Ev sahibi mi ben mi?

Soru

Sayın tebernüs kireççi beyefendi öncelikle böyle bir platform için sizlere çok teşekkür ederim. Ben 8 aylık evliyim, evim 2 ay önce satıldı, eski ev sahibimi Allah herkesin başına versin çünkü adamın taaa kendisiydi, ben eski ev sahibim evi satarken yatırım amaçlı birileri alsın ben evden çıkmak istemiyorum dedim, oda tamam dedi ve evi yatırım amaçlı aldığını söyleyen birisine sattı, temmuz'un 7 si itibariyle yıl doldu ve ev sahibi zam yapmak istedi, yanlız biz yeni evi alan şahısla temmuz itibariyle yeni sözleşme yaparız dedik ve eski sözleşmeyi feshetmedik ve temmuz ayını bekledik dolayısıyla aramızda yeni sözleşme yok, ayrıca eski ev sahibim evi sattığına dair noterden ihtar çekmedi, aynı şekilde yeni ev sahibimde evi aldığına dair yada evden çıkmam gerektiğine dair ihtar çekmedi, şimdi konu şu, yeni ev sahibi kiraya yüzde 21 zam yapmak istiyor, bende bunun imkansız olduğunu yasalarda böyle birşey olmadığını söyledim, oda bana o Zaman evde ben oturacam çık evden dedi, bende çıkmayacağımı söyledim. Kendisinin aynı ilçe sınırları içinde ikinci bir evi var, başka bir ilçede de üçüncü evi var. Ayrıca evli bir kızı benimle aynı ilçede kirada.yeni Ev sahibi şahıs aramızda sözleşme olmadığı için beni evden çıkarabilir mi? Tahliye davası açsa ne kadar sürede sonuçlanır? Ayrıca eski ev sahibim bana mahkeme olursa her türlü şahit olacağını benim haklı olduğumu söylüyor.şimdiden teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Temmuz 2016 | 20:03 Mehmet Güneş 822 Kişi okudu

kiralanan konutun ayıplı olması

Soru

merhabalar. 3 hafta önce taşınmış olduğum evimin yatak odası cadde tarafına bakıyor ve aşırı gürültüden uyuyamıyorum. ev sahibine söylememe rağmen ilgilenmiyor. yasal bir hakkım bulunuyor mu? mesela taşınma masraflarımı( evin boyası, nakliye, temizlikçi ücretleri vs) evden çıkmak istersem ev sahibi öder mi? Ayrıca evden çıkmak istersem yapmış olduğum 1 yıllık sözleşme tek taraflı feshedilir mi? teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
23 Mayıs 2016 | 02:14 mustafa doğramacı 821 Kişi okudu

Kartalda yatırımlık

Soru

Mrblar tebernüs bey 400.000 tl bütcem var kartal da 2+1 daire almak istiyorum yatrım amaclı nerede ve nasıl bir daire tercih etmeliyim tesekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Mayıs 2016 | 23:11 Ramazan kahraman 821 Kişi okudu

esnek ödemeli projeden al sat

Soru

Tebernüş bey hürmetler. Benim size danışmak istediğim; bir türlü anlaşamayıp müteahhit e verilemeyen apt daki evimi satıp, beğendiğim ( 700-800 bin tl lik) bir projeden konut alıp sonra teslimde satmak istiyorum. Ve fakat peşinat ı ödüyorumda, param 100 küsür bin civarı eksik kalıyor. Firmalarda kalanı teslimde ödenecek diyorlar. Acaba şimdi mesela yarısı peşin gibi alsam, teslimde satıp aldığım paradan borcumu kapasam sa birazcık kar etsem diyorum. Mümkün mü? Peşin teşekkürler. Saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Mayıs 2016 | 16:38 ali demir 821 Kişi okudu

Miras kalan daire satışından doğan gelir vergisi.

Soru

Merhaba, 2013 yılında vefaat eden annemizden kalan daire 3 kardeş olarak hissedar olduk ve abim kendi hissesini 2 kardeş olarak bize 14bin tl ye sattı. Evin tapudaki değeri 45bin tl oldu ve 2016 yılında evi satıyoruz evi alan kişi konut kredisi ile 130bin tl ye alacak. Bundan dolayı biz gelir vergisi ödemek zorundamıyız.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
19 Nisan 2016 | 13:07 Şebnem özen 822 Kişi okudu

yatırım amaçlı ...daire almak istiyorum

Soru

merhaba Tebernüş bey yatırılık ve ödemem kolaylıgı açısında eskişehirde ev almak istiyorum sizce ilerisi için degerlenirmi prim yaparmı fikrinizi merak ediyorum..teşekkürler..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Nisan 2016 | 21:26 emine aydın 821 Kişi okudu

boşanmadan ortaklık sonlandırma davası

Soru

merhaba.eşimle 15 aydır ayrı yaşıyoruz.henüz boşanma davası açmadık.kredi ile alınmış(6 yılı ödenmiş 4 yılı ödenecek olan)bir evimiz var .tapuda ortağız ve ben iki çocuğumla bu evde ikamet ediyorum.bir kaç gün önce boşanma davası açmadan ortaklık sonlandırma davası açacağını öğrendim.ödemeleri yarı yarıya ödüyoruz.davayı kazanma ihtimali varmı?yada kazanamaması için benim önceden yapabileceğim bir şey var mı?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
24 Ocak 2016 | 23:09 hülya soykan 822 Kişi okudu

Kötü Mal Sahibi Sorunsalı

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, 4 katlı binanın giriş katında yaşanan bir sorunumuz var. Daire yaklaşık 12 yıldır kullanılmamaktadır. Geçen bu süre zarfında evde bulunan eşyalardan dolayı apartman girişine ara ara kötü kokular gelmekteydi. Bu durum zaman zaman kötü boyutlara gelse de bi süre sonra katlanılabilir seviyelere iniyordu. Ancak son 15 gündür giriş katındaki boş daireden akıl almaz seviyede kötü kokular gelmektedir. Apartmandaki kiracılar soruna çözüm bulamadığımız için apartmanımızı bir bir terk etmeye başladılar. Ev sahibine ulaştım ve umrunda olmadığını belirtti. Daire kapısı altından böceklerin sürekli olarak çıkmasının yanında yoğun bir lağım kokusu eşlik etmektedir. Öyle ki sağlığa zarar verecek seviyelere çıktığı aşikardır. Bu durumda ev ile ilgili nasıl bir yaptırımda bulunabiliriz? Sağlığımız tehlikede olduğu için doğru yolu bir an önce seçip bu yoldan devam etmek istiyoruz. Yardımcı olabilirseniz sevinirim Teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
11 Ocak 2016 | 11:19 Osman Çokol 822 Kişi okudu

Arsa payı düzeltmesi hakkında.

Soru

Tebernüş Bey merhaba. Öncelikle nerdeyse emlak alanında tüm soruları bulabileceğimiz bu platformu kurduğunuz için çok müteşekkiriz. benim sorum arsa payı hakkında. Seneler önce hisse tapulu bir yerimiz oldu. 3 katlı bir dairenin en üst katında oturuyoruz. Binadaki tüm daireler hemen hemen aynı teşekkülde daireler. Ancak benim arsa payım 4/30. Oturduğumuz yerde yapılar yıkılarak yenileri yapılıyor. Yakında müteahhitin bize de uğrayacağını düşünüyoruz. Ancak binadaki tüm daireler aynı olmasına rağmen, arsa payımdan dolayı benim hakkım daha az mı olacak, yoksa binadaki daireler hemen hemen aynı değerde ve büyüklükte olacağı için ona göre bir hak mı düzenlenecek? Eşraftan duyduğumuz kadarıyla yasada arsa payına göre düzenlendiğini öğrendik. Tapu hisseli, yapı da ruhsatsız olduğu için arsa payına göre düzenleneceğini ve arsa payı düzeltme davası açamayacağımızı öğrendik. Umarım bu konuda bize bir yol sunabilirsiniz. Çok teşekkür ederim.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
26 Kasım 2015 | 02:00 Orcun Erturun 822 Kişi okudu