konut kdv oranları hakkında

Soru

tebernüş bey kolaygelsin 2013 mart aylarında aldıgımız 1+1 daıre yenı teslım edılmek uzere daırenın kdv oranı olarak %8 kdv uygularak yuksek mıktarda para ıstenıyor projenin ruhsat tarihi 2012 mayıs tarihli beledıyeye sordugumda ama inş fırması bana fatura kesiceklerini 2014 te teslım olması nedenıyle %8 kdv almamız gerekıyor cıkan yasaya göre 2013 tarıhınden önce alınan ınsaat ruhsatlarında %1 kdv oranı gecerlı bunu ınsaat fırmasına anlatamıyorum kabul etmıyorlar ne yapabılırım

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ekim 2014 | 16:04 özcan aydıngöz 633 Kişi okudu

arsamız için ne yapabiliriz cevap yazarsanız çok sevinirim

Soru

1974 yılından bu tarafa tuzla içmeler' de alınan 342m2 'lik arsamızın düzenli olarak vergileri ödenmekte, fakat yıllar önce sit alanı ilan edildiği söylendi. Belediye bekleyin dedi yıllardır bekliyoruz babam öldü gitti bizi de öldürecek galiba lütfen yol gösterin .....

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Eylül 2014 | 16:29 Reyhan KALAYCIOĞLU 634 Kişi okudu

10 Yıllık Tahvil Faizine göre kira çarpanı 11 yıl

Soru

Merhabalar sizin daha önceden çıkardığınız bir hesap vardı. Türkiyenin 10 yıllıklarına göre kira çarpanı hesabı. Tahvil faizleri 5 iken kira çarpanı 20 yıl hesap ediliyordu (100/5=20yıl) şimdi aynı hesaba göre kira çarpanı 11 yıl çıkıyor. fiyatlar bu seviyelere gelirmi merak ediyorum doğrusu. (güncel faiz oranı 9.3)

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ağustos 2014 | 02:26 hayri karaca 634 Kişi okudu

yeni web sitesi olmamış .....

Soru

Tebernüş Bey, yeni web sitesi olmamış, naçizane tavsiyem eskiye dönüş olacaktır. veya forum altında konu başlıklarını daha da ayrıntılamak olacaktır. Bence Forumu bir düşünün, bu kadar kitleye ulaşmışken .. :)

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Temmuz 2014 | 15:04 halit polat 633 Kişi okudu

emlak sözleşmesi

Soru

merhaba; Öncelikle sorunumun aciliyeti nedeniyle yanıtlanması konusunda yardımlarınızı arz ederim. bundan 1,5 yıl önce emlakcı üzerinden ev aldım fakat talihsizlikler ardı ardına geldi evi aldığım kişi benden habersiz evi başkasına sattı verdiğim perişina tı çok zor bir şekilde geri aldım fakat uğraşmamak adına mahmekeme ye vermedim şimdi ise emlakcı bana dava açmış komisyon ücreti vermedim diye fakat yaptığımız sözleşmede alıcı almaktan yada satıcı satmaktan vazgeçer ise cayan taraf her iki tarafın komisyon ücretini ödeyeceğini beyan etmiş ayrıca şartlardan diğeri ise tapuda ferağ anında komisyon verileceği şartı da var ben evi almadığım daha doğrusu evim satıldığı için bu durumda emlakcı bir hak iddia edebilir mi sizlerden ricam yardımlarınızı ivedilikle bekliyorum..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Haziran 2014 | 22:07 Abdullah ÇELİK 634 Kişi okudu

ödeme emri

Soru

ödeme emri tebligatı geldi bana bunu ödeyecem ama hangi banka dan ödeme alıyorlar bilmiyorum yardımcı olurmusunuz ptt ödemeyi alıyormu bu konu da bilgim yok gelen tebligata nereye yatıracagımız konusunda bilgi vermiyorlar

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
04 Haziran 2014 | 23:17 argan malhatun 633 Kişi okudu

bursa bademli satılık ev

Soru

merhaba tebernüş bey, Bursa'nın villalar bölgesi olarak bilinen Bademli bölgesi'nde, 650m2, 4 katlı, bahçe içinde, mantolanmış, çatısı yenilenmiş, dışı tuğla kaplı, pergoleli, bağımsız, suit ebeveyn yatak odası, giyinme odası, tuvalet+banyo+misafir yatak odası(3.kat) alt kat: misafir yatak odası+büyük b,r salon+açık mutfak+banyo+tuvalet 2.kat: misafir odası(70m2)+mutfak+tuvalet 4.kat : büyük salon+2 yatak odası+banyo 2 araçlık kapalı, 2 araçlık da açık garajı bulunan, site içindeki villamızı satışa sunmak isteriz. Bursa'nın Araplar için önemli bir destinasyon olması ve evin büyüklüğü nedeniyle, Arap'lara yönelik kurguladığımız satış planımızi sizinle paylaşıp, bu konuda ne şekilde bir yol izlememiz gerektiği konusunda -mümkünse- yardımcı olabilirseniz, çok sevinirim. iyi çalışmalar dilerim Yekta MELİK

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Mayıs 2014 | 15:32 yekta melik 633 Kişi okudu

İskan affından yararlanabilrmiyim

Soru

Ben Burdur ili bucak ilçesinde ikamet ediyorum.1998 yılında almış olduğum üç katlık yığma bina inşaat rushatımla inşaatımın 2 katını yapabildim.birinci katını rushat süesi bitmeden işletim ve şu anda oturuyorum.ikinci katın kuru yapısı yapılmış vaziyette duruyor.bi üçüncü katı yapma imkanım yok olsa bile yığma olduğu ve ruhsat süresisni geçmesinden dolayı izin verilmiyor.Ben çıkan süresi geçmiş ruhatlı inşaatların iskanlarını alabileceği iskan affıdan kısmi yararlanabilirmiyim.Teşekkür ederim.Saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Mayıs 2014 | 18:16 önder mutlucan 634 Kişi okudu

ıspartakule yeni yol çalışması neden durdu

Soru

merhaba tebernüş bey ıspartakule ile bahçersehir arası yolun temelini topbaşın atmasından 1 hafta sonra sit alanı yakınında çalışma var diye zabıta ve müze yetkilileri yolun yapımını durdurdular ve benim gördügüm kadarıyla çalışma yok yetkililer yaparız ederiz diyolar ama izin alınamıyor bunun ön calışması yapılmadı mı hiç bu kadar amatörlük olur mu sizce yolun şimdi viyaduk kolonlarının kazıkla cakılması gerekti ama hiçbir çalışma yok ibb belediyesi başakşehir belediyesi avcılar belediyesi karayolları hepsi birbirine atıyor kim alıcak izni mütahit bekir abi mi =) komik ya

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Nisan 2014 | 14:29 nuri kaya 633 Kişi okudu

istanbuldaki konut fiyatlarının aşırı pahalılığı

Soru

sayın tebernüş bey, 3+1 daire satın almak istiyorum ancak her yer o kadar pahalı ki. ıspartakule bölgesinde 450.000 liradan başlıyor. halkalı tarafında 500.000 liralardan başlıyor. bu fiyatlar çok yüksek değil mi. bir gün bu balon patlarsa zarar etmez miyiz. veya şöyle söyleyeyim 500.000 liralık konut ne kadar prim yapar. şu an hangi bölgeden konut alırsam prim yapar. yardımcı olursanız sevinirim. çalışmalarınızda başarılar dilerim. bu kadar kişinin duasını alıyorsunuz. sizi tebrik ederim gerçekten.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Nisan 2014 | 10:41 AHMET CAN 634 Kişi okudu