dubleks fırın nitelikli tapu

Soru

tabum nitelik olarak dubleks fırın yazmaktadir. tapum acaba dükkan niteliğinde mi işlem görmekmektedir acaba? dubleks fırın yazmasi ne demektir. burada market eczane vs açamaz miyim?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Şubat 2018 | 20:15 mustafa TEKİN 633 Kişi okudu

tapu harcı ödemesi bilgisi

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey; Oturduğumuz ev eşimin annesinin üzerine kayıtlı biz tapuyu eşimin üzerine alacağız tapu harcı falan yine ödememiz gerekiyor mu? cevap için teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
22 Eylül 2017 | 12:00 baran aksu 633 Kişi okudu

Kentsel dönüşüm hakkında

Soru

Merhaba Tebernus bey Kentsel dönüşüm yapılacak bölgede ev alınırken yeni bir ev mi yoksa eski ve daha büyük bir ev mi almak daha mantikli dir? Teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Eylül 2017 | 18:56 Ozge Avdan 633 Kişi okudu

Alt kiralama hakları vardı

Soru

Alt kiralama hakları vardı. Sözleşme dede yazıyor. Bizi çıkartabilmek için kendi aralarındaki alt kiralama sözkeşmelerini yeni feshettiler. Feshettik deyip çıkarmak istiyorlar. Kanun veya sözleşmenin hükmü yokmu. avm içersinde 2 yıldır alt kiracıyız. bize kiraya veren kendine kiralayan ile alt kira sözleşmesini feshettim deyip bize çıkış ihtarı veriyor. Çıkartabilirmi. Zaten biz alt kiracı olduğumuzdan dolayı, bizim ile aynı işi yapan asıl kiracılarından avm tepki alıyormuş ve bundan dolayıda bize baskı yaptı mahkemelik olduk. çözümü kendi aralarındaki alt kira sözleşmesini feshetmekte bulmuşlar. çıkarabilirlermi. veya tazminat hakkımız doğarmı. Zira ne istiyorsunuz diye soruyorlar ama siz ne veriyorsunuz sorusunu hiç cevaplamıyorlar. nasıl bir yol izleyelim. Teşkkür ederiz. Saygılarımızla.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
31 Temmuz 2017 | 05:16 Aydın Uygun 634 Kişi okudu

Cekme kat hakkinda bilgi almak istiyorum

Soru

Kayinpederim 3 katli bir binada oturuyor. 1 kat ona ait diger 2 kat kardesine ait fakat kayinpederim 3. Kattan sonra kendisine 1 cekme kat olarak yapmis elektrik su baglamislar fakat cekme katin tapusu yok buraya tapu cikartmak mumkunmudur nasil yapabiliriz

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
30 Mayıs 2017 | 16:24 Saygun Alper 633 Kişi okudu

İnşaat alanının izninden fazla inşaat yapılması

Soru

Merhabalar, 1999 öncesi Tekirdağ taraflarında kendi imkanlarımızla çift daireli konut inşa ettirdik. Şuan yaz aaylarında kullanıyoruz. Yalnız biz burayı 90 m2 izin varken 120 m2 olarak yaptırdık daireleri. yani plandan fazla. Bu konu ile ilgili ne yapabiliriz? Yol gösterebilir misiniz? teşk

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
20 Nisan 2017 | 08:36 İLKER YILMAZ 633 Kişi okudu

Satın Alınan Konut Projesinde Yeni Ödeme Planı Çıkartılması

Soru

Merhaba, 6 ay önce senet ile indirimli satın aldığım bir konut projesinde 3 adet yeni ödeme planı çıkartıldı. 60 ay 0 faiz, 120 ay 0.45, 240 ay 0,79. 4 ay sonraki senedim için güncel faiz oranlarıyla çekeceğim kredi faizi, yapılan indirimden daha fazla tutuyor. doğal olarak burada bir mağduriyet söz konusu. Tüketici olarak burada bir hak iddia edebilir miyim? teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
19 Nisan 2017 | 17:51 Erman Şendoğan 634 Kişi okudu

amortisman indirimi hakkında

Soru

iyi günler.kira beyannamesi vereceğim; giderlerim olduğu için gerçek götürü yöntemini seçeceğim.bununla ilgili; 1. Amortisman indirimi alır mıyım alırsam ne kadar alırım :( evin yaşı 30) 2. Amortisman indiriminde evin bedelinin % 2 si gider olarak yansıtılıyor değil mi? evi 2008 yılında 110 bin tl ye aldım.fakat tapuda 35500 tl yazıyor.amortisman indirimi hangi fiyattan hesaplanacak? yoksa bunların dışında evin güncel değeri üzerinden mi hesaplanacak? yanıtlarsanız sevinirim.teşekkürler

Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
20 Mart 2017 | 16:29 ozan esen 634 Kişi okudu

Daire satmak ya da kiralamak

Soru

Tesekkur ederim Tebernus bey sorumu cevapladiginiz icin. Aslinda benim evin taksitlerini ödemekte sorunum yok kiraya vermesem de odemelerimi yapabilirim .Benim sorunum yüksek faiz ödemekten duyduğum rahatsızlık. Birde evi şimdi kiraya verip 3 yıl sonra satsam bu süreçte yüksek faiz ödeyeceğim için ev çok değerlemez ise zarar edecegimden korkuyorum lokasyonu çok iyi sonra pişman olurum diye de korkuyorum. Ev 3+1 134 m2

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ocak 2017 | 13:05 Murat Şimşek 634 Kişi okudu

Konut Kira Artış Oranımı Nasıl Belirliyeyim?

Soru

İyi çalışmalar, Evime geçen yıl taşındım bir yıldır oturuyorum 15 Kasımda da kontratım doluyor. Kontratı yaparken emlakçı kira artışı olarak TÜFE oranı diye yazmış bende o haliyle imzalamışım. 2 ay önce ev sahibim aradı şu kadar kira istiyorum diye yüksek bir kira istiyor. Kira artışımı Yİ-ÜFE oranı ile yaparsam kiranın düşük kaldığı gerekçesiyle ev sahibi evden çık diyebilir mi? Bu durumda Kasım ayı kiramı öderken neye göre artış yapmalıyım ? Cevabınız için şimdiden teşekkürler.

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
11 Kasım 2016 | 15:01 Zeynep KARA 633 Kişi okudu