imar uygulaması ve hisseli arsa

Soru

Tebernüş bey mrb. İstanbulda bir arsamız var 1990 alınmış ,alınırken hangi parsel olduğu bellı olan çapı kayıtlarında köşebaşında . 85 metre kare bir arsamız ticari+konut konumu değerli şu an üzerinde tek kat iş yerim mevcut. İlgili belediye imar uygulaması ile bu arsamı arkda parseldeki 100 metre kare arsa ile hisseli uygulama yapmış yeni tapular çıkmış. Benım arsam cadde üzerinde köşe başında, birleştirilen arka sokakta cephesı sokağa bakan sadece konut olan bir arsa. Sİze sormak istediğim bu işlemi iptal ettirebilir miyim? ve ya parseler birleştirilmiş , ilk tapuda benım yerim köşe başı cadde üzerinde ileride yıkıp bina yaparsak benım arsamın 4/1 değeri olan bir konut arsa sahibi benim binamın bulunduğu yerde hak isteyebilir mi? burada bir haksızlık olmaz mı? birleştirilen parseldeki arsayı biri başkasına , o da borcu varmış bir şekılde başkasına satmış, Satılırken alınırken hiç bir bilgim olmadı şu an sahibi kim araştırmadım!!! Bana satın dersem satmazlarsa, kesin satmazlar.. nasıl bir yol izleyebilirim, Hissedarlar şu an sahıp oldukları konumdaki yerlerimiz resmimidir? yıkıp yeni bina yapalım desem değeri olmayan ara sokaktaki şu an ev olan hisse sahibi adam köşedeki dükanı bana ver diyebilir? Belediye neden bu işlemi yapmıştır? Geri ye dönuk itiraz edebilir miyim? edersem olumlu bir sonuç alablir miyim??

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Ekim 2015 | 00:44 h.erkan evren 817 Kişi okudu

riskli bina tespitine başvurmak için kriter değiştimi?

Soru

merhabalar Tebernüş bey istanbul caddebostan'daki evimiz için birçok inşaat firması teklif veriyor. en son teklif veren firma(Dervişoğlu) bize riskli bina raporu almak için yetkili bir firmaya başvurabilmek için gereken kriterin değiştiğini söyledi. eskiden bir tek kat malikinin bile başvurmasıyla karot alındığını ancak şimdi 3 de 2 çoğunluk çoğunluğun dilekçe imzalaması ve karar defterine yazılması gerektiği söylendi. ben csb'nin sitesini de kentsel dönüşüm hizmetleri müdürlüğünün sitesini de inceledim. kanunu tekrar okudum. ardından 2/7/2013 tarihinde 28695 sayılı resmi gazete nüshasında yayınlanan lyönetmeliğe baktım. en son 25.07.2014 tarihinde 29071 nolu resmi gazetede yayınlanan yönetmeliği de inceledim. ama bu konuda bir şey bulamadım. klasik devlet memuru zihniyeti ile internet sitesini güncellememiş olabilirlermi..acaba bakanlık internette güncelleme yapmadan uygulamaya geçmiş olabilir mi? şu anda riskli bina tespiti için tek maliğin başvurusu yeterli mi yoksa 3 de 2 çoğunluğun karar defterine karar alıp dilekçe yazması mı gerekli.. İlginiz , desteğiniz ve cevabınız için şimdiden teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Ekim 2015 | 13:41 Kemal Artalan 818 Kişi okudu

Yeşil alan ilan edilen arazilerin davaları ne kadar sürer?

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey. 2007 yılında yeşil alan ilan edilen 265 metrekare arazimiz için İstanbul/Maltepe Belediyesiyle sürekli iletişim halindeydik.Bize o tarihten itibaren arsanın artık devlete ait olduğu,değeri kadar parasının verileceği söylendi fakat çözüme ulaştırılmadı.2014 yılında dava açmaya karar verdik ve açtık.Avukatımız davaların görüldüğünü ve bilirkişi raporu beklendiğini söyledi.Yaklaşık 4-5 aydır bilirkişi raporu bekliyoruz.Bu raporun çıkma süresi nedir? Rapor verildikten ne kadar sonra arsamızın ücretini alabiliriz? 7 yıllık zararımız karşılanır mı? Yanıtlarsanız sevinirim,iyi çalışmalar...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Eylül 2015 | 12:27 Gül Duran 818 Kişi okudu

Toki fazla eğimli araziye site yaptı

Soru

Merhaba Tebernüş Bey! Kurayla TOKİ'nin yaptığı dairelerden birini almaya hak kazandık. Daire hakkında bilgimiz vardı ama site henüz inşa edilmemiş olduğundan nasıl bir çevreyle karşılaşacağımızı bilmiyorduk. 2 yıl sonra anahtar teslimine gittiğimizde site içinde kötü bir sürprizle karşılaştık. Sitenin biZim bloklara giden TEK yolu çok dik bir yokuştan oluşuyordu. Eve bazı işler için çağırdığım tamircinin söyledikleri daha çok canımı sıktı. Çok az kar yağsa buraya araç giremiyor sipariş vereceğiniz içme suyu bile gelmeZ, Acil bir hastanız olsa işiniz zor dedi. Ben TOKİ'ye karşı hukuki işlem başlatmak istiyorum. Sizden Öğrenmek istediğim şey şu; TOKİ'nin kendisini bağlı gördüğü bir şehir Planlaması nizamnamesi var mi? Ya da şehir planlamasına göre sitenin kurulacağı sahadaki yokuşun / eğimin en fazla ne kadar olması gerektiğini belirten bir standart var mi? Iyi çalışmalar diliyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Eylül 2015 | 04:17 Mehmet aya 817 Kişi okudu

Arsam Orta Havza sinirinda

Soru

Merhaba. Ben hadimkoyde 1/5000 olcekli nazim imar planinda yogunluklu konut alaninda kalmakta olan bir "arsa" aldim. Su an 1/1000 ölçekli uygulama İmar Planı bulunmamaktadır. Plan yapma yetkisi de Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nda bunun icin Belediye plan yapma yetkisi yok. Yakinda imar gelecek diyorlar. Ama benim arsa sazlidere orta su havzasinda ancak sazlidere baraji kullanilmiyor ve iptal edilecekmis. Bu konuda bilginiz var mi? Yogunluklu konut alani oldugu icin, imar gelmesi (1/1000 imar uygulamasi) ihtimali yuksek mi acaba? SImdiden tesekkuler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ağustos 2015 | 17:04 Serkan Cifoglu 818 Kişi okudu

B.çekmece tepecikteki binamı satmalımıyım

Soru

Merhaba benim tepecik hürriyet mahallesinde. 5 katli binamı var başka yatırımlar yapmak icin satmayı düşünüyorum bina 14 yıllık sorularımı yeni yapılan eğitim araştırma hastanesi. sayesinde metrosu daha yanına gelir mi burası daha çok prim yapar mi 1milyon istiyorum sizce bu mevki icin uygun mu birde binaya kredi çıkar mi bunu nasıl öğrenebilirim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Temmuz 2015 | 21:11 Melek öztürk 817 Kişi okudu

KAT MÜLKİYETİ KULLANIMI HAKKINDA

Soru

Tebernüş bey, Kat mülkiyetli ayrı tapulara sahip ikiz villamız var. Bu yer, tapuda A Blok ve B Blok olmak üzere 2 bloklu kargir apartman/mesken şeklinde tanımlanmakta. A Blok komşumuza, B Blok da bize ait. 8 yıl kadar önce yan tarafımızı anaokuluna kiraya verdiler. Bizden hiçbir şekilde bir muvafakatname alınmadı; hatta izin verip vermediğimiz nezaketen bile sorulmadı. Çocuk seslerinden ve gürültüden son derece rahatsız oluyoruz. Kendi evimizde oturamaz hale geldik. İyiniyetimizden sesimizi çıkarmadıkça, son yıllarda rahatsızlığımız had safhaya ulaştı. Biz acil şekilde burayı boşaltmalarını istiyoruz. Burası bizim iznimiz olmadan işyerine kiraya verilebilir mi? Ve buranın yeniden mesken amaçlı kullanılabilmesi için ne yapabiliriz? Şimdiden teşekkür ederim. Mehmet Güngör

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Haziran 2015 | 18:42 Mehmet GÜNGÖR 818 Kişi okudu

Kontratı nasıl iptal ederim?

Soru

Iyi günler biz 3 ay önce bir arkadaşımla 1 yıllık kontrat ile ev kiladık. Şuan arkadaşımla bazı sorunlarımız var bu sebepten evden çıkmak istiyoruz ama evde hiçbir sıkıntı yok ev sahibi de evden çıkmamıza sıcak bakmıyor. Kontratı nasıl iptal edebiliriz bize yardımcı olabilirmisiniz lütfen!

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Haziran 2015 | 10:44 Ali SALSAR 817 Kişi okudu

Karar verebilmem için fikrinize ihtiyacım var

Soru

Kayaşehir 18. Bölge de devirli ev almak mı mantıklı olur yoksa beylik düzü yakuplu mahallesinde ev almak mı mantıklı olur

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Haziran 2015 | 20:53 Ayhan kutur 818 Kişi okudu

Esenlerde ev satın almak istiyoruz

Soru

Tebernüş Bey merhaba; 230000 tl nakit paramız var ve kirada oturuyoruz. Esenler'de ev satın almaya karar verdik ancak elimizdeki paraya çok küçük m2 evler alınabiliyor. (70-80 m2) Seçimden önce ev fiyatlarının artacağı söyleniyor. Sizce elimizi çabuk tutup küçük de olsa bir ev satın almalı mıyız? Böyle bir artış olur mu? Konu hakkında yardımınızı rica ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Haziran 2015 | 09:20 ESRA DİRAK 817 Kişi okudu