde sizin Arnavutköyden uzak durun fikrinizi paylaştım adam bi hiddetlendi kimmiş onu söyleyen burdan arsa alamamıştır kıskanıp yatırımcıları yanlış yönlendiriyodur ve daha neler neler yani sizi orda bulsa kavga etcek kadar kızdı yani :) siz ne akıl verirsiniz bu konuda

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Aralık 2012 | 21:22 Serkan Karakılıç 843 Kişi okudu

Japon Evler Atalehir

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Japon Evler Atalehir'de stüdyo daire düşünüyorum, kiraya vermekte zorlanır mıyım? Teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Aralık 2012 | 17:08 Ebru Tekin 844 Kişi okudu

seyrantepe projeleri

Soru

y yatırım açısından, eroğlu seyrantepe'yimi yoksa cendere avrupa konutlarınımı tavsiye edersiniz .veya önerebilecğiniz başka yatırım projeleri varmıdır.? saygılarımla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Aralık 2012 | 13:21 GÜNER YAMAN 843 Kişi okudu

babil

Soru

babil kullerii ile ilgili tokiye devri konulu bir dialog metni facebook tababil kullerinden konut alanlar sayfasında yayınlandı.isminiz kullanılarak yazılmış olabileceğini düşünerek sormak istedim böyle bir bilgi varmı varsa kaynağı nedir, not: sahte kişilerin sayfamızda yanlış haber yapması nedeni ile bu soruyu sorma gereği duydum. Esnyurttaki tokiye devredilecek projeler Ali Emre : Merhaba, Esenyurtta Özyutrlar residence,Newista ve Nefes Residence yatırım yaptım.Tokiye devredilecek diğer 5 proje hangileridir? Teşekkürler ,İyi çalışmalar. Ali Emre Tebernüş Kireçci : Merhaba. 1) Devredileceği kesin değil. 2) Diğer projeler Babil Kuleleri ve Vera'nın 3 projesi... 3) Devir işlemleri çok zor görünüyor... Yine de uğraşılıyor... adem yavuz : tebernüş bey iyi akşamlar.esenyurtta toki ye devredilecek projeler arasında babil kulelerinden bahsettiniz.amaç nedir tokiye devredilirse kat düşmesi olmazmı.firma ne amaçla devrediyor bizim için olumlu olumsuz yönleri ne olur.ve durum hangi aşamada acaba.bilgilendirirseniz sevinirim. Tebernüş Kireçci : İyi akşamlar. TOKİ'ye devredilmesi ev alanların lehine... TOKİ ne yapar eder tamamlar... Kimsenin ne devrettiği ne de devir aldığı var... Bence çok zor... Ama umarım devredilir... Herkes rahatlar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Ağustos 2012 | 01:19 yiğit can köprülü 844 Kişi okudu

Demir İnşaat'tan Özgür Arseven' e cevap

Soru

Sevgili Tebernüş beyciğim nasılsınız, Bu kadar işinizin yoğunluğunda bizden kaynaklanan iş yoğunluğunuzun artmasının üzüntüsünü yaşadığımı belirtmek isterim. Geçtiğimiz hafta değer verdiğimiz ve bizim için, diğer müşterilerimiz gibi çok önemli olan bir arkadaşımız Özgür Arseven 09.09.2011 senesinde B blok 3. Kat 66m2 1+1 Site içine bakan bir daireyi 145.000 TL?ye satın almıştır. 100. 000 TL peşin, aylık 1.300TL taksitler 29.400TL?de teslimde ödemek kaydı ile daire satışı gerçekleştirilmiştir. Arkadaşımız her ay gelerek 1300 TL taksitlerini düzenli olarak kredi kartından ödeme yapmış ve yapmaya da devam etmektedir. Bu arkadaşımızın peşin ve ödediği taksitlerle firmamıza yapmış olduğu toplam ödeme 114.300 TL ?dir. Arkadaşımızın, şahsım ve firmam hakkında eleştiri ve ithamlarda bulunurken, o an ve o gün başka şeylere kızıp, üzüntü ve sinirinden kaynaklanan kendinin bile inanmayıp kabullenmediği şeyleri yazdığına inanıyorum. Demir İnşaat 28 senelik bir firma olup on binlerce insanı ev sahibi ve binlerce insanı iş yeri sahibi yaptı. 28 yıllık geçmişimize baktığımızda tabiî ki alıcılarımızın istek ve dilekleri doğrultusunda yapıcı eleştiriler aldık fakat sizi temin ediyorum ki bu arkadaşımızın yazdığı şekilde suçlama içeren olumsuz eleştiriler almadık. Firmam ve şahsım adına Allah?ıma milyon kere şükürler olsun hesabını veremeyeceğimiz hiçbir şey yapmadık. Tüm müşterilerimiz ve dostlarımız bilir ki Demir İnşaat temel atma törenleri yapmaz, zamanında bitirip ve süresinden önce teslim ettiği projelerinde İskânı alıp kat mülkiyetini kurup çok güzel bir organizasyonla insanlara evinize hoş geldiniz partisi düzenleyerek kat mülkiyet tapularını dağıttığımız törenler düzenleriz.Arkadaşımızın belirttiği kampanya konusuna gelirsek biliyorsunuz ki her sektörde olduğu gibi biz ve bizim gibi firmalar da yapılan analiz ve tespitler doğrultusunda önemli günlerde ve belirli dönemlerde kampanyalar yaparız. Ama bu kampanyaları yaparken bu arkadaşımızın bahsettiği gibi önceki dönem satın almış olan müşterilerimizi zarara uğratacak bir kampanya düzenlemeyiz. Kampanya içeriğimiz peşin ödemede %11 iskonto veya kredisini 11 ay sonra ödeyebileceği ödeme seçeneklerinin yanında 5?i bir yerde kampanyası olarak belirlenmiştir.5?i bir yerde kampanyanın detayı ise; alıcılarımıza zaten standart olarak verilen ve teknik şartnamede de belirtilen ankastre ocak + fırın + davlumbaz ürünlere ek olarak bu kampanya ile de buzdolabı ve bulaşık makinası ilave edilmektedir. Yaptığımız her kampanyada mutlaka bir eleştirisi olan bu arkadaşımız yine mail atarak bu kampanyadaki ankastre hediyeleri talep etmesi üzerine yetkili arkadaşımız kendisine cevap yazarak detaylı konuşmak üzere satış ofisine davet etmiştir.Yapılan karşılıklı görüşmede kampanyanın satış stratejisi anlatmış fiyatların farklı olduğunu, kampanyaların da her zaman geçmiş dönem alıcılarına değil bulunduğu dönem alıcılarına yönelik yapıldığı anlatmış. Kampanyanın kendisinin aldığı tarih ve koşullar göz önünde bulundurularak uygulandığında bile almış olduğu satış bedeline asla denk gelmediğini dairesinin aldığı günden bugüne kadar %30 prim yaptığını belirtilmiş. Arkadaşımız bizi eleştirirken insanların dini duygularıyla oynadığımızı, masum aileleri kandırdığımızdan bahsetmiş. Allaha çok şükür bizim böyle bir şeye ihtiyacımız olmadı olmazda hele ki ben şahsım ve firmam kimsenin dini duygularıyla oynamak o zaaflarından faydalanmak gibi bir düşüncemiz asla olmadı ve olamaz. Yapılan binaların sağlamlık konusuna gelince de şahsımı ve firmamızı bilen bilir ben depremden çok korkarım yaptığımız tüm binalarda kendim ve çocuklarım içinde yaşayacakmış gibi zemin raporlarını alınır. Statiğinin profesyonel ekiplerce yapılmasına rağmen onunla da yetinmeyip her bir binanın oturum zeminini hafriyattan sonra da tek tek zemin raporları detaylı bir şekilde yenilenip analiz yapılarak bloklar oturtulur. Arkadaşımızın almış olduğu Ayışığı Vadi Evleri projemiz kurulu olduğu 15 dönüm arazinin tamamı harf edilerek üç kat otopark yapıldı ve blokların altına 184 tane 14 metre boy 85 santim çapında Fore kazıklar kullanıldı. Bize yapılan ?? Demir İnşaat deprem yönetmeliğine uymuyor sağlam bina yapmıyor ? ithamını bir hakaret ve suçlama olarak kabul ederiz. 28 senedir hiçbir müşterimizle şuana kadar ?? siz bunu taahhüt ettiniz de yapmadınız?? diyaloğuna bile girmedik aksine Hamit bey ?? sözleşmemizde bunlar yoktu siz bunları da yapmışsınız bizden herhangi bir talepte bulunacak mısınız ??diye sorular geldi sözün kısası ben bu arkadaşımızın da çok düzgün bir arkadaş olduğunu biliyorum o yazdığı yazıdan sonra üzüldüğüne inanıyorum. Arkadaşımız ??Hamit Demir %30 daireler prim yaptı diyor ama ben paramı almaya kalksam banka faizi kadar artmış görünüyor satıyorum desem daha az para ödeyecekler bu evin değeri artmadığını gösteriyor?? diyor. Ben 11 ay önce aldığı belirli bir kısmını peşin kalan kısmını vadeli olarak ödemeye devam ettiği gayrimenkulunden satış ofisine gelerek yazılı olarak vazgeçtiğini bildirmesi halinde bugüne kadar yapmış olduğu ödemeleri üzerine %25 prim vererek parasını hiç tereddütsüz banka hesabına göndereceğimi taahhüt ederim. Sevgili Tebernüş beyciğim bizden kaynaklanıyor gibi gösterilen bu olumsuzlukları yaşanmamış kabul ediyor, şahsım ve firmam adına siz şahsınız ve değerli okuyucularınızdan helallik istiyorum. Teşekkür ediyorum. Hamit Demir

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Ağustos 2012 | 11:19 Hamit Demir 844 Kişi okudu