morgıc kapatma cezasını geri alabilirmiyim

Soru

2010 yılında kullandığım konut kredisini altı ay taksit ödemesinden sonra elime para gectiğinden dolayı krediyi kapattımkapatırken banka benden yüzde iki kapama cezası olarak 1300 tl tutarında para aldılar bu parayı hakem heyetine müracatla alabilirmiyim teşekkürler iyi calışmalar .

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
31 Ağustos 2016 | 12:43 isa yabuz 829 Kişi okudu

Mersivene bebek arabası koyabilirmiyizz

Soru

Merhabalarr bişey danışmak istiyorum ..4katlı bi binada oturuyorum ve asansör yokk ve bebeğim var bebek arabasını bodrum katının merdivenlerine koyuyorum...ama giriş dairenin sahipleri bana sölemek yerine duvara yazılar asıyolar vee ben bu alanın ortak kullanım alanı olup olmadığını merak ediyorumm...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
30 Ağustos 2016 | 13:05 Yasemin pektaş 830 Kişi okudu

Tehvid işlemi işlemi için

Soru

Merhabalar Kendi arsamız 2638 m2 komşu arsası 2038 m2 ve 732 m2 yol satınalma vardır. 5000 m2 yi bulup.0.50 emlasdan yararlanmak istiyoruz.Sormak istediğim 3036 yasa için 2/3 çoğunluk yeterli oluyor.Bu oran tevhid işlemi içinde geçerli midir.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
23 Ağustos 2016 | 12:27 ALİ TÜRKMEN 830 Kişi okudu

MANEVİYAT HAKKIMA DOKUNULMASIN

Soru

Merhaba Tebernüş bey benim altı dükkan üstü ev olan iki katlı müstakil binam var bizim mahallemize kentsel dönüşüm geldi bende kentsel dönüşüm kredisi çekip binamı yıkıp yenilemeyi düşünüyorum ne yapmam gerekir bilgilendirirseniz sevinirim saygılarımla

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
06 Ağustos 2016 | 14:14 AYŞE ÇETİN 830 Kişi okudu

Sapanca Konut Projesi Satisi Hakkinda

Soru

Tebernus Bey merhaba; Sapanca'da konumlandirdigimiz 7 villadan olusan bir site insaatimiz var. Zamaninda tavsiyeler ile sizin Arap yatirimcilar ile nasil irtibata gecebilecegimiz konusundaki yazilarinizi ilgi ile takip etmistik. Ancak her sorunun sonunda belirtilen Abdullah Ciftci ile bir turlu iletisime gecip danismanlik icin bilgi alamadik. Projemizin ornek villasini bitirmemize bir kac hafta kalmisken, gelen Arap yatirimcilar ile iletisime gecmek konusunda sizden fikir istiyoruz. Bu tip abaci acentalara nasil ulasabiliriz? Simdiden tesekkur ederiz. Iyi calismalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Ağustos 2016 | 14:06 Reyhan Villas 830 Kişi okudu

halkbank toki indirimi uygulaması

Soru

merhaba iyi çalışmalar benim 19.bölgede dairem var borcu kapatmak için kredi çekcem halkbankın tkiye özel bi indirimi oluyor mu bide bunu konut kredisi olarak mı alıcaz

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Temmuz 2016 | 13:08 ümit üzen 829 Kişi okudu

Satilan daire icin alinan kapora ve alicinin caymasi...

Soru

Merhabalar,istanbul da muteahhitlikle mesguluz ve 2015 eylul ayinda bir daire satisi icin kapora olarak 75 biin tl kapora alindi ve satis bedeli 350 bin tl.kalan 275 bin tl yi ise mayis ayinda verecegini taahhut etmis ve istegine gore kapi rengi boya rengi mutfak tezgahi v.s. kendi istedigi renklerde ,diger dairelerden cok farkli olarak yspilmistir.lakin alici mayis ayinda daireyi almaktan vaz gecip ben bu daireyi boyle kucuk gormedim su eksik bu eksik gibi bahaneler sunarak almaktan vaz gectigini ve kaporasini da geri istedigini belirtmekte olup mahkemeye verecegini belirtmistir.bizde 9 aydan beri o daireyi beklettigimizi simdiye kadar satardik diye belirterek kaporayi veremeyecegimizi brlirtttil.bu durumda ne yapmaliyiz ilk davayi bizmi acalim yoksa mahkeme nezdinde haklimidir alici...tesekurler cevabiniz icin simdiden...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Temmuz 2016 | 22:30 Ibrahim kozen 829 Kişi okudu

bir senelik tahliye taahhütnamesi

Soru

ev sahibi bir senelik tahliye taahünamesi imzalattı bir sene rahatça otur.rahatsız etmem dedi.iki ay geçtikten sora dairemi satacağım daireyi görmeye gelenlere gezdirirsin der.bu işleme hakkı varmı.ne yapabilirim haklarım nedir.beni çıkarabilirmi.saygılarımla

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Temmuz 2016 | 19:25 murat hızlı 830 Kişi okudu

Engelli Raporu Olan Biri Ev Yapmaya Kalkarsa?

Soru

Evet, Sorunun başlığında olduğu gibi Bursa/Gemlik'te yaşıyorum. %82 sağlık kurulu raporum, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı onaylı Özürlü Kimlik Kartım var. Kısaca engellilere tanınan bazı pozitif ayrımları kulllanıyorum. Dünyalık bir evim yok. 5 yıldır evliyim ve kiracıyım. 5 yıldır kira ödüyorum. Babamın üstüne bir arsam var. Buraya ufaktan ufaktan ev başlayayım dedim. Araştırken araştırken daha kazmayı vurmadan 36 ile 40 milyarın beledye vs yerlere harç olarak yatırıldığını öğrendim. Hüsrana uğradım... Banka kredi vs. den faizle ev almakta istemiyorum. Eşim ve etrafımdakiler çok baskı yapıyor. Ev al, ev al diye diye ama çıkar yol bulamadım henüz. Bir yadan dan çoluk çocuk geçinmemiz lazım bir yadan da bu canım çok sıkıldı. Biraz birikmişim var ama elimdekilerini de belediye ye versem ev yapamıyorum. 3 yıl içinde de projenin tamamlanmaıs falan gerekiyor muş hayatta yetiştiremem o kdar kısa süre içinde. Biriktirsem en az 5 yıl daha gerekiyor. Durumum özetle bu. Belediye, Odalar, Denetim Şirketi ve Mütahit firmalarını Engelli vatandaşları uuyguladıkları bir indirim belli bir yüzde var mı? Bu harçlar falan olmasa çokk rahat evimi yapacağım Allahın izniyle. Yardımcı olup yol gösterirseniz çok sevinirim.Teşekkürler...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
29 Haziran 2016 | 00:17 Hasan Hüseyin BEKTAŞ 830 Kişi okudu

konut kredileri ve ilçeler

Soru

merhaba , konut kredisi alimlarında belli bir mantık var mıdır.? sonuçta ev değerlense bile verdiğimiz faiz neticesinde kar marjı azalmakta, kredi kullanımlarında nasıl bir mantık yürütmek gerekir? diğer sorum ise yatırımlık evler için favori gördüğünüz İstanbul ilçeleri hangileridir?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Haziran 2016 | 14:41 murat palaz 829 Kişi okudu