merhaba, ev kredisi kullanmayı planlıyoruz fakat su an faızler

Soru

merhaba, ev kredisi kullanmayı planlıyoruz fakat su an faızler cok yuksek, aynı zamanda ev fıyatları da yuksek. sızce konut kredısı fazılerınde ve ev fıyatlarında dusus olur bu sene ıcınde ? tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ocak 2012 | 16:15 burcin telli 752 Kişi okudu

selamlar tebernüş ben belediyede zabıta memuru olarak çalış

Soru

selamlar tebernüş ben belediyede zabıta memuru olarak çalışıyorum arkadaşlarla birlikte sancaktepede yeni yapılacak olan sinpaş eviya gayrimenkule ait projeden 1+1 daire almayı düşünüyoruz fiyatı 208.000 tl lokasyon olarak ta güzel bir nokta samandıra mevkiinde lagün,ağaoğlu ve kelebekia projelerinin orda köşe parsel yalnız çekincemiz şu yönde 1+1 daireler yatırım için ne kadar doğru sizce 1+1 mi yoksa 2+1(fiyatı 313.000 tl ) mi daha fazla değer kazanır fiyat bize doymuş olarak geldi sizden bir durum değerlendirmesi rica ediyorum iyi aksamlar(

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Kasım 2011 | 22:00 ahmet baykal 752 Kişi okudu

Merhaba.. Farklı bir yatırım alternatifi için benim papatyala

Soru

Merhaba.. Farklı bir yatırım alternatifi için benim papatyalardan birini satışa çıkardım. Alacağım yer biraz pahalı, kredi kullanmadan almak için satayım diyorum, ama biraz kafam karıştı. İlanı koyduğumdan itibaren epey kişi aradı, fiyatımı 130.000 tl + tapu masrafları (pazarlıksız olarak koydum). Geçen gün bir müşteri illa yüzyüze görüşmek istedi, 126 bin + tapu masrafları teklif etti. Kabul etmedim, aynı gün 3 kez daha aradı ısrar etti. Ben farklı bir şey almayı düşündüğüm için fiyatlamayı böyle yaptım ama sonrasında bugün bölgeye gittim, biraz araştırdım. Özellikle papatya, story nin olduğu bizimkent köprüsünün olduğu bölge için fiyatlar ve talep çok farklı gözüküyor. Papatyanın hemen önünde smile life diye bir inşaat tamamlanmış, satışlarını inşaat bitince yeni başlamışlar. 1+1 leri net 60 m2, ama çok da hoşuma gitmedi, 160 bin tl başlangıç fiyatları.. Denemek için ciddi gibi gözüktüm 145bin teklif ettim, satmadıklar.. Sonrasında ortadaki büyük arazide newista residence diye 30 küsür katlı 3 blok bir proje yapılıyor, 2014 haziranda teslim. net metrekaresi 40 olan en küçük 1+1 dairenin başlangıç fiyatı 140 bin tl.. Keza yan yolda bahçe palas diye bir proje başlıyor, 24 ay sonra teslim, henüz temel bile atılmamış.. 40 m2 net en küçük 1+1 ler 120 bin tl den başlıyor. Papatyalardan birini satarak paramı yatıracağım yer şehrin içinde gayet iyi bir yatırım, bundan adım gibi eminim.. Ama yukarıda yazdığım doneleri ele aldığımda acaba bu yeri az miktar kredi çekerek mi alayım diye düşündüm.. Keza bahsettiğim müşteriden bir önceki gün yine birine evi göstermek için bölgeye gitmiştim, o bey de illaki o parselden ev almak istediğini, innovia ların bulunduğu alt bölgeye inmek istemediğini söyledi. Anladığım kadarıyla bölgede ciddi bir sınıf farkı oluşmuş ve bu yukarıda bahsetttiğim henüz temeli atılmamış projelerdeki fiyatlardan da anlaşılacağı üzere fiyatlarada yansımış. Smile Life isimli projede peşin para önerdim, adam 145 bin e yüzüme bile bakmadı.. Kaldıki satışlara yeni başladılar.. Demek oluyor ki ciddi bir artış var. Bunda metrobüsün payı nedir? Sizce bu değer artışı suni mi yada değil ise öyle sanıyorum ki çok daha ciddi oranda bir artış olacak. Sizce? Şehrin içinden alacağım yeri bu duruma göre az miktar kredi kullanarak mı alayım yoksa satıpta mı alayım, ne dersiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Ekim 2011 | 21:45 Aykut ANIL 752 Kişi okudu

merhaba Şua inşaat Elite Side hakkında düşüncelerini almak

Soru

merhaba Şua inşaat Elite Side hakkında düşüncelerini almak istiyorum.pendik de elite side yakınlarında bir dükkanım var. onu satıp elite sideden darie almak mı yoksa dükkanı satmayıp kirasını almak mı avantajlı.dükkanın kirası 700 tl.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ağustos 2011 | 13:56 Bahar ince 752 Kişi okudu

ali : biremlakcının stesinde 265000 tl ye gördügüm ilan üze

Soru

ali biremlakcının stesinde 265000 tl ye gördügüm ilan üzerine gidip evi bir belge imzalatmak suretiyle gördüm daha sonra evin güzel ancak benim için pahallı oldugunu söyledim ve almaktan vazgeeçtim ancak 10 gün sonra aynı evi internette başka bir emlakçı sitesinde 255000 tl ye görünce hemen aradım ve onlara da ben bu evi başka bir firmadan gördüm ve birbelgede imzaladıgımı söyledim onlarda bu bir alış veriş iş dediler bizde daha ucuz bir şekilde alabilirsin dediler ve evi onlarda belge imzalatarak gösterdiler şimdi nasıl oluyorda aynı ev iki ayrı firmada farklı fiyat olabiliyor ve ben de müşteri olarak ucuza alma hakkına sahip degilmiyim size şunu sormak istiyorum ben sonra ki emlakcıdan bu evi alırsam ilk gördügüm ve pahalıolan firma ile sorun yaşarmıyım bana bir haksızlık yaparlarmı bana sadece ev gösterdiler hemde faiş fiattan ayrıca ev sahibi ile de aramızı bulma ya da çalışmadıla racilen cevap verirseniz sevinirim saygılarımlaALI BEY ilk emlak komkisyoncusu ile davalik olursaniz davayi kaybedersiniz...keske internetten baska bir emlakcininda evle ilgili ilani gordugunuzde ilk size evi gosteren emlakci ile temasa gecseydiniz.. ve durumu ona anlatsaydiniz... ilk emlakcinin araciligi ile satici ile bir araya gelmeyi deneseydiniz... emlakcinin aracilik faliyetine devam etmesi yonunde imkan tanisaydiniz.. eger ilk emlakci sizi satici ile karsikarsiya getirmeseydi kisaca sozlesmeden dogan yukumluluklerini yerine getirmediginden kendisi ile yaptiginiz sozlesmeyi fes etme yolunu secebilirdiniz.. gerci sizin ilk emlakci ile yaptiginiz sozlesmenin (yer gosterme belgesi) icerigini bilmemekle beraber emlak komisyonculari odasinin standart yer gosterme belgesi ise imzaladiginiz davayi kaybedersiniz...bununla ilgili emsal mahkeme kararlari var...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Mayıs 2011 | 23:17 tarik gursoyu 751 Kişi okudu

D E Ğ E R Ü Z E R İ N E¦ Değer, bir şeyin önemini belirtme

Soru

D E Ğ E R Ü Z E R İ N E¦ Değer, bir şeyin önemini belirtmek için ortaya konan soyut ölçü, karşılık veKıymet şeklinde tanımlanmaktadır. O halde değerin gerçekte önem Olduğunu söylemek yanlış olmaz. Bu soyut kavram, genel olarak malın alım ve satım sırasındaki para karşılığı veya Pahası anlamına gelen fiyatla ölçülür. Değerleme işlemi ise, mal, gelir ve haklar ( kaynak hakkı, geçit hakkı, irtifak hakkı vb ) bilimsel yöntemlere göre değer belirleme tekniğidir. Özellikle sanayi tesislerinin taşınır ve taşınmaz varlıklarının değer tespitinin yapılması çok yönlü bir çalışma gerektirmektedir. Bir tesisin ekipman değerini tahmin edebilmek için mevcut ekipmanla ilgili konuların Tamamında geniş bilgi birikimine sahip olmak gerekir. Ancak bu durum pratikte mümkün olamayacağından; değer tespit çalışmalarındaYaklaşım metotları uygulanır. Bu bakımdan, değerleme çalışmasının sonuçlarıHiçbir zaman mal varlıklarının kesin değerlerini değil, yaklaşık değerini yansıtırKaldı ki bir malın değeri zaman, koşullar, amaç ve malın özelliğine göreDeğişim göstermektedir.Uluslararası Değerleme Standartları (UDS), 6 Mart 2006 tarihinde œSermayePiyasasında Uluslararası Değerleme Standartları Hakkında Tebliğ ile yürürlüğeGirmiştir. Değerlemede, mülkün pazarda alınıp satılabileceği para tutarının belirlenmesi yanında, mülkün ekonomik fayda veya fonksiyonunun tespitinde de yararlanılabilir. Ekonomide birçok değerleme kavramları vardır. Bunlar, piyasaDeğeri, vergiye esas değer, maliyet değeri, yatırım değeri, sigorta değeri vb.Bir taşınmazın değerini oluşturan esas faktör insanların duygu veDüşünceleridir. Yani insanların istekleri ve ihtiyaçları önemli unsurlardır. Bununla birlikte ekonomik ve politik faktörler de taşınmazların değerini etkilemektedirler. Zaten bu faktörler de gerçekte insanlar tarafından yönetilir veya bunlar insanlar tarafından etkilenir. Bir taşınmazın değerini etkileyen unsurları içsel ve dışsal faktörler olarak tanımlamak mümkündür. İçsel faktörler, doğrudan taşınmaza ilişkin olan fiziki koşullar, fayda ve devredilebilirlik gibi unsurlar olmakla birlikte; dışsal faktörler, doğrudan taşınmaza ait olmayan, taşınmazın dışında ekonomik ve sosyo-kültürel unsurlar ile yasal düzenlemeler gibi esasları içermektedir. Bu bakımdan, değerleme işleminde elde edilen bilgilerin nicelik ve niteliği ile verilerin analizi kullanılan yöntem ve teknikler kadar önemlidir.Dolayısıyla veri türlerinin ayırımını yapmak, güvenilir veri kaynaklarını araştırmak, elde edilen bilgileri yönetmek ve analiz etmek, değerleme işleminin sağlıklı yapılması kadar önemlidir. Bu asama üç işlemi içerir. Bunlar; 1- Verilerin Toplanması, 2- Verilerin Düzenlenmesi, 3- Verilerin Analizidir. Ö D E VYaşamımızda önem arz eden ( bizim için önemli olan ) canlı ve cansız tüm varlıklar gerçekte birer değer ifade eder. Burada varlık; öncelikli tanımıyla insan, geniş anlamda çevresini kuşatan her türden canlı varlık, maddi anlamda ise; kuşkusuz maddi değerler bütünüdür. Manevi ve ahlaki değerlerin de sözü edilen bu bütün içersinde değerlendirilmesi gerekmektedir. Hayatın devamı süresince varlıkların karşılaşmakta olduğu bu duygu; sevgi, istekler, ihtiyaç, ( gereksinim ) önemsemek, karşılığını vermek, ücret veya bedelini ödemek, ( Bedel her zaman ücret olmayabilir¦ ) takas gibi somut veya somut eylem veya işlemlerle bir ölçüde giderilmeye çalışılmaktadır. Bu duygunun noksanlığı veya tam olarak karşılanamamış olması sadece insanlarda değil, duyguya sahip diğer canlılarda bile ruhsal veya bedensel rahatsızlıklara neden olabilmektedir. O halde değer; yalnızca maddi değil, ruh hali ile de ilgili bir kavram haline gelmektedir. İnsan, canlı ve maddi varlıklarla ilgili olarak karşılaştığı her olay ve objeyi aslında œ Değer œ ölçüsünde algılamakta, yorumlamakta, benimsemekte veya ret etmektedir. İnsan aynı zamanda değer üreten bir varlıktır. Bütün değerlerin ise; birey tarafından karşılanması imkÖ¢n dÖ¢hilinde değildir. İnsan olarak hiç durmaksızın œ değer œ üretir ya da en azından bu beklenti, insan olmanın erkini teşkil ederken; bir yandan da üretilen değerleri kullanırız. Bir başka deyişle; bunlar olmadığı zaman, bir değer ifade etmeyiz. Başta insan, sonrasında diğer canlılar, maddi varlıklar, manevi ve ahlaki değerlerin yaşamımıza olan etkisi, bir yatırım aracı olarak gayrimenkul değerleme sürecinde; sözü edilen değerler bütününün bu sürece etkisi konusunda neler düşünüyorsunuz? İnsan, gayrimenkul ve değerler üçgeni içersinde; yukarıda yazılı, œ Değer Üzerine¦ œ başlıklı yazı çizgisinden ayrılmaksızın; konuyu irdeleyerek anlatınız. bana yardımcı olabılırmısınız?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Mart 2011 | 11:12 neslihan fırat 752 Kişi okudu

kemal karaca adlı okura yanıt:kendimi tutayım dedim ama yapam

Soru

kemal karaca adlı okura yanıtkendimi tutayım dedim ama yapamıyacağım.Kemal Bey, bankalar BBDK kararına göre zaten 2006 yılından itibaren bitmemiş binalara veya projelere kredi verirken % 75'ine kadar kredi veriyordu.Bunu yeni birşey olarak alğılamanız daha önce hiç konut kredisi kullanmadıgınızı veya konutla ilgilenmediğinizi gösteriyor.Bence oturdugunuz yerden,kulaktan dolma haberlerle hareket etmek,eyyamcılık yapmak yerine önce araştırın.Sevgili ugur mumcunun bir lafını tekrar hatırlatmak isterim ' bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz '.Saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Aralık 2010 | 11:08 damla tan 752 Kişi okudu

merhaba silivride 58 tl den aldığım sanayi arsası fiatının

Soru

merhaba silivride 58 tl den aldığım sanayi arsası fiatının ,2sene içinde 200 tl olması fiatın şişirilmiş olduğunu gösterir.etrafta yapılan hiçbir sanayi tesisi olmamasına rağmen fiat yükseliyor, ve yerinize ne yapacağınızı bilmiyorsunuz.bir bölgede hikaye bitince hemen silivrinin başka bölgesinde yeni hikaye uyduruluyor.yeni hikaye cezaevinin olduğu bölge teknoloji bölgesi olacağı söylenerek fiat şişiriliyor.geçen sene ile bu sene arasında 100 de 100 fiat arttırıldı.sizin bir arsanız olsa bu fiatlardan satamazsınız.emlak çılar arasında fiktif satışlar yapılıyor.sayın kireççi hangi bölgede nekadar arazi satışı yapıldığını belirten bir açıklama yapılsa herşey daha şeffaf olur. sonuç olarak şu anda yüksek fiatlardan alanların uzun müddet ellerinde kalacağı prim yapmayacağını düşünüyorum. silivrinin yeni imar planlarında önemli bir bölge olacağı İMP planlarında görünüyor.bunu kimse inkar edemez.risk ise İBB ile silivri BLD yesinin ayrı partilerden olması bölgenin gelişimini uzatacak.büyük spekülatörler 2007 senesinden itibaren bölgede yerini aldı bu tarihlerde bölgedeki örnek fiatlar küçük kılıçlıda minimum 5 tl idi sanayi imarlı alipaşada ise 30 tl civarındaydı .bunu borsa gibi düşünebilirsiniz .benim önerim gaza gelmeyip uygun fiatlardan alırsanız problem yok .çünkü çok fazla satılık yer var yazın fiatlar daha şişik ,kışa doğru daha ucuz olur.ben sanayi arsası olarak çerkezköy OSB yi öneririm,ayrıca tekirdağ OSB çünkü liman çok yakın çorlu tekirdağ arasında yük treni bağlantısı yapılıyor m2 fiatları 50 tl civarı İMP planlarında her iki yerinde önemli bölge olduğu görünüyor .çerkezköy OSB de ise fiatlar 80 usd civarında burada her türlü arazi alınır.hem konut ,hem sanayi arsası ,hemde tarla alınabilir.daha ucuz sanayi arsası olarak edirne OSB m2 si 10 tl civarı buraların terkleri yapılmış devlet tarafından desteklenen yerler olduğunu unutmamız lazım.ayrıca doğan holdingin dünya standartlarında trakyada yapacağı örnek sanayi sitesini incelemek lazım.marmaray ile istanbuldan edirneye 1 saatte gidilecek.bölge çok gelişecek.sayın kireççi İMP planlarını sitesinde ayrıntılı olarak yayınlarsa daha geniş kitleler bilgi sahibi olur.iyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Nisan 2010 | 22:59 ferit ülgen 751 Kişi okudu

Merhabalar,Sitenizdeki haberlerden Eminevim diye bir firmayı du

Soru

Merhabalar,Sitenizdeki haberlerden Eminevim diye bir firmayı duydum. faizsiz sistemle ev sahibi yapıyorlar.bu firma güvenilir midir acaba? ev alınabilir mi? sistem yasal mıdır?tesekkurler..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ağustos 2010 | 17:08 barış atam 752 Kişi okudu

Emlakçı ile yapılan sözleşmeden cayma

Soru

Merhaba, 01.06.2025 tarihinde beylikdüzünde bir emlakçı ile esenyurttaki bir sitede bulunan bir daire için bir kısmı peşin bir kısmı kredi olacak şekilde anlaştık ve sözleşme yaptık. Emlakçı kendi ayarladığı bankaya beni yönlendirdi. Fakat almamız gereken krediden daha düşük miktarda bir kredi çıkarabildi banka ve bu miktar evi alabilmem için yeterli olmadı. Bunun üzerine ben yeterli kredi çıkmadığı için konuttan vazgeçtiğimi belirtmeme rağmen emlakçı beni kalanını bireysel kredi olarak cekin doye zorladı vazgeçerseniz verdiğiniz kaporanın haricinde ayrıca 130bin gibi bir cezai müeyyide ile karşı karşıya kalacağımı soyleyerek beni tehtit etti. Sozleşmemde kredi çıkmazsa sözleşme fesh olunur diye madde olmasina rağmen "eve kredi çıkıyor size çıkmiyorsa üstünü bir şekilde tamamlayın o sizin sorununuz" gibi söylemlerde bulundular. Ayrıca evi bize pazarlarken sitenin havuzlu spor salonlu otoparklı falan olduhunu ayrica daireye kiracı koymak isterseniz kiracınında hazır oldugunu söylemişlerdi. Ama sonradan ögrendikki sitedeki havuz bir yıl önce kapatılmış spor salonu sauna vsde zaten yokmuş. Sadece otoparkı varmış ve fahiş bir aidatı mevcut. Ayrıca site ile alakalı elektrik su ve doğalgaz kesintisi olduğu asansörlerin devamlı bozuk oldugu gibi şikayetler duyduk. Şi.di sorum şu bu kadar durumun üzerine vazgeçmemiz durumunda bu cezai müeyyidelere katlanmak durumunda kalır mıyız? Cevabınız için şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Haziran 2025 | 17:10 Volkan Durgut 750 Kişi okudu