Ferdileşme Tapusunun Satışı

Soru

Merhaba cevaplarınız için teşekkür ederiz. Çok faydalı oluyorsunuz. Tebernüş Bey 1 ay önce Kooperatifteki konutumuzun ferdileşme tapusu çıktı ve teslim aldık. Şimdi bu konutu satmak istiyoruz. Tapu kağıdında ferdileşme olduğu için satış bedeli 0 yazıyor. Şimdi bu konut yaklaşık 320.000 TL satarken bize vergi yada ceza çıkar mı

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
02 Mayıs 2016 | 14:01 Salih Erdim 754 Kişi okudu

emlak vergisi ödenmeli mi ?

Soru

Selamun Aleyküm Tebernüş Babama ait müstakil 2 katlı bir ev elektriği suyu ayrı tapuda 1 tane görünüyor emekli olduğu için 200m2 ye kadar olanların vergi ödememesi gerekiyormuş bu babam için de geçerli mi ? teşekkür ederim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
29 Nisan 2016 | 15:18 Mehmet AKKOÇ 753 Kişi okudu

120 dairelik projenin maliyeti

Soru

selamlar tebernüş bey sizden çok istifade ediyoruz, bir sorum olucak yaklaşık 90 metrekare büyüklüğünde,120 adet daire,her katta 4 daire olmak üzre,3 blok, her blok 10 kat,şeklinde bir projem var acaba ortalama bana maliyeti nekadar olur teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
27 Nisan 2016 | 16:39 oktay bağcı 753 Kişi okudu

arsa metre karemi öğrenmek istiyorum

Soru

öncelikle mrb.der bizleri aydınlattığın için teşekkür ederim.binamızda dubleksle birlikte 15 daire bulunmaktadır benim tapumda.arsa alanı 373.41 yazmakta arsa hisse oranı ise 88.0/1311.0 bina metre kare 89.8 yazmakta benim anlamadığım hisse oranım metre kare olarak kaç metre karedir bana düşen.15 daire eşit olarakmı paylaşılmış yoksa dubleksler fazla hissemi almıştır.bina 5 katlı orta dairelerin metre karesi düşük yandaki daireler ortaya göre metresi fazla benim dairem ise yanda yer almaktadır.cevabınız için teşekkürler iyi günler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
21 Nisan 2016 | 08:31 SEZAİ TÜRKMEN 753 Kişi okudu

hisseli arsanın tek bir şahıs tarafından kullanılması

Soru

slm bizim köyde 900 m2 hisseli arsamız var.hissedarın biri bu arsaya tapu çıkmadan daha önce ev yaptırdı.tapu çıkarırkende arsa üzerindeki evi kendi adına yazdırmış.arsayı komple işgal ediyor.diğer hissedarlara kullandırmıyor.toplam 7 hissedardan ikisi hariç (biri evin sahibi) diğerleri bu duruma itiraz ediyoruz.nasıl bir yol izleyebiliriz.cevap için şimdiden teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
15 Nisan 2016 | 00:16 arif kar 753 Kişi okudu

iskan sorunu ve aidat sorunu

Soru

merhaba sitede oturmaktayım 350 daire var mütahit iflas erteleme yapmış ve 5 yıl geçmiş iskan alınamamış şimdi yönetim bizden iskan almak için para istiyor bu parayı vermek zorundamıyız vermezsek site bize yaptırım uygulayabilirmi bide yönetimbu kararı alabilmek için genel kurul yapması gerkmezmi biz geriye dönük kimi mahkemeye vermemiz lazım yada mahkemeye verme hakkımız varmı tesekkür ederim murat öztürk

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
30 Mart 2016 | 16:26 murat öztürk 754 Kişi okudu

konut kredisi sorunu

Soru

slmsl.Bankadan konut kredisi çektim bazı tapu modellerinde avukatlık masrafını müşteri yani ben ödermişim vede ödedim, böyle bir uygulama doğrumudur acaba.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
27 Şubat 2016 | 09:36 burha inalı 754 Kişi okudu

GÜRÜLTÜ ve KOKU hakkında bilgi

Soru

Merhaba,benim sorum kısaca şu: 5 katlı aparmanın en üst katında oturuyorum.Zemin ve asma katta cafe bulunuyor.Canlı müzik ve pişirme (yemek, tost vs) kokusundan bunaldık.Belediyeye defalarca şikayet etmemize rağmen sonuç alamadım.Çevre ve Şehircilik İl müdürlüğü de bu sorunun belediyeye ait olduğunu yetki devri yapıldığını söylüyorlar.Zabıta gelince müziğin sesini kısyor, gidince açıyorlar. Camlar ve kapıları açınca ses daha da artıyor.Koku konusunda ben ayrı baca yaptım fan taktım yapacağım başka şey yok, olmadı taşın git diyorlar. Ne yapabilirim?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
26 Şubat 2016 | 15:57 Handan KARA 754 Kişi okudu

Kentsel Dönüşüm nedeniyle yeniden inşa edilecek binamız hk.

Soru

İki yıl once kentsel dönüşüm nedeniyle binamıza çürük raporu alındı. 2 gün once binanın anlaştığı inşaat şirketinden 60 gün içinde boşaltın yazısı aldık. Daire sayımız 31. Ancak 2 daire sahibi sözleşmeye imza vermemişti. İtiraz süremiz var mı? İtiraz halinde maddi olarak bir kaybımız olur mu? Teşekkürler,

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
22 Ocak 2016 | 17:04 Fikret Bulut 753 Kişi okudu

kentsel dönüşüm olan binanin ferdi iskan masrafi çıkarmı?

Soru

merhaba iyi günler kentsel dönüşümden yararlanmis eski binanin ferdi iskan masrafi cıkarmı? öncelıkle tapu masrafi cıkmadi sımdı evi almiş oldugum satici ferdi iskan için bizden 1,350tl ücret talep ediyor sizce haklı mı?? yaptigim sözlesmede tapu masraflari bana aitti ama tapuda kentsel dönüşüm oldugu için cıkmadi genel iskan saticiya ait ferdi bana ait sözlesmede ama tapu masrafi cıkmadıgı gibi ferdi iskan masrafida cıkmayacagı kanısındayım. sımdıden tskler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
03 Ocak 2016 | 12:44 turgut malkoç 754 Kişi okudu