velaset ilanı intikal işlemi

Soru

slm tebernüş bey bize yardımcı olursanız sevinirim annemin babaannesinden tarla miras kaldı annemin babaannesi 1990 da vefat etti annemin babaannesinede annesinden babasından kaldı şimdi büyük dedelerim osmanlı zamanında vefat etti ozaman soyadı kanunu yoktu annemin yerleri alması için büyük dedelerimin velaseti lazım annemin babaannesine intikal olacak ordanda anneme intikal olacak nasıl bir yol izlememiz lazım yardımcı olurmusunuz saygılarımla

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
15 Ocak 2016 | 23:07 uğur sancak 633 Kişi okudu

Yapı Müteahhidi Yetki Belgesi

Soru

ORÇELİK MADENİ EŞYA OFİS MOBİLYALARI MAKİNA İNŞAAT SANAYİ VE TİC. LTD. ŞTİ. olarak kendi bünyemiz altında yaklaşık 1000 m² olan yeni bir showroom inşaatına başlamak istiyoruz. Bunun için gerekli olan bütün plan, proje, mimar vs. hazırdır. Biz bu inşaatı firmamız olarak üstlenmek istiyoruz. yani yapı müteahhidi olmak istiyoruz. Ancak yapı müteahhidi yetki belge numaramız yoktur. Bu yetki belgesi numarasını almak için gerekli evraklarımız da hazır. Size sorum şu olacak: Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'ndan yapı müteahhidi yetki belgesi numarasını almamız ne kadar zaman alır? Aynı zamanda bu belgenin daha kısa sürede verilmesine sebep olacak bazı özel, istisna durumları var mıdır? Yanıt verirseniz çok memnun olurum. Saygılarımla...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
05 Ocak 2016 | 12:13 Oğuz ŞENGÜL 634 Kişi okudu

Tapu masrafı ile ilgili ödenecek ücrette ev sahibi ile sorun yaşamaktayız.

Soru

Merhaba Ahmet bey. Daha önceki yorumlarınızda tapu masrafının gerçek bedel üzerinden belediye rayiç değerinden az olmamak şartıyla binde 20 şer hem alıcı hemde satıcı tarafından ödendiğini belirtmiştiniz. Sorum şudur; almak istediğim ikametin sahibi satış masraflarının tamamının alıcı tarafından karşılanması gerektiğini söylüyor ve bu hususta diretiyor. Şimdi benim kendi üzerime düşen binde 20 lik ücreti ödemem yeterlimidir. Karşı taraf kendi payını ödemezse satış işlemi gerçekleşmez mi? Yoksa satış işlemi gerçekleşirde, ona ödemesi için ayrı bir borç tutarımı çıkarılır. Birde bu ödemeler birbirinden bağımsızmıdır. Yani atıyorum satış bedelinin binde dördü şu kadar TL dir diyerek bunu yerğsğnğ alıcı yarısınıda satıcı versin diyerek tek kalemde mi alırlar, yoksa bağımsız olarak binde 20 şer olarak ayrı ayrı mı alınır?

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
13 Aralık 2015 | 17:01 Cem CEYLAN 633 Kişi okudu

ankara cankaya lodumlu mahallesui,parselli 484 metre kare arsa

Soru

Merhaba kireçi bey, ankara cankaya lodumlu ilcesinde 484 metre karelik villa arsamin degerini ogrenmek istiyorum,degerini belirlemede bize yardimci olabilirmisiniz. Hayirmi gunler dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Aralık 2015 | 14:27 Kaan Dogan 633 Kişi okudu

Toki Istanbul'da kentsel dönüsüm sürecinde kac tane bina insaa etti?

Soru

Iyi günler, Türkiye geneldinde Tokinin gerceklestirdigi konut sayisini bulabiliyorum. Istanbul icin bir istatistiginiz var mi? Toki bugüne kadar kac konut gerceklestirdi? Tezekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Kasım 2015 | 12:18 Ilkin Akpinar 634 Kişi okudu

Ev-re 1+1 yatırımlık ugun proje mi? uygun zaman mı?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey; Ev-re'de yatırımlık 1+1 59 metrekare'yi 220.000 TL'ye almak üzereyiz. Kredi almadan Nakit olarak ilerleyebileceğiz. Kira getirisi 800-900 TL olacak. Ayrıca, havuz cepheli 1+1 67 metrekare olan dairelerin fiyatı 275.000 TL civarında. kira getirisi de 1000-1100 TL olacak. Bunun için 50.000 TL kredi ile ilerlemek gerekebilir. 1. bu bölgede yatırım yapmak için uygun zaman mı? 2. havuz cepheli ve büyük olanı mı tercih etmeliyiz ama bunun için kredi almak gerekecek, uygun zaman mı? 3. metrekare fark etmez bu bölgede her konut değerlenecek mi dersiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Kasım 2015 | 11:23 Gamze Öğüt 633 Kişi okudu

Imar plani askiya alinmasi ve askidan alinmasi benim icin ne demem?

Soru

Iyi gunler, Ben yurt disindan takip etmekteyim. Istanbul Buyukcekmece Mimar sinan merkezde "imar plani askiya alinmis ve 2 kasim 2015te askidan alinacak" Benim bu bolgede binam var ve imar plani askidan alinirsa bu benim icin nedemek oluyor? Internetten cok karisik belgelerle karsi karsiya geliyorum. Size ulasmamin sebebi bir net cevap. Not: bina tapuda arsa olarak gorunuyor. Saygilarimla, Murat

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ekim 2015 | 22:27 Murat Aydin 633 Kişi okudu

ilk kez alınan tapunun rayiş bedelinin yanlış yazılması

Soru

Tebernüş bey annemin babasına ait bir arsasını müteahide verilerek o arsadan 3 daire alındı ve kardeşler arasında paylaşıldı.Anneme düşen dairenin tapusunu alırken tapu rayiş bedeline 190000 tl yazılması gerekirken karışıklığa gelerek 19000 tl yazılmış bunun için ne yapmamız gerekir düzeltme işlemleri ne kadar tutar ve nasıl düzeltilir.tapu masrafı toplamda 1500 tl gibi bir rakam ödenmiş.Cevabınız için tşk.Syg.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ağustos 2015 | 15:31 İDRİS BİLGİNAN 634 Kişi okudu

Muteahhitten alinan evi geri vermek

Soru

Merhaba tebernüş bey, amasyadan yaziyorum. Bir sorum olucakti. kredili sekilde muteahhitten ev aldim. Tavan akiyor. Tum oadalarda sikinti var. 5. Kattayim ve cati arasinda izalasyon yok. Kisaca evden memnun degilim. tuketici mah. Dava acmalimiyim ve geri vermek istiyorum. Evimin ustune cikan kredi faizini de muteahhit uslenir mi. Yoksa satis faturasi uzerinden mi mahkemede islem gorur bilgilendirmeniz icin tesekkur ediyorum saygilarimla...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Ağustos 2015 | 22:19 Samet kayhan 633 Kişi okudu

Emlak gelir vergisi borcu alıcıya yüklenir mi?

Soru

Merhaba. Benim durum biraz karışık. 2012 de rayiç bedeli 70 bin lira olan evi 130 bini kredi olmak üzere 155 bin liraya satın aldım. Ancak satıcı ile sözleşme yaparak ortaya çıkacak gelir vergisini yarı yarıya ortak ödeyeceğimizi beyan ettik. Biliyorum gelir vergisi yönünden alıcı olarak benim hiç bir mesuliyetim bulunmamasına rağmen satıcı gelir vergisi farkı yüzünden evi satmaktan vazgeçtiği için ikna etmek amacıyla böyle bir yola başvurdum. Evi satın aldığımda içinde kiracı vardı ve kiracı, evi satın aldığım kişi ile alacak verecek sorunu olduğunu belirterek aylık 750 tl den 3 aylık kirayı ve 6X100 tl aidatı ödemeden çıkıp gitti. İcraya verdim ama henüz bir sonuç alamadım. Kiracı konusu bu şekilde beklemekte iken.Şimdi eski ev sahibine gelir vergisi yansır ise bu borcun yarısını sözleşmeye dayanarak benden yasal yol ile almaya hakkı var mı. yoksa gelir vergisinin satıcıya ait olduğunu beyan ederek ödemekten kurtulabilir miyim?

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
05 Ağustos 2015 | 04:10 ibrahim eylül 633 Kişi okudu