Esatpaşa İmariskan blokları

Soru

merhabalar kolay gelsin benim sorum yılan hikayesine dönen esatpaşa imar iskanlarla alakalı belediyeye soruyorum çevre şehircilik bakanlığında biz müracatımızı yaptık diyorlar çevre şehirciliğe soruyorum cvp alabilene aşkolsun yani kentsel dönüşüm gibi parti ve oy üstü insani bir olayı neden senelerdir ertelerler Büyük şehir bel. ile ilçe bel . ayrı partilerden olması buna bir etki olabilir mi bunları bir kenara atarsak sizin bu bölgeyle alakalı dönüşüme dair bir çalışma var mıdır?? şimdiden teşekkürler ii çalışmalar. (sorudan çok dert yanmış gibi oldum ama kusura bakmayın artık :)) )

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Mart 2015 | 18:31 Samed Murat Yürekli 644 Kişi okudu

Kentsel dönüşüm hakkında hocam

Soru

Hocam öncelikle Merhaba Yeni Mahalle Huban Sokak ta kentsel dönüşüm yapılabilecekmi. Bir sürü idda sunuluyor ama sizin görüşünüzü öğrenmek isterim.İkamet ettiğim bina epey eski.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Mart 2015 | 04:54 volkan küçük 644 Kişi okudu

Kentsel dönüsümde kiraciyi nasil cikartabilirim

Soru

Sayan Teberrüsüm Bey Kentsel dönüsüm izni aldigim binadaki kiraciyi nasil cikartabilirim Kiraci cikmak istemiyor ev sahibi olarak ne gibi haklarim var

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Şubat 2015 | 17:13 Ferhat Yücel 643 Kişi okudu

MAHKEMELİK OLUR MUYUM?

Soru

Sıfır bir dairede 2 sene sorunsuz oturdum.15 şubat'ta evi boşalttım ve boyatıp temizledim,duvara çaktığım 4 adet çivinin yerini bile alçılattığım evi teslim ettim.Ev sahibi boyayı beğenmemiş ve bu evin hali ne gibi karşılık verdi.Sadece eşimle yaşadığım evi ne kadar pisletebilirim ikimizde çalışıyoruz zaten.Eski ev sahibim evi tekrar boyatmamı istiyor.Yasal bir dayanağı var mı bu durumda bana yaptırımı ne olabilir?Oturduğum mahallenin yarısı ev sahibime ait ama herkesin kirasını elden alıyor,bizi dava etmeye cesaret edebilir mi?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Şubat 2015 | 15:48 SEZEN YILMAZ 643 Kişi okudu

Tek tapu olan tarla nasil uce ayrila bilinir

Soru

Tebernus bey size bir sorum daha olacak. Biz 3 arkadas bir tarla aldik tapu benim uzerime. Bu tapuda obur hak sahiplerinîn ismi ni bildirme imkanimiz varmi Tesekur ederim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Şubat 2015 | 21:41 Ercan Turgut 644 Kişi okudu

Kira yardımını nasıl alabiliriz

Soru

Sayın Kadir bey Mayıs 2014 yılında, oturduğumuz binayı kentsel dönüşüm kapasamında mütahite verdik ve evimizi boşalttık, Babam üst katda ben alt katda oturuyordum, ev tapusu babamın üzerine. Kira yardımı için başvurduk, birkaç ay sonra mahallemizden bazılarına kira yardımı yapılmaya başlandı fakat biz alamadık, sürekli beşiktaşa gidip geldik, fakat dosyamızın kaybolduğu söylendi, Tekrar başvuru yaptık, bu seferde kanun değişti tek kira veriyoruz dediler, biz bu durumdan mağdur olduk, aylardır bugün yarın diye kira yardımı bekiyoruz, Komşularımızın bir kısmı yıkılan dairesi kadar kira yardımı alırken diğer kısmı bunu alamıyor, bu sosyal adelet açısından büyük bir haksızlık, Eğer biz evimizi mütahite verirken kanun böyle olsaydı, mütahitle farklı anlaşma yapılırdı, şimdi mütahit bu durumu kabul etmiyor. Kanun geriye dönük işler mi? Eğer kanun değiştiyse, değiştikden sonra binası yıkılanlar için olması gerekmez mi? 7 aydır problemler yüzünden mağdur olduk. İkinci kirayı almak için ne yapmamız gerekiyor, bize yardımcı olmanızı önemle rica ederim, Saygılarımla

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
03 Şubat 2015 | 15:40 Recep Pınaryolu 644 Kişi okudu

teras akıntısı için müteaahitle anlaşmazlık

Soru

merhabalar yaklaşık 1 yıl önce yapılan bir binanın dubleksini aldık. ve terastan bütün alt odalara su sızıyor müteahhitle görüştüğümüzde üzerine çatı yapalım ve yarı parasını siz ödeyin diyor ama kendi çıkarttığı hesap çok maliyetli ve başka yerlerden fiyat almamızı istemiyor çünkü yarı fiyatına var. anlayacagınız üzere bize çatı yaptırıp işten sıyrılmak istiyor tamirat için git gel deneme yanılma yöntemi uygularız siz çok yorulursunuz dşyor bu durumda ne yapmalıyız

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ocak 2015 | 15:32 kerim asıl 644 Kişi okudu

Emlak vergisi Cezası hakkında

Soru

: Sayın Uzmanım,öncelikle bizleri noksanlıklarımızı tamamlayıp aydınlattığınız için teşekkür ederim. Sorum ve ricam : malumunuz emeklilerin emlak vergisi muafiyetleri vardı,bende 2003 yılında aldığım konut için belediyeden bana form doldurup müracaat ederseniz vergiden muaf olursunuz ve aynısını yaptım vede herhangi bir vergi tahakkuku tarafıma bildirilmeden devam edildi taki 16.12.2014 tarihinde belediyeden emlak vergi beyyanamesi almak için başvuruda bulundum (Binamız riskli yapı tesbiti yapılmış ve inşaata vermek için gerekliimiş) Ne göreyim karşıma 4500 Tl vergi borcu ve cezası çıkarttılar sebebi efendim bir yerde yazlık konutunuz varmış,ben konunun bu yönünü bilmediğim gibi başvuru tarihine kadar belediyeden herhangi bir tebligat ve e.belediye sitelerine girdiğimde hiç bir borç emaresine rastlamamıştım. Şoke oldum peki 6552 sayılı yasa içeriğine dahil için müracaatım oldu, onada hayır dediler çünkü bahis konusu ceza müracaat tarihimde gerçekleşmişmiş ,Peki benim günahım nedir mademki 5 yıl geri giderek bu cezayı çıkarıyorsunuzda neden bana daha önce tebliğ etmediniz hiç olmazsa yasadan istifade ederdim bumu yerel idare ...ve buna karşı ne yapabilirim. Cevabınızı saygı ile beklerim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Aralık 2014 | 12:03 Ahmet Deniz 644 Kişi okudu

nakit mi yoksa vadeli olarak mı konut almak daha iyi

Soru

merhaba 300 bin liraya konut için anlaştık elimde nakit 250 bin kadar nakitim var bu parayı vadelide tutarak,evi 0.85 oran 10 yıl mortage ile konut almak (aylık vadeli getirisi 1000 ,mortage ödemeleri 2100 civarında olacak) mı daha uygundur sizce yoksa elimdeki 250 bini verip geri kalan 50 bin lira için mortage kullanmak mı daha mantıklıdır? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Aralık 2014 | 09:12 kemal uygurlu 643 Kişi okudu