Kiptaşın yaptığı 1999 Yılında teslim edilen Sadabad manzar

Soru

Kiptaşın yaptığı 1999 Yılında teslim edilen Sadabad manzaralı Kağıthane Terasevler'de 350.000 tl'ye 121 m2 apartman daiersi alma konusunda ne düşünürsünüz?Yoksa başka bir lokasyon mu bakayım?Tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Kasım 2011 | 14:54 İSMAİL EKİNCİ 819 Kişi okudu

merhaba ben bır ev aldım.aldıgım evın sahıbı suan ıcınde

Soru

merhaba ben bır ev aldım.aldıgım evın sahıbı suan ıcınde oturuyor kendısıne hazıranın 4 unde dugun yapacagımı evı en erken zamnda teslım almam gerektıgını soyledım ve nısanın basında bosaltacagını soyledı ve 1 ay gectı sımdı ıse cesıtlı bahaneler soyleyıp ertelıyor cıkıs tarıhını ben de guwenıp mımarla anlastım evı tadılat yapmak ıcın tadılat yetısmıcek ve magdur ollacagım cunku muhtemelen nısanın 15 ındede cıkmayacak.sozlesmemızde yazmamıs emlakcı da cıkıs zamanı YAPABILECEGIM SEY NEDIR

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Mart 2011 | 16:24 ibrahim beyazpınar 819 Kişi okudu

Merhaba Tebernüş Bey,Sizi bir süredir takip ediyorum ve çok f

Soru

Merhaba Tebernüş Bey,Sizi bir süredir takip ediyorum ve çok faydalanıyorum. Avrupa tarafında zincirlikuya'da çalışıyorum. Yeni projelerden ev sahibi olmak istiyorum. Şu anda yeni satışa sunulan bir proje yok galiba. Satışı devam eden projeler var, onlar da prim yapmış gibi görünüyor. Finanskent projesinde fiyatlar daha tamamlanmadan Avrupa konutları fiyatına ulaşmış gibi görünüyor. Bu haliyle bitmiş Avrupa konutlarından bir daire almanın proje aşamaında finanskent'ten almaktan daha mantıklı değil mi? Bunun dışında benim bildiğim şuan satışta olan projeler Nef163, Avlu 138, terrace feri ve feriloft var. Bunların dışında bakabileceğim proje var mı? Bunlardan önüzdeki 5 seneden kısa vadede hangisinde en fazla prim potensiyeli görüyorsunuz. Bir karşılaştırma yapabilir misiniz? Bir de bu projeler daha önce de belirttiğim gibi satışa sunulalı belli bir süre geçti ve zaten prim yaptılar. Acaba biraz daha bekleyip, yeni projeleri mi değerlendirmeli? Benim bildiğim sadece ağaoğlu'nun projesi var önümüzdeki 6 ay içinde beklenen. Sizin bildiğiniz başka projeler var mı? İlginiz için çok teşekkür ederim. Saygılar sunarım.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Ocak 2011 | 12:59 Şule Fikir 819 Kişi okudu

merhaba tebernüş bey.Sitenizi beğeniyor ve emlak konusunda bur

Soru

merhaba tebernüş bey.Sitenizi beğeniyor ve emlak konusunda buradan bayağı bilgi sahibi oldum.okul gibi gerçekten.saptamamı yazacağım.Avrupa Konutları 1 ,toki kat karşılığı ilk yapılarından biri(yanlışım varsa düzeltin)ilk giren markalaşıyor reklamda,sana yağı, aygaz kağıt mendil de selpak gibi,atari gibi,şirket ismi marka oluyor.avrupa konutları1 in yeri hastane yapılacak derlerdi halkalıda.şimdi birkısmı alışveriş merkezi ve avrupa konutları 1 var.Patronu siyasi nüfuzu iyiymiş bence..İyi satıldı ,primli nedeni ilk olması ve aidat ve sosyal tesis işletmesi.Aynı anda yapılan olimpiakent de ev sahipleri yürüyüşler yapmıştı hatırlarsınız.TEM konutları ve AVRUPA KONUTLARI 2 için çekincelerim ise TEM de toprak sahibi Hasan Basri Uğurlugil(fabrikasının arazisiydi)altı ay önce vefat etti halı sahada( kalp krızi)o da satış yapıyordu ama kayınpederi Kanal 6 nın eski sahibi Mehmet Kurt evlerde hak iddaa ediyor,mahkemede konu..Fiyatlarını bu seviyede tutulabilmesi başarı ama yakında düşebilir..Ses yalıtımı ve ulaşım cazibesini düşürecek bence.. AVRUPA KONUTLARI 2 de orada polis lojmanları vardı.Halkalı nın ilk projesinde polisin teki su satan kişileri vurmuştu,halkalı 1.etap ın ilk yıllar ölü doğmasında payı var.gene bu kaz fazla polis lojmanı var..bence handikap bu..bilirsiniz polis çocukları zor insanlardır.Primi düşebilir.Avrupa 3 için jandarma arazisine yapılan konutlarda ise sadece sivrisinek sorun olabilir bence,olimpiakent de göle bakan evlerde hepsi sineklik taktırmış durduramıyoruz diyorlar.gölde sazlık vb.çok.bu o çevredeki projelerde büyük sorun.bide gölet var sinek yatagı olumu bilmem ilaçlar bakarmı yönetim bilemem.ikincisi rezerve edilen emlakve toki çalışan evleri satışa çıkardıklarında ilerde fiatı etkilermi bilemem ama şimdiye kadar fena götürmedi sahipleri fiatları..Bunları da düşünmek gerek derim..Sinek o çevrenin ve sıcaklarda çöp kokusu(halkalı çöplüğünün) sorun ..kötülemiyorum yanlış anlamayın,hesaba katmak gerek bunları..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Ocak 2011 | 15:33 salih küçük 819 Kişi okudu

Sayın Tebernüş Kireçci, maillerine ulaşamadığım TOKİ yet

Soru

Sayın Tebernüş Kireçci, maillerine ulaşamadığım TOKİ yetkililerine iletilmek üzere aşağıdaki yazıyı size ulaştırmayı uygun buldum. selamlarımla TOKİ.Bu kadar zaman içinde kendi yerleşme kültürünü oluşturmuş ve bunu yabancılar dahil akademik çevrelerin kabul ettiği, yasalarla koruma altına aldığı; insanidir, doğaya saygılıdır dediği yerleşmeleri bıraktık ve savaş sonrası GEÇİCİ yerleşmelermiş gibi birbiri ardına birinin aynı kopyalaya kopyalaya binaları dikiyor, iklim, yöre, malzeme, gelenek, insan ihtiyaçları vb. gibi mevzulara kafayı takmadan bir HEDEF sayı tutturup gidiliyor. Yerleşme nedir, insan nasıl yaşar, sosyal ilişkiler nasıl bir ortamda canlı olur, doğa ile iç içe ancak olabildiğince de şehir hayatına uygun yoğunluk nasıl sağlanır gibi ZOR sorulara kafa yorulmuyor. Buna gerek duyulmuyor. Örnek kabilinden de olsa bakın bu tür yerleşmelere de gücümüz yetiyor tarzında bir uygulama dahi yapılamıyor. Yapılanlar da LÜKS ve onlarda sıradan tekrarlara dayalı ve illa ki havuzlu, güvenlikli, kapalı garajlı gettolar halinde. Yapmayın, etmeyin aklınızı başınıza alıp geleneklerinize DÖNÜN. İnsan, üst üste yaşamaz. Yan yana yaşar. Omuz omuza bir hayat sürer. Yatay ilişkiler ağı insanlar için fıtrîdir. Dikey ilişkilerin azaltılması gerekir! Bir çocuk arkadaşına oturduğu evi tarif ederken ne diyecek? Falanca site, filan blok, bilmem kaçıncı kattaki şu no.lu daire... Ne sokak, ne bir dükkan, ne bir meydan, ne bir ağaç, park, ne bir çeşme yani özellikli bir yer olmanın belirleyici hiçbir noktasını söyleyemeyecek! Yine TOKİ yoksul/fakir konutları üretiyor. Üretmeli de. Ancak bir devlet kuruluşu olması sebebiyle Yoksul/Fakir bir kültürü yansıtmaya hakkı yok! Çünkü, yararlanılması gereken geleneksel yerleşme kültürü, modernize edilmeye ihtiyaç duysa da, halen üretilen SİLOLAR gibi bir noktaya asla gelmeyecektir ve gelmemelidir. Kurulan sitelere bakın bir; toprak var, kimin? Balkonu bile yok dairelerin! Donatılar dağınık geniş boşluklar ve mekânsızlık hakim. Meydan ve sokak ne demekti bilen var mı? TOKİ iyi şeyler yapmak için zihniyetini değiştirmelidir. Para yok demek inandırıcı değil. LÜKS projeler bunu yalanlamaktadır. Bir stadyum (Seyrantepe) bile bir senede bitebilecektir. Para vardır. Gelenekte TAŞ gibi sağlam, İSTANBUL'un EYÜP ünde, FATİH inde; İZNİK'te, KASTAMONU'da, ANKARA'da, MARDİN'de, DİYARBAKIR'da, ANTALYA'da, TRABZON'da ilgi beklemektedir. Buraları sadece yıllık izinlerde fotoğraf çektirilecek yerler midir? Böyle yerlerin olduğunu bilen bildiren yok mudur? Hep beraber uyuyor muyuz? Çocuklarımızın yerleşim alanları için doğru olanı yapmaya mecburuz. Ve doğru olan da yapılanlar değildir. KARABÜK TOKİ Cevizlidere konutlarına bir bakın. Bir daha bakın! Yanı başında SAFRANBOLU varken ona inat bir site kurulmuş! Burası ile gurur duyan var mı? Gelecek İSTANBUL-KAYABAŞI konutlarından da görülüyor ki parlak değil. Çok geç olmadan bir nefeslenip bir daha düşünmeliyiz. Doğruyu bulmak zor değil. Sadece yapılanların yanlış olduğunu kabul etmekle başlayalım bir kere. Ya da hiçbir şey yapamıyorsak en azından yapılanlardan övünme işini bırakalım...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Ağustos 2009 | 09:59 Vehbi Dürüst 819 Kişi okudu

Ev satıp arsa almak mantıklı mı

Soru

Ataşehir Kayışdağı?nda 27 yıllık birbuçuk dairem var. Az kira alıyoruz, evin sürekli tamir sorunları çıkıyor. Yenileme konusunda diğer ev sahipleriyle ortak fikire sahip değiliz. Süreç uzayıp duruyor, harekete geçmek istemiyorlar ve artık çok yoruldum. Satıp arsa alsam ne tavsiye edersiniz. Satarsam nasıl değerlendirirsem kayba uğramam. Ne tavsiye edersiniz bu konuda

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Aralık 2024 | 17:35 Ayşe Binnaz 818 Kişi okudu

toki ihalesini alan firma inşaatı neden yarım bıraktı

Soru

Şanlıurfa İli Eyyübiye İlçesi Batıkent Mahallesi 2.Etap 303 Adet Konut Ve 1 Adet 7 Dükkanlı Ticaret Merkezi İnşaatı İle Altyapı Ve Çevre Düzenlemesi İşi (E- İhale) 303 konut kurayı kazanalı 2019 yılından beridir tam 4 yıldan fazla oldu yapılmasını bekliyoruz ihalesi eylül 2022 de yapıldı ihaleye alan müteahhit bununla birlikte Şanlıurfa İli Eyyübiye İlçesi Batıkent Mahallesi 3. Etap 603 Adet Konut Ve 1 Adet 10 Dükkanlı Ticaret Merkezi ve 10 Adet Dükkan İnşaatı İle Altyapı Ve Çevre Düzenlemesi İşinden aldı 2 etabın ihalesini birden kazanan firma neden inşaatı %21 aşamasındayken bıraktı hem de biz vatandaş olarak 4 yıl ihaleye çıkması 2 yılda yapılıp ev sahibi olacağız umuduyla beklerken inşaatın yapımını neden bıraktı bu kadar insanı mağdur etmeye hakları var mı hemde deprem bölgesinde yaşayan vatandaşlar olarak mağdur durumdayız biran önce evlerimize kavuşmanın hayalini bekliyoruz teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Haziran 2023 | 12:49 MEHMET YILDIZ 818 Kişi okudu

Onceki Yazlik Sorusu Hakkinda

Soru

Tebernus bey, Onceki soruma cevap verdiginiz icin tesekkurler. https://www.tebernuskirecci.com.tr/istanbulda-ev-satip-yazlik-almak/179138 Peki bu durumda evi simdi satip dolara gecip yazligi kışa doğru almak mi? yoksa satışı erteleyip benzer donemde mi harekete gecmeli?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Mayıs 2023 | 22:35 Mehmet Donmez 818 Kişi okudu

Aynı binada bulunan 2+1, 3+1 normal kat ve 4+1 dubleks dairelerde satış fiyatı belirlemek

Soru

Merhaba; Aynı binada bulunan 2+1, 3+1 ve 4+1 dubleks dairelerin fiyartları arasındaki orantı nasıl belirleniyor ? Metrekare üzerinden mı ? Mesela 100 metrekare 2+1, 130 metrekare 3+1 daire aynı katta ve aynı cephede bulunuyor. Belli bir metrekare fiyatı belirlenip onunla mı çarpılıyor ? Yada yüzde olarakmı belirleniyor? 3+1 olan 2+1 olan daireden fiyat olarak % 25 v.b. daha fazladır. Burada fiyat belirleme yönteminin bir formülü varmı ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Haziran 2022 | 13:36 Selim Türk 817 Kişi okudu