nakit mi yoksa vadeli olarak mı konut almak daha iyi

Soru

merhaba 300 bin liraya konut için anlaştık elimde nakit 250 bin kadar nakitim var bu parayı vadelide tutarak,evi 0.85 oran 10 yıl mortage ile konut almak (aylık vadeli getirisi 1000 ,mortage ödemeleri 2100 civarında olacak) mı daha uygundur sizce yoksa elimdeki 250 bini verip geri kalan 50 bin lira için mortage kullanmak mı daha mantıklıdır? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Aralık 2014 | 09:12 kemal uygurlu 643 Kişi okudu

Rayiç bedel hakkında bir sorunum var ?

Soru

merhaba... 2013 yılında 34.000 tl rayiç bedelle ( tapunun üzerinde yazan bedel de aynı) inşaat firmasından sütüdyo daire alan birinin hakkını devir alarak tapuyu çıkarttım. Bu ay satmak için işlem yapmak istediğimde rayiç bedelin 62.000 tl olduğu söylendi. yani ancak bu fiyat üzerinden satışı tapuda göstermem gerekmekte. istisna olan rakam ise 12.000 tl olduğu söylendi. yani 46.000 tl 'ye kadar vergi ödemeyeceğim. ancak 62.000 tl göstermem gerekiyor. aradaki farkın yani (62.000-46.000=16.000 tl )16.000 tl 'nin %35 ini vergi olarak vermem mi gerekiyor ? yoksa başka bir istisna var mı? Rayiç bedelin 1,5 yıl kadar bir sürede yaklaşık %100 artması normalmi ? şimdiden hepinize teşekkür ederim. saygılarımla....

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Aralık 2014 | 08:07 cumhur arat 644 Kişi okudu

koy senedi ile alinan arsalar.

Soru

1992 senesinde koy senedi ile aldigimiz arsa istanbul buyuksehir belediyesi tarafindan sosyal tesis yapilmak uzere kamulastirilmistir.yaklasik olarak 22 senedir bu arsanin vergi borclari tarafimizca odenmektedir.bu konuyla ilgili gorusmelerimiz belediyeler tarafindan hep olumsuz olmustur.bu konuyla ilgili sizden yasal yolda bilgi almak istiyorum

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Kasım 2014 | 16:28 yunus yatel 643 Kişi okudu

hisseli tapu tarla satışı

Soru

merhaba tebernüş bey.benim 13800 m2 tarladan 3/20 hissem var ben bu hissemi satabilir miyim?diğer hissedara ulaşamadım ulaştığım ise almak istemedi.nasıl bir yol izlemeliyim?ayrıca satış işleminde diğer hissedarlarin imzası gerekir mi sonuçta kendi hissemi satacağım yardımcı olursanız sevinirim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Kasım 2014 | 10:17 semih sakal 644 Kişi okudu

mühye 897 parselim şu anki durumu

Soru

iyi günler tebernüş bey mühye 897 parselde atadan kalma (1980 gazeteden )5000 m2 de 20/1 hissem var şu anki durumu nedir satmak istiyorum ne kadar yapar şimdiden cevap için teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Kasım 2014 | 22:34 halit bıyıklı 643 Kişi okudu

İmar planı bireysel başvuru ile değiştirilebilir mi?

Soru

Merhaba, Doğuda bir ilde(*), annemin imar giren bir tarlası var. Lakin imar planını incelediğimde son derece saçma yapıldığını görüyorum. Adalara bölünen tarlalar bir çok tarlanın kesiştiği noktalarda yapılmış, aynı adaya bir çok kişi ortak edilmiş ve bunun sonucu olarak gözle görülür çarpık yollar ve çarpık yapılaşma oluşturulmuş. Orası halen arazi konumunda binalar yapılmamış. Belediyeye müracaat adip, güzel bir rüşvetle(10 bin m2 için 500 bin tl falan) adalarının kendi tarlası içinde kalacak şekilde parselletenler var. Ben bu rüşvet çarkına alet olmadan, bireysel olarak bir proje çizdirip adalarımı kendi arazimde kalacak şekide yeniden yapılandıramaz miyim? Arazimiz 40 bin m2 olduğundan çok daha güzel bir plan çıkarılabileceğini düşünüyorum. Böyle plan yaptırabiliyorsam, illa belediyenin onaylaması mı gerekir? Haklarımı nasıl araya bilirim? Belediye bilgi vermiyor, bu konuda beni bilgilendirirseniz çok mutlu olurum. (*) Rüşvet çarkı yüzünden il ismi yazılmamıştır.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ekim 2014 | 11:59 irşad 644 Kişi okudu

vergi tutarı ve ceza tutarları ile ilgili

Soru

Merhaba Ahmet bey iyi günler 6 ay önce tapuda 29.500 tl olarak aldığım arsayı,satarken 100.000 tl satış bedeli olarak gösterirsem ve 70.500 tl kar edilmiş olur, bu nedenle ne kadar vergi cıkar ve cezai işlem olurmu herhangibi bir ticari amaç yok ve mükellef değilim,lütfen yardımcı olursanız çok sevinirim.

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
13 Ekim 2014 | 16:53 önder bilgin 643 Kişi okudu

Sahilköy'de Tarla

Soru

Tebernüş bey merhaba, Şile'de Sahilköy'de 1640 m2 bir tarla aldım. 160.000 TL'ye mal oldu. 5000'lik nazım plan askıdan indiği söyleniyor, bunun bize bir yararı olur mu? İmar ne zaman geçebilir acaba? Yatırım amaçlı bekletmelimiyim, açıkcası %100 prim olacağına inanıyorum buranın. Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Temmuz 2014 | 17:10 Adem KILINÇ 643 Kişi okudu

Kat mülkiyet tapulu kelepir '0'daire Merkez iskansız alınablirmi?

Soru

Merhabalar öncelikle cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.Almak istediğim kelepir sıfır merkezde bir daire için iskansız olduğunu ilettiler bu durumda mütahitle noter aracılığıyla yapılmış bir sözleşme içeriği ne kadar sağlıklıdır?Sizce bu daire alınabilir mi?Farklı bir prosüdürü varsa yazabilirseniz çok sevinirim.Tekrar teşekkürler....

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Haziran 2014 | 00:05 Safiye Aydoğan 643 Kişi okudu

İnşaat ruhsat

Soru

İyi günler , Bir konuda görüşünüze başvurmak istedik,yardımcı olabilirseniz müteşekkir oluruz. Dedemizin bir arsası bize TEMMUZ 2013 tarihinde tapuda miras yoluyla geçti.Bu arsa üzerine fabrika inşaatı başlatmak istiyoruz. Acaba inşaatın taks oranları yeni yönetmeliğe göre mi ,yoksa haziran 2013 ten önceki yönetmeliğe göre mi verilir? Mevzuatta şöyle bir ifade yer alıyor: Geçici Madde 7- (Ek:RG-8/9/2013-28759) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar mücbir sebeplerle başvuru yapamamış olanların 1/6/2013 tarihinden itibaren en geç bir yıl içinde yapı ruhsatı almak için yaptıkları ve yapacakları müracaatlar; bu Yönetmeliğin tanımlarına, genel hükümlerine ve ruhsata ilişkin hükümlerine aynen uyulmak suretiyle sonuçlandırılmak kaydıyla ilgili idarelerin imar yönetmeliklerinin 1/6/2013 tarihinden önce yürürlükte bulunan diğer hükümlerinin lehte olanlarına göre neticelendirilir. bu durumda tapunun bize Temmuz 2013 tarihinde geçmesi mücbir sebep sayılır mı? Eski yönetmelikten faydalanmamız mümkün olur mu ?Teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Nisan 2014 | 19:41 Emin Akdağ 644 Kişi okudu