Kat malikleri ve kiracıların aidatları hakkında

Soru

Site yönetiminin geciken aidatlar ile ilgili gönderdiği ihtarname noter tastikli olmadan hukuken geçerlimidir? Bu ihtarname ile icra işlemlerini başlata bilir mi?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
30 Haziran 2017 | 00:47 Kamil GENÇ 616 Kişi okudu

Eski ev sahibi süresi dolduğu halde evden çıkmıyor ne yapmalıyım

Soru

15 mart ayında bir ev aldık evden çıkmak için 3 ay süre 21 haziran tahliye diye anlaştık istediler verdik evlerini 15 gün içinde buldular lakin 3 ay imzalı anlaşma dolmadı ve aldıkları eve eylülde cıkıcaz dediler çıkmıyoruz diyorlar evden nasıl çıkartırız evimize taşınmak için 15 sonra süreleri doluyor çıkmadıkları takdır de yasal işlemler nasıl olur ve polis yada işgal dilekçesi açmak mı lazım bu yollar ile çıkar mı

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Haziran 2017 | 01:12 Recmin 615 Kişi okudu

Anayapi Kurtkoy Major Hakkinda

Soru

Merhaba Tebernus Bey, Kurtkoy'de Anayapi'nin Major projesinden bir ev almak uzereyim. Gordugum kadariyla endise edilecek bir firma degil ancak yine de almadan size danismak istedim. Anayapi hakkinda bir fikriniz/teyidiniz var midir ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Haziran 2017 | 00:04 Metin Faslı 615 Kişi okudu

Kentsel Dönüşümde Daire Paylaşım Kriteri Nedir?

Soru

Merhaba, Katta 3 daire olan binamız yıkılarak Katta 3 daire olacak şekle dönüştürülecek. Doğal olarak aynı kattaki dairelerden birisi üst kata çıkacak. Burada nasıl bir yol izlemek gerekir. Saygılarımla, Kaan Beyaz

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
08 Mart 2017 | 14:30 Kaan Beyaz 616 Kişi okudu

pişmanlık dilekçesi hakında

Soru

özge hanım tekrar merhaba sorum yanlış anlaşıldı galiba ben 2 yıl önce bir arsa aldım bazı zorunluluklarım dolayısıyla babama devretmek zorunda kaldım . arsaya tekrar geri almayacağım ama babam pişmanlık dilekçesi verse , bende geriye dönük olarak pişmanlık dilekçesi verebilirmiyim teşekürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
20 Şubat 2017 | 12:08 hasan kara 615 Kişi okudu

105 M2 OLARAK SATILAN BİR DAİRENİN EXPER RAPORUNDA 86 M2 GÖRÜNÜYOR OLMASI

Soru

Merhaba Yaklaşık 1,5 ay kadar önce bir daire aldık nişanlımla.Anlaştığımız emlak firması bize dairenin brüt 105 m2 olduğunu iletti ve biz de baktığımızda daha küçük olamayacağı kanaatine vardık.Yarısını banka kredisiyle aldığımız bu evin ekspertiz raporunda brüt 86 m2 yazıldığını gördük.böyle birseyin mümkün olamayacağı kanaatindeyiz fakat şuan kenidimizi kandırılmış hissediyoruz,bu sebeple emlak şirketinden davacı olmamız mümkün müdür?İlginiz için şimdiden teşekkür ederim

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
01 Şubat 2017 | 13:09 ESRA SU 616 Kişi okudu

Site aidatları ile alakalalı

Soru

Merhabalar, öncelikle gayrimenkul konusunda muallakta olan bir çok konuya ışık tuttuğunuz için teşekkürü herkes adına borç bilerek teşekkür ederim. Sormak istediğim konu şudur, bir sitede yasal kullanım alanı projesi üzerinden 900 m 2 olmasına rağmen arsa payının miktarı 120 m2 olan bir gayrimenkulün aidat ödemesinin arsa payı üzerinden ödenmesi biraz mantıksız geldi. Kat mülkiyeti kanunu 20. maddeye göre arsa payı üzerinden ödeneceği belirtiliyor. Belirttiğim gibi bir durum için hukuksal herhangi bir alternatif söz konusu mudur?

Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
27 Ocak 2017 | 12:07 kadir 615 Kişi okudu

Gelir Vergisi Hakkında Yardım Lütfen

Soru

Merhaba, Öncelikle zaman ayırdığınız için şimdiden teşekkür ederim. 2 sorum olacak. 1. Halen eşimin üzerine bir ev tapusu mevcut. Şuan ikinci evimizi alacağız ve 3-6 ay içinde satmayı planlıyoruz. Aynı kişi birden fazla tapu sahibi olursa, satarken çok yüksek bir gelir vergisi çıktığı söyleniyor. Bu doğru mudur? Evde renovasyon yaptığını belgeleyerek, gelir vergisinden muaf olmak mümkün müdür? 2. Evli çiftlerde, eşlerin üzerine olan tapular tek bir bireymiş gibi mi değerlendirilir? Öyleyse, ikinci evin tapusunu, üzerine hiç tapu olmayan bir akrabanın üzerine yaparak vergi sorununu çözebilir miyiz?

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
19 Ocak 2017 | 15:48 Gülçin Yücel 615 Kişi okudu

arsa tapulu tevhitli bina

Soru

merhaba tebernüş bey haseki sultan da 5 katli eşyali binamiz var arsa tapulu ve tevhitli 52 metre arsasi var 7000 bin tl kira geliri var bina komple sifirlandi 2 yil önce 850 bine almiştik şimdiki değeri ne kadardir sizce.cvb nizdan dolayi cok teşekür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Ocak 2017 | 23:59 recai malkocoğlu 616 Kişi okudu

Kadıköye yeni imar gelir mi?

Soru

Merhaba sayın kireççi, Kadıköy deki mevcut imar 4 kat bitişik nizam yerlerde(yoğurtçu parkı civarı) müteahhit girmiyor öylece duruyor binalar mezbelelik. İmar gelirse 6-7 kat kentsel dönüşüm başlar . Bir çalışma varmı bu konuda yeni imar gelecek mi? Saygilar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Aralık 2016 | 00:49 Fatma Baysal 616 Kişi okudu