Site yönetimi oluşturulması hk.

Soru

Merhabalar, 14 blok 28 triplex olan bir siteden tapulu olarak 3 adet ev aldım bu sitenin % 50 si kooperatif diğer yarısı ise toprak sahiplerine ait,toprak sahipleri tapu sahibi fakat kooperatif üyeleri değil çünkü kooperatif 20 yıldan beri sürüncemede,sorum şu :Kooperatif sonlandırlmadığı sürece tapu sahibi malikler yönetim oluşturulması konusunda herhangi bir girişimde bulunabilirlermi,yanıtınız için şimdiden teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
25 Temmuz 2016 | 16:00 Yunus Zeybel 750 Kişi okudu

emlak vergisi + abanmanlık masrafı

Soru

İyi akşamlar Tebernüş bey. Başakşehirde bir projeden daire satın aldık. Henüz teslim almadık. Daireyi teslim almaya giderken yanımızda 3 bin tl civarı para olası gerektiği söylendi. Parayı ödemezsek evin teslim edilmeyeceği söylendi. Adımıza emlak vergisi, dask ödenmiş ve ayrıca abanmanlık masrafı adı altında bir miktar para isteniyor. Daha hala tamamen bitmemiş proje için emlak vergisi ödenir mi? Bu istenilen ücretlerin hukuki bir dayanağı var mıdır?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Temmuz 2016 | 23:33 Selçuk akkaya 750 Kişi okudu

ipotek yapsakmı kararsızım

Soru

iyi gunler ben 6 ay once bır fırmada calısırken patronum benı bır arkadasına cek almak ıcın yolladı bnde cekı almaya gıttım ve cekı teslım aldıgıma daır cekı veren kısı ısım ve soyadım ıle ımza mı aldı ve ben o cekı patronuma ulastırdım sımdı patronum ıle o kısı alacak verecek yuzunden kavgalı benımde uzerımde bır evım var benım o gun attıgım ımzadan dolayı evıme veya bana bır sıkıntı olur

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Haziran 2016 | 18:49 kenan altınok 750 Kişi okudu

zilyetlik ederek tapu alınır mı?

Soru

Merhaba, Rahmetli babamın yıllardır bakmış olduğu bir bağımız var (yaklaşık 6 dekar) sahiplerine yada mirasçılarına hiç bir şekilde ulaşamıyoruz büyük ihtimalle yurt dışındalar yada başka ildeler..babam rahmetli oldu ve 5 yıldan fazladır ben bakıyorum. toplamda 20 yıldır bu bağı güzelleştirdik emek verdik ağaç ve asma yetiştirdik. sahiplerini bulamadığımız için alamıyoruz.. bu bağda ne gibi haklarımız var yada hangi yollarla resmi sahibi olabiliriz.. teşekkürler saygılar..

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
30 Nisan 2016 | 21:29 şeyma kaya 750 Kişi okudu

Kira Gelir Beyannamesi ve Vergi Dairesi

Soru

Merhaba, Hepsi şirket statüsünde olan kiracılarımız mevcut ve ödemeler bankaya yapılıyor. Buna istinaden kira gelir beyanı doldurup ödememizi yapıyoruz. Ancak dün Vergi Dairesinden geçen yıl beyanına ait "rakamların uyuşmaması" konusunda bir yazı aldık. Şöyle ki; kiracılarımız tahakkuk esasına dayanarak stopajları yatırıyor, biz ise tahsil esasına göre beyanımızı veriyoruz. Almadığımız kiraları haliyle beyana yazmıyoruz. Ve daireye bildirilen stopaj ile bizim beyanımız tutmuyor. Dün daireden şef olduğunu öğrendiğimiz hanımefendinin bize telaffuzu aynen şu şekildeydi : Bu ekranda adınıza ne gösteriliyorsa siz yatırmakla zorunlusunuz, almadıysanız gidin mahkemeye verin, bize ne !!" 189 Maliye dahil danıştığımız her yetkili yerin ifadesi ise; "Tahsil esasınıza bağlısınız, almadığınız kiraları gösteremezsiniz" Banka extrelerimizi götüreceğiz , ancak Mart 2016 'de vereceğimiz beyanda da aynı şey söz konusu, Vergi Dairesi ile tahsil ettiğimiz rakamlar arası neredeyse 251 milyar fark var. Dairenin söylediği gibi almadığım kiraları bildirmek zorunda mıyım, o zaman ileride kiracı ile aramızda ihtilaf olduğumda nasıl hukuki sürece girebilirim ki? Bu durumda doğrusu nedir, ne yol izlemeliyiz? Teşekkür ederim, iyi çalışmalar

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
12 Mart 2016 | 21:02 Nilüfer Dilaver 749 Kişi okudu

Kentsel dönüşümdeki evimin durumu

Soru

iyi çalışmalar oturduğumuz bina dört tarafı bahçe olan ve üzerine kurulan 280 metrekare bir arsada kurulu her katta tek daire olan bir 6 katlı bina ben ise bahçe katı dairede oturmaktayım.tapuda ise benim 280/40 yazıyor 6 kişiden 4 ü müteahhitle para karşılığı binalarını kentsel dönüşüme sokup hem oturdukları binayı yenileyip hem de bir daire sahibi olacaklar biz giriş kat ve yarı bahçe bodrum kattaki ben paramız olmadığı için müteahitle iki daire yaptırıp para vermeden bir dairemizi müteahhitde vermek ve üzerine para almak kaydıyla kabul ettik ama bize verdiği bizim evimiz bahçe katı olduğu için şu an 75 metrekare ancak teklifi 55 metrekare biz ikimiz 2+1 daireimizden 1+1 daire oluyor şimdi bizim iki kişi olarak ne yapmamız lazım müteahhit elimizi çabuk tutmazssak bana bahçe katına artık imar tapu verilmediğini söylüyor mahkemeye gitsekte bir şey çıkmayacaığnı söylüyor tapudaki 280/40 ın bize ne faydası var diğer bina sakinlerinin bize yaptıkları evden pay vermeleri lazımmı iyi çalışmalar

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
02 Mart 2016 | 13:25 metin kılıç 750 Kişi okudu

Bosphorus sitesinde yatırım amaçlı 1+0 ev almak istiyorum

Soru

Merhabalar tebernüş bey ben bosphorus tan yatırım amaçlı 1+0 45 metre kare ev almak istiyorum yatırım amaçlı olacağı için gelecekte prim yapma olasılığı yüksek bi yatırım yapmak istiyorum bana ne gibi bir tavsiyede bulunursunuz. Teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Şubat 2016 | 13:41 Ataberk öztürk 750 Kişi okudu

Ada bazında kentsel dönüşüm projeleri hakkında

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey. Özellikle rant bölgesi ada bazlı kentsel dönüşüm projelerinde 4-5 katlı yapılarak yıkılarak yerine 14-15 katlı lüks yapılar yapılmak istenmekte. Bu süreçte müteahhit firmalar ile görüşmelerimiz bulunmakta. Belediyemizin artı %30 vermesine rağmen task katsayı 0.4 ile çarpımı sonrası inşaat alanı metrekaresi ciddi anlamda düşmektedir. Şu anki mevcut yapımızda benim 100 m² lik dairem olmasına rağmen benim son noktada dairem net 60 m² ye düşüyor. Müteahhit firmanın yaklaşımı iş bittikten sonra yeni yapının ederi üzerinden işi bitiriyor. Müteahhit firma 60 daire sahibi ile anlaşıp 110-120 dairelik proje çıkarabiliyorsa çok ciddi bir kar oranı olduğunu düşünüyorum. Bizim buradaki amaç ve isteklerimiz herkesin haklarını en iyi şekilde koruyarak hakettiklerini alabilmesi. Yani dairem 100 m² ise bunun ben maksimum %15 metrekare kaybı yaşamak isterim. Bu konuda bize yardımcı olup aydınlatabileceğinizi can gönülden diliyoruz. Teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
11 Ocak 2016 | 10:49 Ahmet Duran 750 Kişi okudu

Gokturk bahce kati daire

Soru

Tebernüş bey merhaba Yeni evlenecegim icin daire arayisindayim , Gokturk'te 2+1 bahce kati alti otopark olan bir daire almayi dusunuyorum. Fiyati 500.000tl bandinda. Sizce 3-4 sene oturmak ve daha sonra satmak icin fiyat uygun mudur ayrica bahce kati ve alti otopark olmasindan dolayi rutubet veya farkli negatif etkenlerle karsilasabilirmiyiz? Tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Ocak 2016 | 16:22 Yigit kucuk 749 Kişi okudu